>

dilluns, 23 de maig del 2011

Crema de pastanaga, mango i curri

Aquest cap de setmana ha estat una mica diferent. El divendres em van treure la meitat del seny -concretament, els dos queixals del costat esquerra- i no m'ha provat massa. Haig de dir que el dolor ha estat molt portable, suposo que el munt de pastilles, que la doctora m'ha receptat, han fet el seu efecte, però la meva cara no ha tingut tanta sort. Semblava que m'hagués menjat 1000 donuts -i no exagero- això sí, només d'un costat. He tingut tan inflada la cara que el meu estimat Yves m'ha batejat amb el sobrenom de "castoret", perquè us feu a la idea. El Boletet em mirava i reia, sort que no xerra perquè ja sabeu que els nens poden arribar a ser molt cruels… La doctora em va aconsellar que mengés coses toves i fredes, així que les cremes de verdures, els iogurts i els gelats han estat uns bons aliats a l'hora de menjar -i us asseguro que no era per falta de gana-. Aquí us deixo una recepta molt fresqueta que ens va agradar molt! Esperem que d'aquí res pugui seguir menjant més sòlid.


Ingredients:


10 pastanagues
3 patates
1/2 mango
1 ceba mitjana
500 ml de brou de pollastre
Brots de soja
Llavors de sèsam negre
Curri
Sal
Pebre


Preparació:

En una cassola posem el brou de pollastre. Quan comenci a bullir, afegim les pastanagues, les patates, la ceba, el mango, tot tallat a daus, ho salpebrem, tirem un polsim de curri i un bon raig d'oli d'oliva i ho deixem bullir durant 30 minuts a foc mig. Un cop hagi transcorregut aquest temps ho posem en un recipient i ho passem pel minipimer fins que quedi una crema ben fina, sense grumolls, aleshores afegim la llet. Ho emplatem i acabem decorant amb uns brots de soja, un polsim de curri i unes llavors de sèsam. Aquesta crema es pot servir tan freda com calenta.



44 comentaris:

  1. L´any passat hem van operar tres vegades dels queixals, hem vaig alimentar de cremes durant quasi 2 mesos, és el millor per aquests casos. Veig que encara que fotuda les fas de luxe, es que no podem fer més oi?, ja ja, ah!!un altre cosa, et quedarà un tiparro que les veines és morirán d´enveja!!!petonarro!!!

    ResponElimina
  2. això a de ser bonissim...moltes gracias JUJU!!!
    peto

    ResponElimina
  3. No soy nada de sopas pero sí de cremas y esta parece deliciosa!
    Espero que te recuperes muy pronto!!
    Un abrazo

    ResponElimina
  4. Ai la petita Hamster més maca de Barcelona... pobreta ella!! Ara, que emab aquesta super crema se t'han hagut de passar tots els mals, i amb lo taronja que és segur que tots els raigs de sol van directes cap a tu!! Quina pinta!!!!!
    M'apunto el toc de mango!
    Petonets castoreta!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Con el curry me mataste, las pasé canutas el otro día con el tikka masala de whole kitchen, odio el curry!!! ;-)

    ResponElimina
  6. Odio anar al dentista!!! Espero que ja esdtiguis millor, encara que sigui amb la meitat del seny... jajajajaja
    La crema deliciosa!!! El punt de curry deu fer-la superior!!!
    Al principi, no se per que ;-), he pensat que era una melmelada!!! jajajajaja
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  7. ESSE CREME FICOU COM MUITO BOM ASPECTO.
    AS MELHORAS RÁPIDAS.
    BOA SEMANA
    BJS

    ResponElimina
  8. Ayyy, pobrecita, espero que estés mejor Judith, a mi marido también se las sacaron hace tiempo y el pobre no lo pasó muy bien.....yo sí que ere "más cruel", jaja, le decía que parecía un "hamster", pobre.....Esta crema va genial, y míralo por el lado bueno, ya lo has pasado, que yo de pensar en que me las tuviesen que sacar me pongo mala, jaja...
    Un besazo y cuídate...

    ResponElimina
  9. Molt bona opció per no deixar de menjar després d'una intervenció com la que et van fer.

    Fresqueta segur que guanya molt més.

    Petonets i que et recuperis ben aviat.

    ResponElimina
  10. Espero que ja estiguis millor!
    Mentrestant, aquestes cremes són la millor manera de menjar sa i sense mastegar... La combinació ha de quedar molt bona!

    ResponElimina
  11. molts ànims Judith, pensa que a mi des de que em van treure els queixals del seny que tinc pànic al dentista!!
    quina combinació més xula... m'encanten les cremes, aquesta segur que la provo, perquè a més el mango m'agrada molt!
    muakis

    ResponElimina
  12. És la reina del mango!Anar al dentista potser la millor excusa per fer dieta, je, je,je.
    Aquestes cremes són estupendes i nutritives.

    ResponElimina
  13. Pobrecita!! Espero que te recuperes pronto!
    Esta crema es muy sabrosa!! Me la quedo, por si un día me quitan muellas (O no) jaja

    Besitos guapa!

    ResponElimina
  14. A mi em van treure els 4 queixals del seny de cop i x sort no vaig patir cap efecte colateral..jijiji!! Pensa que et quedaras divina per l'estiu!!! :)
    Petuents,
    Eva.

    ResponElimina
  15. De dientes mejor no hablar, espero que te recuperes rápido...

    Deliciosa la crema.

    Besos y buena semana

    ResponElimina
  16. Ay pobre! con lo que duelen las dichosas muelas. Ya verás como en ná estás comiendo bocatas :)
    Mientras no te quejes, que esa crema tiene que estar cañón.
    Besitos reina y que te cuíden ;)

    ResponElimina
  17. Muy rica y sana
    esta cremita....besitos y feliz semana...

    ResponElimina
  18. Aixxx Judith, quin mal que fan aquests caixals... el meu xicot li han tret els 4, els tenia embolicats amb el nervi de la boca, i a part de dolorosa l'espera va ser perillosa a l'hora de treure'ls. però am aquests dos homes que tens a casa segur que t'han cuidat com una reina ;)
    Aquesta cremeta és deliciosa, un contrast molt bo!
    Feliç setmana bonica!!

    ResponElimina
  19. Qué crema más original y deliciosa!!

    ResponElimina
  20. No ens enganyem, mai has tingut seny, ets la "loca" més guapa del món! Fins i tot de Castoret! ehhehe
    Molt bona crema

    ResponElimina
  21. Millor no tenir seny!! No m'agrada massa la crema de pastanaga però si t'en sobra una mica la tastaré perquè aquesta ha de ser molt bona!
    Petonets castorcillo barrufet!

    ResponElimina
  22. Me encanta! SOy amante de estas cremitas y esta me parece muy rica, con esa mezcla de mango, zanahorias y curry, es tremenda! Me lo apunto!
    Espero que ya estés mejor!

    ResponElimina
  23. ah!! a me me toca sacarme dos en septiembre ya tiembl... pero bueno me ire guardando tus estupendas ideas para cuando llegue mi hora
    peto
    miquel

    ResponElimina
  24. Pobre Juju!!!!, a mi me sacan pronto una muela tambien, asi que si eso te consuela!! jijiji!!!
    Y eso de los niños y su sinceridad aplastante es verdad!, en una ocasion tuve una alergia causada por un maldito bogavante..mi car y mi cuello se deformaron completamente..pues no veas lo que se reian mis hijas y me preguntaban si volveria a ser guapa o me quedaria fea para siempre! :(
    Bueno, tu crema es genial..ya comeras bocatas en unos dias!!!
    Mil besitos!!!

    ResponElimina
  25. Ostres ara et quedarés sense seny...jajajaja Mira que es pasa malament, jo només de pensar que havia d'anar al dentista em posava malalta, ara com vaig tant sovint ho he tingut que superar.
    Cuidat i de moment a fer cremes fredes, que ademés amb la calor que esta fent avui ja venen molt de gust
    Petons

    ResponElimina
  26. ¡Hola Judith!, y ya estás bien?, espero que sí, aunque no sé porque si sigues haciendo sopitas tan ricas pues..., es broma, ponte buena pronto. Esta crema debía estar muy rica, desde luego original si que lo es
    Un besazo y buena semana!

    ResponElimina
  27. Castoret??!!!?? ;PPP
    Ja voldrien ells semblar-se a tu!!!
    T'han de treure els altres dos queixals també?? ;S
    Aquesta cremeta sembla molt bona, això del mango i el curri m'ha agradat molt. Bona idea!!
    Petonets i a cuidar-te castoreta,...ups, vull dir guapetona

    ResponElimina
  28. uf! eso me recuerda a cuando me sacaron la muela de juicio a mí, la verdad es que me dolió pero porque los dos pinchazos de anestesia no funcionaron mucho conmigo... luego, con los calmantes, todo anduvo bien, pero la cara hinchada y el moretón que sale a los pocos días, no eran algo muy bonito de ver, jeje

    ResponElimina
  29. Silvia: les cremetes han d'estar bones, que no estic a dieta!!! si m'aprimo més crec que no em veuran! ;P
    Manu: ho canvio per una mica dels teus aperitius! jijijiji
    Pili: ya me comeré yo tus sopas! gracias guapa
    Sandra: ara més que morena, estic blava! jajajajaja
    Isabel: oooooooooooooooooooo 8(
    Sònia: i mira que ho he allargat! aiaiaia, tardarà en tornar-me a veure!
    Saô: muito obrigada
    María: hombre, entre hamster y castor no se yo! jajaajajajaj
    Ribereña: sort de la cremeta!
    Gemma: encara tinc la cara deformada i un xic blava, però millorant cada dia!
    Lídia: no m'estranya! ja li deia jo a la cirurgiana que va ser molt més fàcil el part del Boletet que no pas treurem 2 queixals!
    Cristina: jijiji, a tu t'agrada molt, oi???? ara m'ha donat per cuinar amb ell!
    Valerie: si te las quitan me avisas! jijiji
    Eva: a mi me'ls volien treure els 4, però m'hi vaig negar! i sort!!!!
    Rosaleda: ya veo que no guardas buenos recierdos...
    Pilar: no sabes las ganas que tengo de comerme uno de jamón con pan crujiente...
    Mª Jesús: gracias guapa
    Ingris: doncs els meus no estaven molt millor 8(
    Patrizia: gracias guapa
    Yves: sí, amb cara de castoret, no?
    Moni: clar, això ho dius pq no tens els queixals! jajajaajajajja
    Rosilet: ya me dirás si te gusta
    Miquel: espero que tinguis sort!!! ànims
    Juana: ai guapa, espero que tus niñas te digan que estás guapa esta vez! jijiji
    Neus: aquesta setmana: CREMETES!!!
    Chelo: jajajajaja, va mejorando, pero aun tengo que recuperar mi cara^
    Paula: sí, em queden dos, però ja poden esperar! com a mínim un any!!!!
    Sole: el problema es que tengo la cara hinchadíssima, por el dolor lo llevo bien!!!!

    Petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  30. Nena com et planyo!! a mi l'estiu passat els 4 de cop! si si! vaig preferir passar tot el mal un sol dia! ara que després, ja et pots imaginar també la meva cara... l'albert em va batejar d'esquirolet jejeje. Aquesta cremeta va fantàstica per aquests casos, la meva mare la pobre es va fer un fart de fer gaspatxo aquella setmana! bé espero que et recuperis aviat!! :) petonets

    ResponElimina
  31. Judith mi niña espero que te encuentres mucho mejor. Con esta deliciosa cremita que has preparado seguro que lo has llevado mejor.
    Te ha quedado espectacular y un contraste de sabores maravilloso
    Besitos guapa

    ResponElimina
  32. Ay nenina que delicia que has hecho!! Espero que ya estés mejor, más desinflamada, cuando a mi me quitaron todas las muelas del juicio (ahora sabes porque estoy loquilla) me mandaron sorbetes sin azúcar de limón, que ricos! :D

    Cuídateme mucho bonita.

    ResponElimina
  33. Recupera't ben aviat i mentrestant, aquesta crema segur que t'ajudarà a passar-ho de la millor manera possible, i els gelats també, je, je.

    ResponElimina
  34. jo no sé ni si tinc els queixals del seny...el pròxim dia que vagi al dentista li preguntaré!! espero que estiguis millor, que el mal de boca és el pitjor...La cremeta té molt bona pinta, encara que l'hauré de provar perquè no m'imagino el gust!! cuidat i un abraçada!!

    ResponElimina
  35. El toc de mango no sé com deu quedar, suposo que molt refrescant, però el curri estic segura que m'hi encantarà! Una crema genial, té un color molt maco :)

    Un petó!

    ResponElimina
  36. Òstres, jo demà he d'anar al dentista i em temo el pitjor: crec que també m'han de treure la meitat del seny... concretament els dos de dalt. I no suporto el dentista!!!
    M'hauré de consolar que estaré uns dies menjant cremes tan bones com aquesta.

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  37. Hola Juju te desejo rápidas mejoras.
    Seguro que o creme está delicioso, me encanta a mescla de sabores, te ha quedado riquisima.
    Besitos guapa.

    ResponElimina
  38. Quin horror!! EL dentista!!!! Vinga ànims i espero que estiguis millor, mentre em quedo amb la recepta que és ben fàcil, ràpida i boníssima... PEtons

    ResponElimina
  39. Menos mal que aún has tenido humor de cocinar, porque las visitas al dentista a veces te dejan con pocas ganas y más si te sacan una muela aunque sea del juicio. (qué conste que a mí me encanta ir al mío porque además, es guapo)

    La cremita súper rica, Judith, pero para mi, sin curry.

    besitos y mejórate

    ResponElimina
  40. vaya mi niña.. que penita. Espero q ue ya estes mejor. La cremita se ve estupenda. Super rica. Bss.

    ResponElimina
  41. Judith, sort que t'ho prens bé. Aixó et passa per tindre seny, jo com que no en tinc no m'en treuran cap. Inclus encara en tinc una dent de llet, increible però cert.
    Que et milloris guapa!

    ResponElimina
  42. Ets una valenta, jo no m'atreveixo a anar al dentista. Vaig quan ja no puc aguantar el dolor. Toco fusta, fa temps que no el visito.
    el toc curry ho tastaré, abans no m'agradava, peró des de la Tikka em pica la curiositat.
    Petonets bonica i espero que baixi l'inflamació,
    Esther

    ResponElimina
  43. Hola Judith! espero que ja estoguis millor o tenguis més "bona cara".
    La recepta sembla boníssima, amb mango que m'encanta.

    ResponElimina