>

dimarts, 5 d’abril del 2011

Sopa de maduixa i alfàbrega

Ja fa uns quants dies que la Maria ens va convidar a sopar a casa seva per celebrar el seu aniversari. Al final vam ser tota una colla i ens ho vam passar d’allò més bé. De fet, el Boletet va fer el pendó com mai! Estava tan animat que no volia anar a dormir, però finalment la son es va apoderar d’ell i va acabar dormint a l’habitació dels peixets. Haig de dir que durant el sopar tots estàvem esperant que la Maria i el Jairo ens diguessin que es casaven, però no va ser així. Haurem d’esperar una mica més! Jairo: des d’aquí et demano, si us plau, que compris el pedrusco ja!!!! Que estem desitjant anar al vostre casament. Tornant al tema culinari, una de les receptes que ens va fer la Maria, que és una gran cuinera, va ser una sopa de maduixa espectacular. Em va agradar molt la combinació d’ingredients que tenia. Li vaig dir que si li importava que la fes pel blog, i em va dir que estaria encantada! Ja veus Maria que no he tardat massa en publicar-la, hem d’aprofitar ara que les maduixes estan en el seu millor moment. Aprofitant que l’Yves i jo volíem fer un soparet especial vaig decidir que com a entrant seria un bon plat. Us el recomano!
 

Ingredients: 

1 kg de maduixes
1 c/s de vinagre de Mòdena
1 c/p de sucre morè
Fulles d’alfàbrega
Oli d’oliva
Formatge fresc
Tomàquets cherry
Vinagre de Mòdena caramel·litzat
Sal
 

Preparació:

Agafem les maduixes, les rentem i les triturem fins obtenir un puré fi. Afegim la cullerada de vinagre i el sucre morè i ho reservem durant un mínim d’una hora a la nevera. Abans de servir agafem les fulles d’alfàbrega i les piquem i les barregem amb un bon oli d’oliva -és molt important- i un polsim petit de sal. Per presentar la copa aboquem primer el puré de maduixa, una capa d’alfàbrega i posem uns tocs de vinagre balsàmic caramel·litzat. Per finalitzar muntem una broqueta intercalant tomàquets cherry i formatge fresc. És important servir-ho fred.



48 comentaris:

  1. Hoy he aprendido que la fresa es la maduixa, al final acabaré hablando catalán!! ;-)
    Deliciosa Judith

    ResponElimina
  2. jajajajajaja lo del pedrusco m'ha matat! Ets la bomba... potser al Jairo li agafa alguna cosa quan ho llegeixi ! jajaja

    La sopeta ha de ser fantàstica, me l'apunto per un entrant!! Nyam, nyam!

    Petonets preciosa!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Por favor... qué cosa tan rica y tan bien presentada. Guárdame un vasito para mí :D

    Besos.

    ResponElimina
  4. Ya veo que esta vez no te has pasado con el vinagre ;)
    me encanta, es una combinacióne excelente y una presentación preciosa.
    besos guapetona y que pases un lindo día.

    ResponElimina
  5. Qué bona!!! La presentació, una pasada!!
    La faré per un sopar romàntic, la trobo molt romàntica.
    Petonets guapi,

    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  6. Me has matao... ¡QUÉ COSA TAN DELICIOSA!, me imagino el sabor que le imprime el vinagre y las hojas de albahaca a esta sopa ¡de fresas!. ¡QUÉ RICO!. Bss.

    ResponElimina
  7. Dios mio!! Que cosa más buena. Ahora que viene el buen tiempo es una delicia tomar eso fresquito.
    Bessos

    ResponElimina
  8. Pues tendré que probar esta sopa con esa combinación tan espectacular¡¡ a ver si a mí también me cae un pedrusco jajaja

    ResponElimina
  9. Qué rica, Judith.
    Como siempre que entro en tu blog, me has dejado pegada a la pantalla del ordenador con esta receta.
    Besos

    ResponElimina
  10. Quina recepta més xula Judith! Ha de ser boníssima!

    ResponElimina
  11. Un plato delicioso Judit....
    Con estos días de primavera que empiezan ahora, es un plato imprescindible.

    Besos

    ResponElimina
  12. ¡qué pasada!, me encanta Judith, te ha quedado de lo más original y la presentación de 10.
    Un besazo

    ResponElimina
  13. Quina cosa més bona! A mi que m'agraden tant les maduixes l'he de tastar ja!
    Petonets.

    ResponElimina
  14. Ohhhh!!!! que bo!!!! m'encanta la idea de maduixa i alfàbrega i aquests pinxos li acaben de donar el toc. Felicitats per la Maria. Si han de ser receptes com aquestes ja te'n pot passar més.....

    ResponElimina
  15. Això, això! a veure si el Jairo espavila! hahaha
    El resultat és molt bo! Unes combinacions perfectes!

    ResponElimina
  16. Aquesta proposta és molt atrevida per a mi... em costa barrejar coses dolces i salades... mai m'he atrevit a menjar maduixes amb vinagre i això que diuen que són molt bones... ai hauria de probar-ho i no pensar-m´ho tant

    ResponElimina
  17. mmm sopa de maduixa, segur que està d'allò més bona. Jo es que sóc una gran fan de la maduixa, tan en dolç com en salat, de fet, trobo que és una fruita que hi escau molt bé en receptes salades, sobretot en entrants, amanides, i begudes vàries.
    Fa poc vaig provar el gazpacho de maduixa i era una delícia, m'has fet enrecordar-me de que el tinc pendent de publicar xD.

    Petonets!!

    ResponElimina
  18. Isabel: jijiji, eso es bueno!
    Sandra: pobret, ja t'ho diré!!! ;P
    Silvia: aiaiaiai que ya no queda...
    Pilar: jijiji, tranquila, eso sólo fue la primera vez! menos mal!
    Esther: espero que us agradi!
    Iratxe: es súper refrescante!
    Nica: sí! cosas ligeras sin renunciar al sabor
    smeteling: el pedrusco siempre acaba callendo!!! ;P
    Anna: jajajaja, exagerada!
    Lucia: ideal per una vegetariana! ;)
    Rosaleda: sí!!! gracias guapa
    María: muchas gracias
    Moni: t'agraden les maduixes? jijijiji
    Catieu: tinc una recepta més! són cookies...
    Yves: jijiji, quin présing!
    Laura: no t'ho pensis!!!
    Nee: gaspatxo de maduixa??? ha d'estar boníssim! ja estic esperant la teva

    Molts petonets i gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  19. Judith!!!que bona la recepta!!!encara trobo maduixes força bones!!! jo també animo als meus amics a conprar preduscos!!!alguns fan cas!!!:))) ptons

    ResponElimina
  20. Hola,
    Jo ja vull veure les cookies de la María.. i el pedrusco!! Ens ho diràs oi? Un aperitiu fantàtic Judith! pel sabor, pel color, aroma.. Molt bé guapa!

    ResponElimina
  21. Judith es alucinante y además los matices de sabores tan sorprendentes que tiene, me encanta su presentación. Hija como haces para poder publicar a diario.
    Bsos

    ResponElimina
  22. que rico esto debe de estar delicioso. Bss.

    ResponElimina
  23. rarísimo, esto sí que es un plato raro para mí. me imagino que debe de ser muy rico, una pena que ya no se consiguen las frutillas por estos lados... tendré que esperar algunos meses.

    ResponElimina
  24. Bellissima presentazione! Un abbraccio e buona serata

    ResponElimina
  25. Ja ho saps, Jairo: compra el pedrusco!!!!
    Que refrescant i original aquesta sopeta!! Per impressionar els convidats!!

    ResponElimina
  26. Judith vaya marcha que le das tu a las maduixas!!
    Vaya cantidad de recetas ricas que tienes con fresas,esta me ha encantado y con una presentacion espectacular.Bss

    ResponElimina
  27. Yo esta la hago porque esta buenísima...con todos esos sabores, que bueno que la compartes nenina... con lo que deliro yo con las fresas!!!

    Besiño :D

    ResponElimina
  28. jo el pedrusco ja fa tems que el vaig compra, ara eh de seguir enamorant a la meva xicota amb receptes aixi gracies. petons

    ResponElimina
  29. per l'amor de déu, però es que tú no descanses mai, filleta??? m'encanta la presentació d'aquesta sopeta, per un soparet especial ha de ser la bomba!!
    ahhhh, i visca la Maria!
    Petonets guapetona

    ResponElimina
  30. Molt refrescant! ma l'anote per ferla el cap de setmana. Un beset!

    ResponElimina
  31. Casi em poso vermella ;) qui millor que tu per presentar-la de la manera mes especial. Mil muacs d maduixa!

    ResponElimina
  32. Jujuuuuuuuuu!!!, vaya sopa original y bonita nos traes hoy!!!!!...me la guardo porque es una de esas recetas que no puedo evitar desear probar!!
    Y desde aqui me sumo a la suplica de que tus amigos se casen YAAAAAAAA!!!! ;)
    Asi luego nos cuentas que tal! :)
    Mil besitos y me llevo la sopa!!!

    ResponElimina
  33. tienes un buen ojo clinico para saber a golpe de vista que es una receta buena,Me gusta y hago lo mismo que tu me la llevo, me dejas!!
    peto
    miquel

    ResponElimina
  34. En plein dans mes goûts:) Bon mardi charmante amie!!xxx

    ResponElimina
  35. Que sopa tan fresca, dulce, rica, me gusta!, ahora la que la copio soy yo.
    Un beso

    ResponElimina
  36. Això del pedrusco m'ha matat!!!!!
    M'agrada, m'agrada la recepta. Jo també vaig provar un gaspatxo de maduixa i em va encantar...ai, estic obsessionada amb les maduixes; per cert, ara en vaig a menjar (és veritat, són les meves postres de cada dia des de fa un mes)
    Genial el teu paper d'actriu amb els brioixos ;)) Telepatia??!!
    Un petonet, guapa!

    ResponElimina
  37. Perfecte per al bon temps. ja ve de gust! Petons

    ResponElimina
  38. A veure si ho provo, felicita a la Maria per aquesta sopa tan original. T'ha quedat una presentació fantàstica

    ResponElimina
  39. Hace tiempo que veo las frutillas en preparaciones que no son postre. Todavía no me animé a probarlas así. Le dan un color formidable! Una presentación muy atractiva.
    Cariños

    ResponElimina
  40. Però que original! m'encanta, és molt refrescant i bona, segur!!
    Jo he provat la sopa de síndria i també és deliciosa. Me l'apunto!! Visca aquests amics tan originals!!

    Molts petonets!!:)

    ResponElimina
  41. M'encanten les receptes amb maduixes, he vist que tinc tots els ingredients, i les maduixes s'estàn possant una mica lletjes, es una bona opció per donar-lis sortida

    Petonets guapa

    ResponElimina
  42. ADORO MORANGOS LOGO ESTA RECEITA ME AGRADA.
    O ASPECTO ESSE FICOU MARAVILHOSO,ADOREI ...ADOREI E QUERIA PROVAR....
    BJS

    ResponElimina
  43. Buf, que bona!
    Ostres, com a entrant ha d'estar molt bé!!

    Salut!

    ResponElimina
  44. És un molt bon entrant per un sopar especial. La maduixa m'encanta i no fa pas massa a casa hem descobert l'alfàbrega. Ens hem tornat addictes. M'apunto la recepta per fer-la.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  45. Hola, Judith!
    No me extraña que no tardases mucho en hacer la sopa fresca de María porque me parece una receta de las de guardar, me encanta la presentación que le has dado, espectacular.

    un beso, preciosa

    ResponElimina
  46. Silvia: són tan maques les bodes dels amics!!!
    Eri: sí sí! a veure si faig ja les galetes!!! no pateixis que us informo!!
    María: hay días que cocino 2 o 3 recetas... ;P
    Luisa: gracias guapa
    Sole: como me gusta la palabra frutillas!!!
    Marifra: grazie mille
    Jordi: i tu? ja l'has comprat per l'Alba? jijijiji
    Esther: es verdad! últimamente no paro, pero es que me gustan tanto! de hecho ayer compré otra cajita... ;)
    Mayte: ya me cuentas si te gusta!
    Francesc: ben fet! s'ha de cuidar a la parella...
    Mónica: si home sí! però soc uhna mica hiperactiva!!! jijiji
    Lola: espero que us agradi!!!
    Maria: guapa, ja veus que ara no només els longmingues esperem el pedrusco! jijijiji
    Juana: el contraste de sabores es fantástico!
    Miquel: clar que sí!! espero la teva opinió
    Lexibule: merci
    Chelo: jajajaja, tu pones los postres y yo la sopita! ;P
    Paula: el gaspatxo de maduixa no l'he fet mai, però ha d'estar boníssim! m'ho apunto solet
    Sweet: sí, ara cosetes fresquetes i lleugeres!
    Cristina: gràcies guapa
    Erika: no lo dudes! queda muy bien
    Alba: sopa de cíndria? apuntada!
    Artemisa's: espero que us agradi! sobretot al "cachorro humano" jijiji
    Sao: muito obrigada
    Massitet: ara que comença el bon temps és ideal!
    Nyanyels: ja ho diuen que hem d'anar en compte amb l'alfàbrega...
    Isabel: gracias guapa

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  47. esto tiene que estar de muerte, madre mía! adoro la fresa

    ResponElimina
  48. Baixo i em trobo un altre recepta, i bona, i es clar, algo tinc que opinar, no?? Que una de dolç no em sap molt, però aquesta la controlo! je He provat algo semblant, amb cindria, veig que algú t´ho a dit també, però no portava la broxeta....^.^ pendré nota! + muacks!

    ResponElimina