>

dilluns, 9 de maig del 2011

Cake de nespres i atmelles

Aquest cap de setmana ha estat molt especial. Hem passat uns dies meravellosos a Nimes amb la Stella, el Riszk i els seu preciosos fills: la Sofia i el Simo. La Stella, el Riszk i jo ens vàrem conèixer a Milà quan vàrem passar un any per cursar els nostres estudis. Ells són arquitectes i, com ja deveu saber, jo sóc interiorista. El contacte no l’hem perdut i gràcies al facebook no ens perdem cap detall de les nostres vides. L’any passat van decidir que era hora de donar-li un germà a la Sofia -la nova professora de francès de l'Yves!-, així que va néixer el Simo el 27 de març. L’última vegada que ens vàrem veure va ser pel nostre casament, però en un dia com aquell és impossible estar amb tothom tant com un voldria. Així que un bon dia la Stella i jo vàrem decidir que havíem de quedar i presentar als dos supernens. No veieu que bé s’ho han passat –i els papes encara més-. No hem parat de xerrar, això si, en italià, perquè el francès és una llengua pendent. I per fi he tastat els meravellosos macarons, m'han agradat tant que us prometo que intentaré fer-ne, però no tinc massa esperances d'obtenir un bon resultat -encara que ja sabeu que no em dono per vençuda fàcilment-.

La Stella és una seguidora incondicional d’aquest bloc, així que vaig pensar que seria bona idea portar-li alguna coseta perquè la pogués tastar. Vaig estar pensant diverses receptes, però clar, tenint en compte que anàvem amb cotxe, i el trajecte no és precisament curt, havia de fer alguna cosa que no fos massa delicada. Finalment vaig optar per fer aquest cake de nespres. Els nespres són una fruita que m’encanta, en realitat totes les fruites d’estiu m’agraden. La meva mare m’explicava que quan estava embarassada de mi no parava de menjar aquest fruit, així que potser la responsable de que m’agradin tant és ella...

La recepta d’avui, com no podia ser d’una altra manera, la dedico a aquesta família meravellosa que ens ha fet gaudir d’un cap de setmana fantàstic. Grazie mille! Migliardi di baci family!!!!!! a presto...


Ingredients:

150 ml de llet descremada
50 ml d’oli de sèsam torrat
375 g de farina
200 g de sucre morè
1 sobre llevat Royal
1 c/c de canyella
10 nespres
50 g d’ametlles torrades
20 g d’ametlles en làmines
50 g sucre morè
Sucre
2 c/s de mel
Anís


Preparació:

Escalfem el forn a 180º. Posem els ous, la llet, la farina, el sucre, la canyella, el llevat, un raig d’anís i l’oli en un bol i ho barregem fins que ens quedi una massa ben fina sense grumolls. Seguidament tallem els nespres a trossets petits i ho afegim a la barreja anterior, juntament amb les ametlles torrades sense pell. Ho deixem reposar uns minuts i ho posem en un motllo prèviament untat amb oli. Per finalitzar, ho empolvorem amb una mica de sucre, les ametlles en làmines, uns polsims de canyella i unes gotes d'anís; tot ben repartit per la superfície. Ho posem al forn durant 50 minuts o fins que punxem el ganivet i ens surti net. Un cop hagi transcorregut aquest temps, ho deixem refredar, a temperatura ambient, abans de desemmotllar-ho.



43 comentaris:

  1. Oh, quina cap de setmana més fantàstic que heu passat! Quina bona manera de celebrar el teu sant, eh? :P Aquestes amistats que perduren en el temps són fantàstiques!

    Aquest cake de nespres el trobo una autèntica passada, segur que l'Stella i família deurien estar encantants!!!

    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. l'ho finito questa matina, con un po di marmalata al limone !!
    Che bella fine de settimana con voi, dobbiamo farlo piu spesso ! Sofia ha pianto ieri sera, lei era triste perche "loro mi mancano tropo" :( Poverina
    Baci a su fidanzato !!

    ResponElimina
  3. Judith, que bé gaudir d'un cap de setmana amb bona companyia! I si a taula hi ha un fantàstic cake com el teu, encara millor!
    Me l'apunto perquè m'encanten les nespres, es nota, oi? ;)
    Petons!

    ResponElimina
  4. Apa! que no us esteu de res eh? ;-)
    Quina meravella de cake!! Debien estar encantats!
    Petons

    ResponElimina
  5. FICOU LINDISSIMO, GOSTO MUITO DE NÊSPERAS, LOGO ESSE BOLO DEVE SER UMA DELICIA.
    APRESENTAÇÃO FICOU PERFEITA COM A AMÊNDOA.
    BOA SEMANA
    BJS

    ResponElimina
  6. Que bien sientan estos reencuentros! Es un cake magnífico, ideal para una ocasión tan especial!
    Moitos bicos

    ResponElimina
  7. Judith, me alegro que disfrutarais tanto del finde con amigos. Es bonito reencontrarse con tu gente después de un tiempo sin verles.
    Te quedó un cake perfecto par un finde perfecto.
    Me gusta la idea de ponerle nísperos.
    Besos

    ResponElimina
  8. Los nísperos los probé cuando vine a Mallorca, y me encantaron! Me parece que aprovecharé la temporada para hacer este cake que ha de estar divino!
    Gracias por la receta!

    ResponElimina
  9. Los nísperos! Me encanta!! Cuando fui al hypercor los vi, y me pregunté ¿Hay algún dulce con nísperos? Y mira, hoy has publicado la dicha receta!

    Una maravilla!!

    Besos

    ResponElimina
  10. bon dìa Judith, tu sempre amb aquestes receptes tan sorprenents,no poso en dupte elseu gust, ja eh provat alguna de les teves receptes i no eh frecasat mai,quedo com en autentic xef jejeje,petons i una abraçada

    ResponElimina
  11. A eso le llamo yo una terapia de fin de semana. Yo he estado en San Sebastián, ya sabes, buenos paseos y mejor comida.
    Me encanta tu cake, además así uso el aceite de sésamo, que sólo lo pongo en los wok de verduras. Seguro que quedaste como una reina ;)
    Feliz lunes preciosa.
    Besos

    ResponElimina
  12. Un cake fantàstic com el cap de setmana!!!i l´oli de sèsam tapoc l´he fet servir per respostería!:))

    ResponElimina
  13. Quin súper cap de setmana! Ja veig que l'Àitor també va aprenent idiomes!;)
    El pastís es veu d'escàndol, una crack!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  14. Qué presentación tan exquisita. Toda una delicia de cake.

    Un besote

    ResponElimina
  15. Quin cap de setmana!!!! I el cake d'escàndol. Jo en vull un tallet!!!!

    ResponElimina
  16. Cuanto me alegro por tí. Eso es un buen finde, si señor.

    La foto del cake, me encanta.
    Y la receta por su puesto.

    Besos y buena semana

    ResponElimina
  17. Boníssim aquest cake de nespres, com sempre et superes!

    Petons

    ResponElimina
  18. Requete ben presentat i les nespresss, mmm, em trasllada a la meva infantessa. La meva àvia sempre en comprava. Bs. Bona setmana.

    ResponElimina
  19. Hermosísimo Juju!!!, a mi los nísperos no me gustan mucho...pero estoy segura que en forma de pastel me gustarían mas!
    Que buen fin de semana pasaste pillina!!!, me alegro por ti!!!
    Mil besitos linda Juju>!!!!

    ResponElimina
  20. Mira que n´he fet de cakes però aquest amb nespres se m´ha escapat... i ara el recupero amb tu. Què bons que són els nespres, me´n menjo a cabassos

    ResponElimina
  21. Mai he tastat un cake de nespres, i mira que a Vacarisses tenim nesprers!
    Macarons en va fer en Jordi dissabte, però no vam fer fotos i no en va quedar ni un!!
    Petonets

    ResponElimina
  22. Sandra: ens ho vam passar genial! ;P
    Stella: la prossima volta con piú fruta!!!poverina Sofia!!! lei è un amore...
    Mercè: jijiji, fem un canvi de receptes!
    Elisabet: gràcies bonica
    Sao: muito obrigada
    Pili: sí, te pasas hora y horas hablando!!
    Anna: da gusto encontrarse con buenos amigos ,P
    Rosilet: espero que te guste
    Valerie: últimamente parece que te leo el pensamiento :P
    Francesc: moltíssimes gràcies! espero que et segueixis animant
    Pilar: ai pilla pilla! nosostros fuimos en semana santa, que preciosa ciudad!!! ;)
    Silvia: queda un gustet molt bo
    Moni: el teu nebodet és súper internacional!
    CC: gracias guapa
    Catieu: però el teu marit no!!!!
    Rosaleda: gracias guapa
    Ribereña: gràcies bonica
    MC: que bons que són!!! m'alegro que t'hagi portat bons records
    Juana: tenemos que aprovechar! ;)
    Cristina: hi han tantes combinacions que és impossible!!!!

    Molts petonets a tots i moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  23. La ricetta è buona ma la foto è davvero chic, complimenti ciao ♥

    ResponElimina
  24. Juju,
    Me encanta nespres... Infelizmente no las temos aqui : ( Pero lo pastel se ya quedado con un aspecto delicioso.

    Besitos

    ResponElimina
  25. me alegro que lo pasaras fantasticamente bien y en buena compañia el finde.Estas buenas amistades se han de mantener siempre que se pueda.
    Buen cake y ya veo que no has perdido la oportunidad de usar los primeros nisperos de la temporada.Me gusta el lacito
    peto
    miquel

    ResponElimina
  26. Els retrobament amb amics de tota la vida són molt especials, oi?
    Segur que aquest cake va ser un regal fantàstic, a mi els nespres també m'agraden molt ;)

    ResponElimina
  27. ¡Qué bueno, con nísperos y almendras! Nunca lo he probado. Besos.

    ResponElimina
  28. Que maravilla de pastel, además es tan especial.... nunca había visto ninguno con nísperos. Seguro que quedaste estupendamente porque el aspecto es delicioso. Besos y buena semana

    ResponElimina
  29. Cómo me hubiese gustado probarlo! Eres una artista en toda regla

    ResponElimina
  30. Hola Judith!, que pasado de cake, tiene que estar delicioso y la foto, esa foto es preciosa!
    Un besazo y buena semana!

    ResponElimina
  31. Aixó de comentar a la tarda és un rotllo, ja t'ho han dit tot!!! Així que em repeteixo peró és així! M'encanta la recepta i la foto. I con al Miquel, m'agrada molt el llaçet.
    Un petonàs bonica!!!
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  32. Hol aguapa tu

    anoto la teva meravellosa recepta, que booooo

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  33. Caram Judith cap de setmana i una fantàstica recepta. Una foto preciosa

    ResponElimina
  34. Carai quin bon cap de setmana! Si ja està bé mantenir el contacte amb les amistats d'aquí, encara més amb les de fora! Segur que us ho veu passar genial... Quina sort saber parlar italià! jo sé dir alguna coseta però tampoc gaire... Quan feia 4t d'eso vaig estar una setmana amb una familia de Parma (per un intercanvi amb l'institut) ja fa dies d'això però encara hi mantinc el contacte i m'esperen perquè hi torni. Sempre he pensat que podria fer pràctiques allà, el pare era arquitecte així que... algun dia ho he de fer! Aquest pastís deu ser boníssim, a mi també m'agraden molt els nespres i a casa dels meus avis hi ha un nesprer preciós... si el faig ja t'ho diré!:) petonets

    ResponElimina
  35. Segur que ha estat un cap de setmana molt especial i moolt divertit!!
    Nena, ets una artista!! Una combinació perfecta!!
    Perquè vivim enfora, eh?...que si no crec que m'autoconvidaria sovint a casa teva :P
    Petons!

    ResponElimina
  36. Cap de setmana i bona companyia. es igual a un cap de setmana rodo.
    I ademés amb aquest coc per celebrar-ho. No hagués ficat mai nespres.
    Petonets

    ResponElimina
  37. M'alegra que pasasiu un bon cap de setmana i a jo m'encantan les mespres i estic segura que aquest cake de esser una bona delicia¡¡¡¡¡
    Mil millons de petonets.

    ResponElimina
  38. Què be que ja comencen les fruites d'estiu... i amb aquest cake ha d'estar d'escàndol. M'alegro que passesis uns dies tan magníficc amb els amics. Petonets

    ResponElimina
  39. A mi els nespres també m'agraden molt. Des de ben petita que m'agraden però mai els he provat una manera diferent a naturals. Segur que en cake, queden ben bons i va encantar a tots! :)

    Es veu espectacualr i la foto es molt xula, faria una queixelada al pastís!!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  40. No he fet mai un pastís de nespres! ha de ser boníssim!

    ResponElimina
  41. És un regal fantàstic. Se'n debien llepar el dits. Té un aspecte deliciós. Els macarons són extraordinaris, a més tenen infinites possibilitats. Jo he provat de fer-ne i no m'han quedat tal com haurien de quedar, però el gust sí i... me'ls han d'apartar del davant, perquè me'ls menjaria tots.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  42. Nenina, una combinación de sabores estupenda!!! Maravillosa fotografía y un fin de semana rodeada de familia y buenos amigos, qué más se puede pedir.

    Un abrazote y buena semana.

    ResponElimina
  43. que fin de semana que has pasado. Y ese cake estupendo. Bss guapa.

    ResponElimina