>

dimarts, 12 d’abril del 2011

Mel i matò amb quicos i foie

Unes de les postres més típiques de Catalunya són el mel i mató. La meva mare era una enamorada d’aquest plat. És importantíssim que tant el mató com la mel siguin de qualitat per obtenir un bon resultat. Personalment m’encanta acompanyar-lo d’unes quantes nous o d'una mica de postres de músic -barreja de diversos fruits secs-. L’altre dia em venia molt de gust preparar algun aperitiu amb cullereta. Ja fa molt temps que les teníem i no les havíem estrenat! Us ho podeu creure? No us passa que a vegades compreu una cosa perquè la trobeu necessària en el moment que la veieu i després es queda arraconada? Segur que sí, i més si sou gastroblocaires. Doncs bé, havia comprat un trosset de mató fantàstic a una parada del mercat de Santa Catarina i vaig decidir fer aquest aperitiu que avui us presento. La combinació de dolç i salat crec que no us deixarà indiferent.

Aquest cap de setmana El món de juju ha arribat als 200 seguidors! Avui no volia deixar passar l'oportunitat d'agrair-vos a tos vosaltres els comentaris que em deixeu, de fet ja sou uns quants que sou incondicionals! D'altres que de tant en tant deixeu alguna petjada i alguns -més tímids- no us atreviu a comentar, però sé que esteu aquí... Així que un milió de petonets i gràcies per fer que cada dia tingui mes ganes de cuinar!

 
Ingredients:

100 g de mató
Mel de taronger
Quicos cruixents
Un tros de bloc de foie




Preparació:

En un bol posem el mató i l’esmicolem. Si volem ens podem ajudar amb una forquilla i el xafem una mica. A l’hora de fer el muntatge posem en una cullereta una mica de mató, mel, un polsim de quicos triturats i unes escames de floie. És important servir-ho poc després d’haver-ho preparat, sinó correm el risc de que els quicos s’estovin.



41 comentaris:

  1. veramente molto interessante questo cucchiaino, super goloso

    ResponElimina
  2. El foie m'encanta, peró tinc un problemeta amb la mel, no hi ha forma noia. Peró fa tant bona cara aquesta cullereta! Ho tornaré a intentar amb la mel, i ja t'explicaré.
    Petonets bonica,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  3. Me encanta, lo tomé en Barcelona y aún recuerdo el sabor...
    Tengo que hacerlo ;-)

    ResponElimina
  4. Jo sóc una de les més incondicionals... o sigui que enhorabona!! Ets una cracks, i això s'ha de notar amb el munt de seguidors i comentaris que tens diàriament!

    I aquesta és una cullereta de luxe per celebrar-ho!! A mi em passa molt, hi ha coses que en el moment em semblen imprescindibles, que no podré viure sense elles!! I sí, arraconadetes a la cuina estan fins que un dia decidim que se'ls hi ha de treure la pols!! jijiji

    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Madre mia esta combinación de ingredientes tiene que ser la bomba!!! me encanta el mató con miel y aunque el resto de ingredientes no me pegan, me encantaría probar una de esas cucharitas, porque seguro que iba a sorprenderme muchiiiiisimooooo.
    Como suelo comer mato con miel en casa, y tampoco nos falta el foie, es cuestión de comprar una bolsita de quicos y hacer la prueba...
    ayyyyy que intriga más grandeeeee
    bsts. maite

    ResponElimina
  6. Felicitats!!!! 200 seguidors i molts més que en tindràs, perquè t'ho treballes cada dia amb receptes més i més originals, com aquesta d'avui.
    No m'agrada el foie (dec ser la única persona humana que no li agrada... bé, i el meu home jeje), però això de posar-hi quicos a la mel i mató m'ha agradat moltíssim!! Jo no havia passat de les anous, o músic com a molt, i trobo que aquest extra de cruixent ha de quedar super bé.
    Vinga guapa, que els 400 els tens a la cantonada!!
    Petonets

    ResponElimina
  7. Caram, quina combinació més sorprenent... però crec que ha de lligar molt bé, la barreja dolç salat com a aperitiu m'encanta!

    ResponElimina
  8. Judith, un aperitivo estupendo.
    Me gusta la combinación del queso con el foie pero esos quicos son los que me han enamorado.
    Lo pruebo.
    Ya te he dejado mi receta de bacalao.
    Besitos

    ResponElimina
  9. MMMMMM!! Si venim nosaltres ja cal que preparis 15 o 20 culleretes com aquesta que aquest aperitiu és d'aquells de començr i no parar.
    Felictats pels 200 seguidors, t'ho mereixes.
    petons gastronòmics

    ResponElimina
  10. T'ha quedat exuqisit en aquesta cullereta tan cuca!

    Per cert felicitats pels 200 seguidors!

    un petonàs ben gran

    ResponElimina
  11. Quina combinació més original! Ha d'estar molt i molt boníssima, jo la vull tastar!
    Felicitats pels seguidors, oeeeeeeeeeee!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  12. Moltíssimes Felicitats per aquests 200 seguidors!!!! amb el nivell del bloc no tinc cap dubte que aquesta xifra es quedarà curta ben aviat. Enhorabona guapa!!!!
    I aquesta cullereta va directa a la meva boca. M'encanta el mató i em xifla el foie!!!
    Molts petoents!!!

    ResponElimina
  13. Hola Judith!!!!!

    Os3!!! Mel i mató!, saps el temps q fa q no en tasto???... i amb fruits secs???...GENIAL!!!!
    Ahhh... i les culleress... IMPRESCINDIBLES ;)!!!

    (Després d'una temporadeta OUT ara esperem q tornem per aqui.....)

    Petonets
    Neus

    ResponElimina
  14. Vols dir que hi ha gent incondicional a un bloc de cuina?? Gent que els segueix dia a dia, com si fos un "culebró" mexicà?? I a damunt comenten???
    Bah....no m'ho puc creure...jo no podria :DD
    Boníssima recepta, boníssima foto,....au, una més a la carpeta de pendents secció Juju.
    Petonets!!

    ResponElimina
  15. Fantàstica combinació! Exquisida! Tan per la diferència de gustos com les variants en textures!

    ResponElimina
  16. ¡8 es verdad, ya tienes 200 seguidores!. Y más que vas a tener porque es un placer venir a verte ;)
    Guardame una cucharita, que estoy malita y no tengo ganas de cocinar.
    Besos mi niña.

    ResponElimina
  17. Lsa idea la trobo boníssima, fora del corrent, la faré segur però ja se que m´agradará. Tinc un postre pendent guardat per publicar amb mató. Petons

    ResponElimina
  18. Me encanta la cuina en miniatura.Te quedat exquisit.
    Petons.

    ResponElimina
  19. OooOOooh... Això ha d´estar boníssim!! Felicitats pels 200 seguidors. Petonets.

    ResponElimina
  20. Lucy: grazie mille
    Esther: si vols fes-ho amb vinagre de Módena caramelitzat!
    Isabel: ;)
    Sandra: síiiiiiiiiiiiiiiii! jijijiji. Gràcies guapa
    Maite: dulce+salado
    Mónica: jajajaj, no crec que siguis de les úniques, no pateixis.
    Gemma: a nosaltres ens va agradar! jijiji
    Ana: gracias guapa
    GG: jijiji, quina feinada em donareu!
    Ribereña: gràcies guapa
    Moni: ostres! se m'acumula la feina amb tu!!!!
    Catieu: gràcies solet! vosaltres valeu per dos!!! ;)
    Neus: jijijiji, no pateixis guapa!
    Paula: tu estàs a la llista!!!! gràcies guapa
    Yves: clar, com tu sempre ho tastes...
    Pilar: FELICIDADES!!!! ;)
    Silvia: espero el teu postre!!! segur que està molt i molt bo
    Margot: a sí? no m'havia adonat! jijijiji ;)
    Muxu: gràcies guapa

    Petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  21. Pues por acá, es el postre favorito...de mi Madre también, a mi me encanta con pómelo :D

    Eso si sin foie...

    Un abrazote y felicidades por tus seguidores!!!

    ResponElimina
  22. Ai! m'encanten aquestes postres, són tan fàcils de preparar i bones. I tens raó, amb fruits secs té un sabor més especial, i si a més, poses foie, mmm... m'ha arribat a l'ànima. Deliciós. Besets.

    ResponElimina
  23. Judith, aquesta cullerada ha sigut vist i no vist, me l'he empassat tot d'una i era boníssim! Ets un crack! Moltes, i moltes felicitats pels 200 seguidors! i això segur que anirà pujant.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  24. Hola!
    200 seguidors, Felicitats!
    I quina combinació mes original, això queda apuntat!
    Petons
    Anna

    ResponElimina
  25. Felicitas por los 200 seguidores y seguro que seran mas.Y esta monada de aperitivo me lo llevo corriendo es genial, me encntan loa aperitivos de cuchara
    peto
    miquel

    ResponElimina
  26. A la meva mare li encanta la mel i mató...m´agradaria veure-li la cara amb aquesta combinació tan sorprenent que ens has proposat.

    ResponElimina
  27. Qué bueno ese toque agridulce que me apasiona! Me lo como!

    ResponElimina
  28. Judith ara si que m'has deixat ben intrigada amb aquest aperitiu. M'imagino que ha de quedar molt bé el contrast de sabors i textures.
    Petonets guapa!

    ResponElimina
  29. Molt bé Judith!!! No tinc ni idea del sabor que ha de tenir, però m'encanten el ingredients i les combinacions "rares" així que aquesta cullera els hi preparao algun dia i es quedaran "pasmaos". Petonets!

    ResponElimina
  30. Espectacular!

    Tiene una pinta increible, quien pillara ahora una docena de esas cucharitas! :)

    Y me han encantado los muffins capresse.

    Un besote

    ResponElimina
  31. Judith: quina pinta té aquest aperitiu........Prenc nota per fer-lo per Setmana Santa.

    un petonet

    ResponElimina
  32. Wowwwww, no havia vist això! Un espectacle...

    ResponElimina
  33. La combinació de dolça i salat en aquest plat ha de ser una explosió. M'encanta.
    Una abraçada!

    Per cert, moltes felicitats pels 200.

    ResponElimina
  34. Bonica, moltíssimes felicitats! fa res recordo que agraies els 100. Aviat els 300!! 
    Aquest aperitiu ha de ser boníssim, m’encanta tot el que porta. Molt bé aquesta creació!!

    I sí, jo també compro coses que quan les veig trobo indispensables i després noels faig servir fins mooolt tard! Em passa el mateix amb la roba, jiji!!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  35. Ay Judith!! Com em sorprens! Quina barreja mes curiosa, la provo segur! Ah! I felicitats, que vinguin molt mes!!! Petons!

    ResponElimina
  36. Una delicia! Nunca entiendo hasta que traduzco y me encuentro con tus maravillosas recetas!

    Besos

    ResponElimina
  37. muchas gracias por visitar mi blog! me encantan tus recetas! ojala yo tubiera algo mas de tiempo para cocinar!!

    ResponElimina
  38. Mayte; lo probaré con pomelo!! ;P
    Asela: més que unes postres són un aperitiu.
    Gemma: moltíssimes gràcies bonica!!!
    Anna: ja em diràs si t'agrada
    Miquel: doncs ja espero la teva versió "tunejada" jijijiji
    Cristina: doncs ja em diràs si finalment s'atreveix a tastar-la! ;P
    Linda: gracias guapa
    Elisabet: doncs ja saps que preparar aquest cap de setmana! jijiji
    Eri: espero que també es quedin "encantaos"!!!
    CC: gracias guapa! el próximo día te guardo un poquito ;P
    MªJ: ja em donaràs la teva opinió
    S 180º: jijiji, gràcies bonica
    Nyanyels: doncs fem un canvi: una cullereta per una de les teves súper galetes! jijiji
    Alba: home, molt aviat no crec... ;P Gràcies solet
    Mª Àngels: a veure si tots són com tu! jijijiji ;P
    Valerie: seguro que la sorpresa es más grande!
    tg: gràcies a tu

    Petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  39. Me gusta el requesón, y muchos días los tomo con un chorrito de miel, es mi postre favorito, (uno de ellos), pero así no lo he comido y claro esto tengo que probarlo, tengo buena miel, buen requesón y un bloc de foie, con lo cual te lo copio descaradamente.
    Un beso

    ResponElimina
  40. una combinació molt peculiar per a un poster tan tradicional.
    felicitats per la proposta, en prenc nota.

    una salutació,
    Mercè
    www.unestapes.blogspot.com

    ResponElimina