>

dimarts, 3 de maig del 2011

Xarrup d'escalivada amb mousse d'anxova

L’escalivada és un plat típic de la gastronomia catalana, encara que actualment la podem trobar a altres llocs lluny d'aquí. La base d’aquest plat està formada per l’albergínia i el pebrot i, segons on es faci, s’afegeix ceba i/o patata. Pot semblar una estupidesa, però amb una bona torrada de pa de pagès amb pa amb tomàquet i un bon raig d’oliva verge, una mica d’escalivada –en el meu cas pebrot i albergínia- i unes anxoves de l’Escala, o del Cantàbric, sóc feliç. A alguns llocs aquest tipus de llesques de pa es diuen espardenyes. Suposo que el terme ve de la similitud d’una torrada de pa de pagès amb el d'una sola d’espardenya -calçat típic de pagès amb la base feta d’espart o cànem, tèxtil de cotó i betes-. Actualment les espardenyes, com a calçat, s’utilitzen com a complement superchic a l’estiu i les podem trobar de tots preus i colors. De fet crec que no recordo un estiu sense espardenyes! Ai si els pagesos del S. XIV ens veiessin...Tornant a la recepta d’avui, aquest aperitiu és un petit homenatge a les torrades d’escalivada amb anxoves que tants bons àpats m’han fet passar, perquè a vegades no fa falta que ens compliquem massa, no creieu?


Ingredients (8 uts.):

1 pebrot escalivat
1 albergínia escalivada
4 filets d’anxova
200 g de formatge tipus Philadelphia
Sal d’olives negres
Oli d’oliva verge


Preparació:

El dia abans de consumir els xarrups posem la carn del pebrot i l’albergínia amb un polsim de sal i oli d’oliva i ho deixem macerar. Per preparar la mousse posem el formatge en un recipient, juntament amb els filets d’anxova tallats a trossets i un rajolí d’oli d’oliva i ho triturem, amb l’ajuda del minipímer, fins que ens quedi una crema sense grumolls. Agafem el xarrup, posem una capa d’albergínia, una capa de pebrot, una mica de mousse d’anxova i un polsim de sal d’olives i ho deixem refredar a la nevera durant una hora perquè la mousse quedi més ferma.



44 comentaris:

  1. Per mi es un xerrup boníssim, m´agrada molt l´escalivada i com aperitiu el trobo de luxe!!!un petó

    ResponElimina
  2. "Pot semblar una estupidesa, però amb una bona torrada de pa de pagès amb pa amb tomàquet i un bon raig d’oliva verge, una mica d’escalivada –en el meu cas pebrot i albergínia- i unes anxoves de l’Escala, o del Cantàbric, sóc feliç." je,je, je...i qui no?
    M´encanta i amb un bon got de vi negre o una clareta encara més.

    ResponElimina
  3. Quin gotet Judith!!!! aquest xarrup està de luxe!!! m'encanta com ho has presentat!
    Un petonet bonica!!

    ResponElimina
  4. Judith quin got ... vaja concentració de sabor...
    petonets maca

    ResponElimina
  5. Judith, qué buena la escalivada.
    A mí me gusta mucho, aunque a los demás en casa lo de las verduras no les vaya mucho.
    Con esa mezcla con las anchoas no la he probado nunca, así que me la apunto.
    Besos

    ResponElimina
  6. La escalivada debería ser patrimonio de la Humanidad!!
    Menuda foto bonita, apetece hasta para desayunar.

    ResponElimina
  7. L'escalivada és un "must" en la nostra cuina, a vegades les coses més simples són les més bones.
    Amb aquesta presentació és de luxe.
    Petonets!

    ResponElimina
  8. Visca l'escalivada!!! Ja de per si és un luxe, però presentada així té tot el glamour del món de juju!!! M'encanta artista!! :D
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  9. Judith tienes razón la escalivada está buenísima, yo he comido torradas en Barcelona de casi 40cm, jajaja, pero esta presentación que has hecho ha quedado chulísima.....
    Un besazo

    ResponElimina
  10. Quin gotet més mono!!! i a més de ben segur deliciós!!!

    ResponElimina
  11. Molt bona aquesta versió de l'escalivada!!!!! Sorprenent!

    Petons bonica

    ResponElimina
  12. Nena que bo!! sóc una gran fan de les espardenyes (almenys per aquí sempre n'hem dit espardenyes! i de petita em feia molta gràcia el nom) de vegades quan anem a sopar o dinar a algun lloc amb els meus pares en demano i llavors em diuen: "ja està bé, això t'ho podries fer a casa, demana alguna altra cosa!" Però jo sóc tan feliç amb la meva espardenya... :) Aquest cap de setmana la meva mare em va donar escalivada, me'n queda una miqueta a la nevera, així que m'has donat una super bona idea per començar el dinar! gràcies :) petons

    ResponElimina
  13. Ummmmmmmmm, que bo! Així tricolor ha quedat molt maco!
    Petonets.

    ResponElimina
  14. La tua ricetta è molto buona e la presentazione nel bicchiere la rende chic, brava ciao

    ResponElimina
  15. Juju,
    Que bueno aspecto... So lo pode ser delicioso : )

    Besitos

    ResponElimina
  16. Wuua això no te desperdicio ho hauré probar... Preciosa presentació´...

    ResponElimina
  17. Juju!!!!, yo no me suelo complicar nunca en la cocina y la verdad es que no hay cosa mas rica que una buena escalivada!!!
    Me encanta la tuya y tambien las alpargatas!..hace tiempo que no uso, pero me inspiraste!! ..como tu dices..anda que si nos vieran!
    Besitos y feliz dia linda Juju!

    ResponElimina
  18. Pero qué rico aperitivo me has preparado hoy :)
    Y encima bonito.
    Besos preciosa.

    ResponElimina
  19. Uns gotets preciosos amb una combinació de gustos que no pot fallar mai. Nosaltres també sóm felços amb una torrada amb escalivada i anxoves.
    Petonets

    ResponElimina
  20. Judith! Encara que a mi l'escalivada no m'agrada (es que el gust de pebrot no el sorporto a menys que estigui camuflat entre altres ingredients...), als meus pares si que els hi encanta i segur que aquesta manera de fer-lo els hi semblarà molt original, o sigui que un dia els hi faré i jo de pas em quedaré amb la recepta! jejeje

    Un petó :)

    ResponElimina
  21. Silvia: gràcies guapa
    Cristina: sóc més de vi blanc ;)
    Ingrid: moltes gràcies
    Neus: gràcies guapa
    Ana: aiaiaiia, que les tendremos que engañar para que tomen más verdura...
    Isabel: no se yo si es la mejor opción para un desayuno, jijijiji
    Elisabet: a mí m'agrada combinada amb tot! és molt versàtil
    Sandra: jajajaja, ets la millor! gràcies bonica
    María: esta es la versión mini...
    Catiu: gràcies bonica
    Bet: quina sort amb la mama, sempre et dona coses bones!!!
    Moni: doncs amb les teves patetes ni et dic! un gran aperitiu.
    Stefania: grazie mille
    Catarina: muito obrigada
    MCM: ja em diràs si t'agrada
    Juana: yo creo que nos nominaban! jajajajaja
    Pilar: te ha gustado??? ;P
    Jordi: és que són tan bones...
    Anniki: doncs ja em diràs si els teus pares els hi agrada!

    Petonets atots i moltíssimes gràcies pels vostres comentaris.

    ResponElimina
  22. No he provat mai les espardenyes però l'escalivada hauria de ser patrimoni de l'humanitat, m'encanta! i que bé t'ha quedat aquest got!
    Una forta abraçada guapíssima!

    ResponElimina
  23. És veritat, no em puc queixar gens ni mica! :) per cert, al final he fet una barreja entre la recepta de la patata d'ahir i aquesta, llàstima que no he fet foto, però era molt bo! :) petons

    ResponElimina
  24. Hola guapi! Quins gotets més xulos. La presentació amb aquesta crema d'anxova és espectacular!!!
    Petonets,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  25. UMA APRESENTAÇÃO DIVINA...ADOREI.
    BJS

    ResponElimina
  26. Yo acabo de hacer una escalibada. es que me encanta!!!. y así en vasito se ve divina y muy bien presentada. para cuando tienes invitados es lo más de lo más...... Besos

    ResponElimina
  27. ¡Qué propuesta más original con esa crema de anchoa! ¡Y una presentación maravillosa! Besos.

    ResponElimina
  28. Uma ótima receita esta, está perfeita e saborosa. Abraços, Marta.

    ResponElimina
  29. Con lo que me gusta la escalivada y presentado así gana mucho más, me gusta! Muacks

    ResponElimina
  30. Hola,
    una manera diferent i original de menjar una bona escalivada! A mi també m'encanta!!! Petonets

    ResponElimina
  31. Excelente!!!! Y per a vagues com jo, amb aquesta presentació no tinc excusa..no haig de mastegar...jejejejjee.
    Moltes gracies per compartir i rep una abraçada molt gran!

    ResponElimina
  32. No se como lo haces pero cada dia te superas... Felicidades
    Bessos

    ResponElimina
  33. Quina versió més moderna!! M'encanta, tens una imaginació inesgotable!!
    Jo també li poso anxove, què bones queden amb l'escalivada!!

    Molts petoents bonica!!

    ResponElimina
  34. Quina escalivada més bonica, en aquest gotet. M'encanta l'escalivada, a València deiem "esgarraet", pel fet d'esgarrar les verdures amb les mans (es queden a tiretes). La que has preparat hui és una versió molt moderna, sembla de restaurant, estil Adrià. Besets.

    ResponElimina
  35. ohhhhhh quina pinta més bona!! aixó ho he de provar un dia especial...crec que per el meu Sant ja se que faré d'entrant.
    Gemma (taronjaillimoner)

    ResponElimina
  36. Com es pot fer una escalivada tan glamourosa?? Un 10, Judith, un 10!!
    Petonets!!

    ResponElimina
  37. Judith, aquests xarrups em semblen un encert!! I que bonics que queden!!
    Petons!

    ResponElimina
  38. Gemma: vols dir que no t'has menjat una torrada amb escalivada i anxoves???
    Bet: aiaiaiia, has de fer fotos!
    Esther: gràcies guapa
    Sao: muito obrigada
    Anna: és buena opción, porque la podemos hacer con antelación. Y los bocados pequeños siempre son una delicia
    Rous: gracias guapa
    Lydia: a veces lo más simple, si le sacamos partido obtenemos buenos resultados... ;)
    Marta: muito obrigada
    Eri: gràcies guapa
    Sisters: jijijiji, doncs no ho sembla que et faci mandra res! ;P
    Nica: muchas gracias guapa
    Alba: recorda que tinc una feina creativa, això ajuda molt a fer volar la imaginació...
    Asela: Ja havia sentit aquest nom "esgarraet" i m'encanta!! sona molt bé
    Gemma: benvinguda! ja veig que has trobat el meu bloc! jijiji
    Paula: tu ves-te quedant amb les receptes que has de ser la meva representant! jijiji
    Mercè: moltes gràcies guapa

    Molts petonets a totes i gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  39. Boníssim. Comparteixo amb tu la passió per l'escalivada. Una proposta senzilla i molt encertada.
    Una abraçada

    ResponElimina
  40. Hola Judith, que bonito lo has puesto, la escalivada me encanta y asi presetada pues me creo que estoy en un superrestaurantechicde7u8estrellas!!!, ¡que bonito!
    un besazo guapa

    ResponElimina
  41. Un plat que ens encanta, presentat de forma excepcional...

    ResponElimina
  42. Nena veig que aquesta setmana t'has lluit. Marxo for i et surts cuinant.

    Un petonet

    ResponElimina
  43. Judith com ets una màquina, cada cop que vinc tens trenta mil receptes guapíssimes :-), he vist els hosomakis, que se m'havien passat, el conill, les plomes i el Pink shake, que per cert ha d'estar deliciós, però he volgut deixar-te el comentari en aquest xarrup per que per a mi l'escalivada amb anxova és una meravella (res d'estupidesa!) i tu l'has convertit en un entrant de luxe, felicitats guapíssima! :-)

    ResponElimina