>

dimecres, 25 de maig del 2011

Natilles de llet merengada

A l'estiu, una de les meves begudes preferides és la llet merengada, juntament amb l'orxata, això sí han de ser de la geladeria Sirvent, que està al carrer Parlament -al costat de Ronda Sant Pau-. Si no la coneixeu us recomano que us hi passeu, però aneu carregats de paciència, perquè els caps de setmana, a la tarda, es fan unes cues molt i molt llargues. Fa molts dies que volia intentar fer llet merengada, però al final m'he decidit per fer unes natilles. Ja sabeu que aquests dies la meva dieta és una mica tova, per culpa dels meus queixals del seny, però no per això haig de deixar de menjar coses bones, no? A més, és l'excusa ideal per menjar gelat! Si us agrada aquesta beguda tan refrescant, no deixeu de tastar aquestes natilles...


Ingredients:

500 ml de llet descremada
2 clares d'ou
1 llimona
2 branques de canyella
125 g de sucre
40 g de Maicena
Canyella en pols


Preparació:

Agafarem la llet i la Maicena i la barregem fins que no quedi cap grumoll. En una cassola posem el sucre, la pell de la llimona, les branques de canyella i la barreja que hem fet abans; i ho cuinem a foc mig fins que comenci a espessir. Mentrestant, muntem les clares a punt de neu amb l'ajuda d'unes tiges metàl·liques i les reservem. Retirem del foc la base de llet, traiem la pell de la llimona i les branques de canyella i, a poc a poc, anem incorporant les clares a punt de neu. A continuació ho posem als recipients on ho vulguem presentar, ho deixem refredar a temperatura ambient i ho posem a la nevera durant un mínim de 3 hores. Abans de servir acabarem decorant-ho amb un polsim de canyella.



50 comentaris:

  1. ohhhh!!! Em perd la llet merengada, entre això i la orxata el meu cos aquest estiu s'està notant... i ara unes natilles!! Deuen estar delicioses!!

    Un petó :)

    ResponElimina
  2. Que buena idea.... y es que se pueden hacer natillas casi con todo, verdad??

    Besos

    ResponElimina
  3. Dí que sí guapa, que el que no se consuela es porque, o no sabe o no quiere. Y tú sabes y quieres :)
    Tienen que estar realmente deliciosas ¿no?
    ¿qué tal estás? ¿queda menos para el bocata?
    Muchísimos besos

    ResponElimina
  4. UM CREME DELICIOS0 COM CERTEZA, ADORO O SABOR DA CANELA NOS DOCES.
    FICOU LINDO
    BJS

    ResponElimina
  5. A mí la leche merengada es que me hipnotiza... ay... en natillas... qué ideas tienes para mis caderas....;-)

    ResponElimina
  6. Visca llet merengada!! Et pots creure que tenim la recepta pendent de publicar? En vaig fer fa un parell de setmanes! Em xifla!

    Vull unes natilles de les teves, i sinó pot ser, anem una tarda a fer cua a la Sirvent, eh? ;)

    Petonets preciosa!
    Sandra

    ResponElimina
  7. M'encanta la llet merengada, pel contrari l'orxata no em fa el pes, no m'agrada gens`. Les teves antilles han d'estar ben bones!!

    Petonets
    Ribereña

    ResponElimina
  8. lo penso delicato questo dolce, brava ciao ✿

    ResponElimina
  9. boníssim.... quina bona fila! Judith, tinc xufles a la nevera estovant-se amb aigua per fer orxata ;)

    ResponElimina
  10. Nunca he probado la leche merengada...viendo estas natillas ahora tengo que probarla en ambas versiones! jeje...
    Besitos!

    ResponElimina
  11. La meva mare és una fan de la llet merengada!! Me l'apunto per fer-li!! has probat el pastís de llet merengada?? boníssim i lleuger, te'l recomano!
    Petuents,
    Eva.

    ResponElimina
  12. Doncs saps que no he tastat mai la llet merengada?? L'orxata al principi no m'agradava, però ara sempre demano un barrejat (amb granitzat de llimona) i és que està tan bo!!! Crec que ja havia llegit algun comentari teu sobre aquesta geladeria, algun dia hi hauré d'anar! Per cert, avui he fet una tarteta que quan l'he tastat he dit.. segur que a l'Aina de la Judith li agradaria!! sembla dolça, però no ho és. Pròximament al clubdecuines! ;)

    ResponElimina
  13. Uffff, Judith, estas natillas mi hijo las va a devorar.
    Mejorate
    Un besito

    ResponElimina
  14. guauuuuuu me encantannnnn, y eso que todavía no las he probado, pero es que no tengo duda de que me van a encantar, seguro seguro ... me llevo la receta y las voy a hacer enseguida. Mejorate guapa, pero no dejes de comer cositas tan ricas.
    bsts. maite

    ResponElimina
  15. Sóc fan de l'orxata i des que he tingut la nena, aquesta beguda no falta a la nevera de casa; tan estiu com hivern (diuen que va bé per la llet materna). No estic segura d'haver tastat mai la llet merengada... crec que sí, perquè la canyella m'agrada molt. En fi, no ho sé (quin desastre). Però ara tinc una excusa per provar-la; aquestes natilles tenen un aspecte increïble. Amb el teu permís m'apunto la recepta.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  16. que bona idea...m'encanta! la cullera (ademas de un pueblo Valencia) m'ha encantat...mes que això m'ha entussiasmat!!!!

    ResponElimina
  17. Madre mía!, pero cuanto tiempo tienes quye estar comiendo papilla despues de una extraccion???...creo que voy a anular mi cita del dia ocho! :)
    Aunque con estas natillas no se puede decir que sufras mucho que digamos!..me encanta la leche merengada, me llevo la recetilla!
    Besitos Juju sin muela!!!! :)

    ResponElimina
  18. Amb el queixal així t'has de cuidar més! ;)
    És una recepta molt diferent de com faig jo les natilles, jo hi poso només els rovells i no hi poso clares a punt de neu... M'imagino que així deuen quedar molt més esponjoses, oi?

    ResponElimina
  19. Anniki: doncs segur que t'agraden!
    Rosaleda: sí, además son súper fáciles y te invitan a experimentar.
    Pilar: jijijiji ;P
    Saô: muito obrigada
    Smeteling: son fáciles, anímate!
    Isabel: te lo puedes permitir!!! ;)
    Sandra: oooooooo, has fet tard! haurem d'anar a la Sirvent! jijiji
    Ribereña: a mi m'encanta l'orxata, però l'altre dia em va sentar un xic malament.
    Stefania: grazie mille
    Lídia: ole ole!!! ja espero la teva recepta!
    Rosilet: estoy convencida que te encantaran
    Eva: no l'he tastat, però en tinc moltes ganes!!!
    Bet: això no pot ser! has d'anar a la Sirvent ja!!!
    Laura: ya me conatrás!
    Maite: espero que te gusten!
    Nyanyels: doncs en el teu cas haurás de fer natilles d'orxata! ;P
    Manu: doncs la cullera és una "baratija"!!!
    Juana: tranquila, tenemos que pasar por esto!!!! lo superarás!
    Gemma: he posat clares perquè sinó no era llet merengada. La textura si que es una mica més esponjosa, però queda genial!!!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  20. Esto es muy bueno! Nunca lo había visto... si es idea tuya genial y si no lo es gracias por sacarme de mi ignorancia! Me encantaaaaa
    Soy Salomé de http://blocderecetas.blogspot.com/

    ResponElimina
  21. Las natillas son muy ricas! Me gustan mucho las originales, tengo que probar tu versión, me suena de vicio jeje

    Besitos

    ResponElimina
  22. ¡FANTÁSTICAS!. A mi también me encantan la leche merengada y la horchata, son de mis bebidas favoritas en verano... Ya me veo sentada en mi hamaca frente al mar con una horchata helada... jajaja... Hace unos años compré una leche de soja con canela y limón que es una ricura. Un besín.

    ResponElimina
  23. Ay!! qué buenas con la canelita por encima... tengo que probar esta heladería que nos recomiendas!

    ResponElimina
  24. Nunca probé la leche merengada, por acá no existe . Estas natillas son ideales para que se las haga a mi marido.
    Espero que el dolor de muelas se te pase pronto, es tan molesto!
    Cariños

    ResponElimina
  25. buaa aixo ho he de provar! quina pinta!! m'encanta!!

    ResponElimina
  26. Juju,
    Lo creme se ya quedado con un aspecto delicioso : ) Bem fresco para el verano. Ja comia una taca dessas.

    Besitos Guapa!

    ResponElimina
  27. ¿podés creer que aún no he probado la horchata? en mi viaje dije "esta es mi oportunidad, la voy a probar", pero las pocas veces que me crucé con lugares que la vendían yo estaba inapetente (vamos, que a veces siento que mi panza va a explotar...) así que decía "en un rato" y sucedía que en un rato no aparecía la horchata... así que al final no la he probado. Pero el destino quiso que hace dos días me llegara un sobre de jugo de tang para preparar horchata, supongo que no será lo mismo pero estando en Argentina es lo que más se acerca... snif.

    ResponElimina
  28. Oh, a mi també m'encanta l'horxata, passa tan bé fresqueta a l'estiu i no tan estiu xD.
    Aquest lloc que recomanes l'he visitat, l'he visitat vàries vegades, i sí, la fan molt bona, encara que, a mi, personalment, m'agrada més la que fan a una horxateria del carrer Bruc a l'altura de Mallorca, espectacular.
    Això sí, amb la llet merengada no puc, mai m'ha agradat gens i no se perquè, així que les natilles, no m'acaben de fer massa gràcia, això sí, t'han quedat molt ben presentades!

    Petonets!! i millorat!!

    ResponElimina
  29. Ostres Judith, jo pertanyo al teu club: m´encanta la llet merengada i l´orxata, uauuu!!! I també conec la Geladeria Sirvent...els torrons que tenen també són boníssims.
    Si tu no ens la mostres no m´hauria imaginat mai aquestes natilles, què bones!

    ResponElimina
  30. Me encanta la receta, tiene que ser muy rica!
    un beso

    ResponElimina
  31. Delicioso esa es la palabra que se me viene siempre cuando veo tus fotos :D

    Muchos besiños neni.

    ResponElimina
  32. ummm que bones! quants plats impressionants m´he perdut aquests dies, ara ja estic al dia, la pasta amb mostassa, la probaré de fer un dia d´aquests.

    petons

    ResponElimina
  33. Me encanta la idea Judiht, no las he probado pero estoy segura de que me van a gustar!
    Preciosa la foto! Moitos bicos

    ResponElimina
  34. Quines natilles mes estupendes t´has preparat´t amb l´excusa dels queixals!!!!! ^.^ Per cert ja conec aquest lloc que dius d´Orxata, es potser el millor de Barcelona, no?? Petonets

    ResponElimina
  35. La leche merengada me encanta para tomarla en verano! Es un vicio! Yo la preparo en versión tarta y queda muy buena, probaré tus natillas ;)

    ResponElimina
  36. Hola castoreta simpson! Espero que estiguis millor.
    Avui si que arribo tard, però ja ho saps que sempre venc a veure't.
    A mi l'orxata m'encantaaa!! Tant que no en puc comprar perquè la botella no dura ni un dia, i no és light que diguem. I la llet merengada...mmm!! Provaré les teves natilles; mentre algú menja mousses de xocolata jo puc menjar aquestes natilles.;DD
    Avui l'Yves ho ha fet molt bé. Ja tenc les dents un poc llargues amb les fotos, si arriba a dir com són de bones i que se les va menjar totes les dents m'arribarien al terra.

    ResponElimina
  37. Visc a 5 minuts cominant del carrer Parlament i les cues ja no m'espanten....jajajaj jo vull una orxata i espero el que calgui... surtu amb un got pel cami i amb una ampolla per casa.
    Aquestes natilles prenc nota i les guardo pq la calor ja es fa notar i son originals.
    PETONETS

    ResponElimina
  38. No he tastat mai la llet merengada, des de petita m'he resistit a tastar qualsevol cosa que portés la paraula llet. Quan vaig tastar la "Leche Frita" em va encantar. Així que hauré de tastar aquestes postres que segur que estan delicioses.
    Petonets,
    Esther

    ResponElimina
  39. Por dios que natillas más ricas!!!! ya las probare, porque esta receta no me la pierdo, besos.

    ResponElimina
  40. Hola guapa, que t'heis de dir, que no possis coses tan bones, estem en plena "Operació BIKINI".

    Un petonet

    ResponElimina
  41. L'altre dia vam anar a la Sirvent a fer la primera orxata de la temporada. però he de reconèixer que malgrat la vaig conèixer de gran, la llet merengada em xifla!!
    Aquestes natilles s'hauran de tastar!

    ResponElimina
  42. Una manera diferent de fe les natilles, amb un altre toc que m´agrada!!! espero que aquesta recepta l´haguis gaudit de debó, que et milloris. petons

    ResponElimina
  43. Uyyyy! esta cae seguro que me encnata la leche merengada. Un beso

    ResponElimina
  44. Quina recepta més lleugera, no ho havia pensat, fer natilles amb llet descremada i sense rovells d'ou. Quina passada, a més, m'encanta la llet merengada, i ara a l'estiu és una beguda estrella, com l'orxata. Besets.

    ResponElimina
  45. La primera vegada que vam tastar la llet merengada va ser a Menorca, tu erets molt petiteta. Des de llavors estic enganxadíssima així que si vinc a casa teva no us les deixo ni tastar!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  46. Aquesta no l'havia vist i me l'apunto a mi que m'agrada tant la llet merengada, que bones!

    ResponElimina