>

dissabte, 14 de maig del 2011

Melmelada de fruita de la passió i nectarines

A casa les melmelades ens agraden molt, sobretot a l'Yves. A ell li agrada esmorzar una torrada acompanyada de melmelada, en canvi a mi m'agrada  utilitzar-les per cuinar plats salats. Fa molt temps que tenia ganes de fer-ne, però per una raó o una altra no m'havia animat a fer-ne. Aquest mes, a Memòries d'una cuinera, la recepta que proposem és precisament melmelada o confitura. He estat molts i molts dies pensant quina opció volia fer. No volia decantar-me per una recepta molt típica, havia d'aprofitar per experimentar una mica. Tenia clar que volia fer una combinació una mica tropical. Finalment em vaig decidir per fer-la de nectarines i fruita de la passió. Va ser una mica complicat trobar aquest últim fruit, però al final la sort va estar del meu costat i la vaig trobar al mercat de Sant Antoni. El resultat ens ha agradat molt, i ara que he descobert que és tan senzill fer melmelada segur que m'animo més vegades.

Avui no volia deixar passar l’oportunitat d’agrair-vos, un cop més, l’entusiasme que cada mes poseu molts de vosaltres en la proposta de Memòries d’una cuinera. Quan la Moni, l’Yves i jo vam decidir crear aquest bloc no ens haguéssim imaginat mai recopilar tantes receptes cada mes. Som conscients que la blocosfera està plena de reptes, per això encara apreciem més la vostra col·laboració. Poc a poc el número de seguidors va en augment i sou més els que us interesseu en aportar la vostra proposta. Per tot això us agraeixo la il·lusió i l’esforç que invertiu cada cop. I als que encara no us heu animat us convido, si us ve de gust, a que aporteu una recepta! No hi ha obligacions, només demanem que la recepta la publiqueu abans del dia 28, per poder editar la recepta pel dia 1.

Demà no hi haurà recepta, però no patiu, diumenge faré una excepció. Toca publicar la recepta del 15! us espero. Bon cap de setmana


Ingredients:

400 g de nectarines
100 g de fruita de la passió
250 g de sucre
1 llima


Preparació:

Agafem les nectarines, les rentem, les pelem, les tallem a daus petits i les posem a una cassola, juntament amb la polpa de les fruites de la passió. Afegim el sucre, el suc de la llimona i la pell ratllada. Ho cuinem, durant 25 minuts, a foc lent, sense deixar de remenar. Un cop transcorregut aquest temps, posem la melmelada en un pot de vidre, prèviament esterilitzat, i la deixem refredar a temperatura ambient. 




41 comentaris:

  1. Yo siempre la hago en Thermomix, nunca he probado sin ella.
    Y la mezcla es super especial, qué rica...

    ResponElimina
  2. Me has matao... ¡ME ENCANTA LA FRUTA DE LA PASIÓN, VAYA MERMELADAAA, tiene una pinta fantástica!, es una pena que sea taaan cara porque es una fruta perfecta para hacer cantidad de postres y para tomarla en zumo, es una delicia. Un besín.

    ResponElimina
  3. Fruta de la passió!!! M'encanta. i el potet de la melmelada és una auténtica cucada.
    Petonets Judith, fins diumenge!
    Esther

    ResponElimina
  4. Guau nena, si ja sabia jo que havia de tenir una pintassa espectacular això!!!! Amb els piquets de la fruita de la passió, m'encanta! En vull un potet!!! jijijiji La meva la faré aquesta tarda, ja ho tinc tot comprat! :)

    T'esperem diumenge! ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. La combinación me parece genial! Si encuentro chinolas (fruta de la pasión) la haré sin duda!
    Besitos!

    ResponElimina
  6. Ayer estuve haciendo la mermelada. Te vas a reir cuando veas las fotos :D
    Pedazo de mermelada te ha marcado, una delicia. Guardame un "botecito" ;) para tomarla con queso.
    Muuuuuchos besos

    ResponElimina
  7. Por cierto, no tienes más que avisarme y enciendo el horno.
    Besos

    ResponElimina
  8. Apa quina bona melmelada... té un aspecte més que apetitós.

    Petonets i bon cap de setmana bonica!

    ResponElimina
  9. Jo les faré dissabte! (ui ja he donat una pista.. si si no són una, són 3!) És molt especial aquesta que has fet i segur que ben bona! Aquesta mena de potets hermètics no sé què els hi trobo però sempre m'han agradat molt! El que dius del vostre blog, es nota que vosaltres hi poseu molta il·lusió, i per això nosaltres encara ens hi dediquem més! dins diumenge! :)

    ResponElimina
  10. Molt original la combinació d´aquests ingredients. Una melmelada per menar-sela apassionadament...

    ResponElimina
  11. Judith, no me hagas esto. No puedo escribir de lo que estoy babeando.
    Pero ¿cómo te ha quedado una mermelada tan deliciosa?. Tiene una pinta espectacular.
    Yo sigo dándole vueltas a la mía.
    Besos

    ResponElimina
  12. Quina melmelada més original, no n'he tastat mai cap de semblant! La fruita de la passió li deu donar un gust sensacional, exòtic i sorprenent...

    ResponElimina
  13. Me gusta esta mermelada, es diferente y seguro que está buenísima! Bss

    ResponElimina
  14. Yo quería hacer una mermelada de fruta de la pasion con melocotones pero no encontré ninguna de las dos frutas!! Me puedes decir donde encontraste la fruta de la pasion? Porque tengo varias recetas pendientes. Por cierto, me ha encantado tu mermelada!!

    Besos

    ResponElimina
  15. Quina combinació més original, m'encanta la teva proposta.
    Molts petonets guapa!

    ResponElimina
  16. Finalment et puc deixar un missatge!!!!!!!!!!!!!!
    Diga'm que m'en guardaràs, ho he de tastar!
    La foto és preciosa!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  17. Ara em deixa comentar!! Avui la informàtica em vol fer desesperar. Estic a punt de llençar l'ordinador per la finestra (si no fos perquè després baixaria corrent a veure si el pobret s'ha fet "mal")!!! Ahhhh!!!
    La melmelada ha de ser boníssima...com pots ser tan original? Si de fruita de la passió tota sola o de nectarines ja ha de ser la bomba...la combinació ha de ser la rebomba!! M'encanta!!
    Demà no Juju?? Ains, ains, ains...bé, ho superaré diumenge.
    Un petonet! L'àngel de la Fletcher...per cert, quin dels tres soc?? ;DD

    ResponElimina
  18. Ahhh!!! Ho veus com estic desesperada amb aquest "trasto"...i ara perquè em surt anònim i no em deixa posar el nom...ahhhh....què faré "llançament d'ordinador!!!"...
    Bé, total, ja saps qui soc...

    ResponElimina
  19. Isabel: la diferencia es que una tienes que estar pendiente del fuego y la otra no! el resultado seguro que es el mismo
    Iratxe: pues sí. És la segunda vez que compro, pero sólo la utilizo en contadas ocasiones.
    Esther: saps de que era el pot? de foie!!! sort que el vaig guardar.
    Sandra: segur que la teva serà boníssima! estis inpacient!!! ;P
    Rossilet: como me gusta el nombre Chinolas!
    Pilar: ai niña! que ahora no podré dormir hasta ver tus fotos! jajajajaja
    Ribereña: moltíssimes gràcies guapa
    Bet: ostres! quantes, est una artista. Gràcies per les teves paraules bonica
    Cristina: totalment d'acord... ;)
    Anna: estoy convencida que harás una propuesta fantástica!
    Gemma: tu faries meravelles amb ella ;P
    Lydia: a nosotros nos gustó mucho
    Valerie: melocotones aún no he visto (me encantan los amarillos) y la fruta de la pasión la compré en el mercado. Busca un puesto que tenga frutas exóticas.
    Elisabet: moltes gràcies guapa
    Moni: avui blogger va fatal! però he llegit que estan fent canvis... saps que la tastarás
    Anònim: jajajaja, vols dir que se qui ets? aiaiaiai, doncs ara no estic segura... ;P ets un solet!!!! quin dia més intens!!!

    ResponElimina
  20. waw, ha d'estar boníssima!!
    De veritat, m'encanta tot el que fas :)
    Una salutació,

    ResponElimina
  21. Ohhh que bona i diferents a les tradicionals!!!!ptons

    ResponElimina
  22. Yo quiero esa mermelada.....pero la quiero ahora!!.....tendre que buscar fruta de la pasion a ver si encuentro fresca.....deliciosa!!........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  23. Que bonissima melmelada!!! Jo porto una setmana que faig quasi cada dia... ara acabo de envasar una de maduixa i llimona (es mes tradicional, pero tambe molt bona! jejejeje).
    Ara em mirare el repte que teniu, que no sabia res!!!! M'encanten els reptes ;-) I si es de melmelada, ja et dic, tinc unes quantes per publicar!!!
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  24. Eh, a partir d'ara els àngels de la Fletcher són 4, no? jajajaja

    ResponElimina
  25. Una mermelada fabulosa sin duda! Supongo que el trabajo ha merecido la pena, bueno, a la vista está!

    ResponElimina
  26. Una mermelada sin duda para "apasionarse", tiene que estar deliciosa!!!. besos

    ResponElimina
  27. Hola!
    Jo encara estic pensant la meva recepta....
    Estic ben enamorada de les teves fotos!
    PEtons

    ResponElimina
  28. Ei! Guarda'm un potet i jo et passo una de la meva... que ja està feta... M'encanta la fruita tropical, o sigui que aquesta m'encantaria!!!! Petons

    ResponElimina
  29. Judith, yo tengo muchas ganas de probrar esa fruta, la mermelada tiene una pinta buenísima. Y la foto....ya soy un poco repetitiva.....¡me encanta!
    Un besazo

    ResponElimina
  30. Judith que mezcla mas exotica y diferente.Preciosa esa foto viendose los granitos del maracuya,esta muy apetecible.
    Besos

    ResponElimina
  31. Espectacular!, que delicia, es una de las mejores que he visto, ¡que rica!
    Pues si los escabeches podrían ser la pxósima propuesta para Memorias, jajajajaja.
    Un besazo bonita!

    ResponElimina
  32. Ostres, quina passada de melmelada! T'ha quedat espectacular, els ingredients m'encanten, tot molt exòtic i segur que també molt bo.
    Això sí, la fruita de la passió sola no m'acaba de fer el pes, barrejada amb d'altres fruites o en confitura sí, curiositats del paladar xD.
    Jo també ja tinc preparada la melmelada per a memories d'una cuinera, el que passa és que estic esperant a publicar-la perquè no sembli una setmana mono tema esmorzars, jeje, encara que ben mirat no seria mala idea ...

    Petonets!!!

    ResponElimina
  33. Ñam, ñam :D
    Besazos y buen finde guapa

    ResponElimina
  34. No soc un entusiasta de les melmelades (més aviat no m'agraden), però reconec les coses ben fetes i que han d'estar boníssimes, i aquesta ho es.
    Una abraçada

    ResponElimina
  35. Haurem de tornar a comentar aquesta delícia, que els senyors de blgger així ho han decidit! jijiji
    Ja ho saps, té una pinta més que bona... brutal!!! només tu podies fer aquesta super combinació cuca! la nostra la publicarem la setmana que ve, avui n'he esmorzat i he de dir que està boníssima! :P

    Petonets rulera!
    Sandra

    PD: ens veiem demà pel 15! yuhu!

    ResponElimina
  36. Doncs sí, he vengut a "marujear" un poc per aquí a veure si els de Blogger ens han retornat els posts perduts.Veig que també t'has quedat sense comentaris, però no pateixis que això ho arreglarem ben aviat...
    Aquesta melmelada ha de ser...mmmm....nyam...nyam...mmmm...m'explico?? O sigui boníssima, una bona combinació...a mi no em venen al cap aquestes inspiracions tan originals...sniff..sniff
    Petonets pink power!!

    ResponElimina
  37. Que maravilla de mermelada, se me hace la boca agua de imaginar su sabor!! besos guapa

    ResponElimina
  38. Una melmelada digna d'una apassionada de la cuina.

    ResponElimina
  39. jo també reconec que sóc una mica especial amb les melmelades, m'agraden amb segons què, però haig de reconèixer que m'ha captivat la combinació que has fet!
    molts petons!

    ResponElimina
  40. Aquests de blogger!
    Jo continuo dient el mateix: la vull tastar!!!!!!!!!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  41. Uaaauuuu!!! per ser la primera melmelada que has fet, com t'has lluit i què original. A més a més m'agrada molt la presentació. A mi m'encanta fer melmelada casolana i n'hi ha tantes posibilitats. De fet ja tinc la meva preparada...serà la meva primera aportació a Memòries d'una cuinera. Això sí la meva és d'un ingredient ben tradicional...
    Petonets

    ResponElimina