>

dimecres, 6 d’abril del 2011

Bundt cake de mango i nabius

Sempre he pensat que era una bona coneixedora de la gastronomia en totes les seves variants, però des de que tinc el bloc m'he adonat que en realitat sóc només una principiant. Fins aleshores, per mi era desconeguda l'existència del pastís que avui us presento: el bundt cake. No sé si a vosaltres també us passa, però cada cop que entro a un bloc la meva llista de receptes pendents va en augment. Hi ha tantes propostes atractives que les llumetes que hi ha dins del meu caparró no paren de pampalluguejar.  

Aquesta recepta feia ja molt de temps que la volia fer, però em faltava un element molt important: el famós motllo. Fa uns dies, passejant amb el Boletet vaig passar per una botiga i vaig trobar un motllo que m'agradava molt. Molts cuiners són detractors dels motllos de silicona, però a mi m'encanten! De fet, des de que els utilitzo he aconseguit fer pastissos visualment equilibrats. Què vull dir amb això? Doncs que són bastant regulars. Decidir-me per una recepta ha estat molt i molt difícil. Hi ha moltíssimes versions -quina d'elles més bona!-. Finalment m'he decidit per una recepta improvisada -què estrany, oi?-, i el resultat ens ha agradat molt. Espero que a vosaltres també.


Ingredients:

150 ml de llet descremada
300 g de farina
175 g de sucre
1 sobre llevat Royal
1 c/p de canyella
50 g de nous
1 mango
3 ous
200 g de nabius
1 iogurt de llimona
150 g de mantega
Sucre glacé


Preparació:

Escalfem el forn a 180º. Posem els ous, la llet, la farina, el sucre, la canyella i la mantega a temperatura ambient, el llevat i el iogurt en un bol i ho barregem fins que ens quedi una massa ben fina sense grumolls. Seguidament tallem el mango a trossets petites i ho afegim a la barreja anterior, juntament amb les nous. Ho deixem reposar uns minuts i ho posem en un motllo prèviament untat amb mantega. Ho posem al forn durant 50 minuts. Un cop hagi transcorregut aquest temps, ho deixem refredar, a temperatura ambient, abans de desemmotllar-ho. Per decorar-lo podem empolsar-lo amb una mica de sucre glacé i uns nabius.



51 comentaris:

  1. miauuuu...miauuuuuu marramiauuuuuuu!!!!! madre mia!!!! que pasote!!!!

    ResponElimina
  2. Me ha llegado un molde de bundt y necesito una receta que nos e pegue!!! se me pegan todos!!
    la tuya va bien, really? si se me estropea otro tiro el molde por la ventana...
    ;-)

    ResponElimina
  3. Sembla que em llegeixes la ment, porto mesos temptada de comprar-me un motllo d´aquets però no em decideixo. T´ha quedat preciós!!
    Petons.

    ResponElimina
  4. Ummmmm! Què bo que ha d'estar!! A mi també em passa.. cada dia quan veig les receptes em quedo meravellada de la de coses que no se i que puc apendre. Guarda'm una micona que passo a bucar-lo. Petonets

    ResponElimina
  5. Ostres... Te m'has avançat! Fa dos dies em vaig comprar un motllo de bundt i l'anava a estrenar ben aviat...Haha! ´
    Molt bona la combinació de nabius i mango... M'encanten tots dos ingredients!
    A veure què se m'acudeix a mi...
    Petonets bonica!!

    ResponElimina
  6. Hola judith, te ha quedado estupendo!! me gusta la forma de ese molde, yo también me apunto a comprarlo!
    Bicos

    ResponElimina
  7. Judith, delicioso.
    Te ha quedado precioso y con mango y arándanos ya tiene que estar de lujo.
    Besos, guapa

    ResponElimina
  8. Bon dia reina de la improvisació!!

    Estic d'acord... a mi també m'encanten els motllos de silicona!! I aqueste teu és molt bonic!

    La combinació de sabors del teu super bundt cake és molt i molt bona! ;)

    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  9. Yo con los moldes de silicona tengo una relación amor-odio, unos van bien y otros fatal y siempre los uso con cierto miedo.
    yo diría que tu cake te ha quedado regular, pero tirando a muy bien. me encanta la combinación que has hecho y visualmente es precioso
    Besos guapaaaa

    ResponElimina
  10. Yo soy igual que tu, cada vez que entro en un blog mi lista de recetas aumenta!! Y con esta, mi recetario crece!

    besos

    ResponElimina
  11. Judith, no pot ser això de perdre'm tantes receptes teves, és que això ha d'estar boníssim. Els meus nivells de sucre estan sota mínims, i això no pot ser, hauré de fer alguna cosa llaminera aquest cap de setmana. Una forta abraçada!

    ResponElimina
  12. ¡Extraordinario, me has dejado nuevamente boquiabierta... QUÉ RECETA, EL MANGO ME FASCINA!. No me resulta fácil encontrar moldes para bundt cakes y los que he visto no me gustan... ¡yo quiero uno! (que me guste, of cuorse!).

    ResponElimina
  13. Quin pastís més bo! Jo no diria que et queden equilibrats, et queden perfectes!
    Molts petonets guapa!

    ResponElimina
  14. Muy buena pinta tiene tu pastel! Una recta genial!
    saludos

    ResponElimina
  15. Ostres!! quina super estrena!!! un bundt cake deliciós amb aquesta combi de sabors!ha de ser molt esponjós.....la provaré!!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  16. Nena, té una pinta espectacular!!! Mira que això d'improvitzar se't dona bé, eh???

    ResponElimina
  17. Ah!! M'oblidava..... Ja tinc ganes de veure la recepta de les Cookies de la Maria.....

    ResponElimina
  18. Cuanta razon tienes, las lista deeee "tengo que hacerlo" se hace interminable, supera a las hechas, pero bueno
    Este bizcocho es una de ellas, apuntada para hacerlo, jejeje
    Un besete

    ResponElimina
  19. Ho sento per tots vosaltres, però aquest pastís té un nom, el meu! Aquest matí a primera hora el primer trosset; ara a mig matí, el segon; de postres, per dinar, el tercer; per sopar... i així fins que me l'acabi, hahahaha.
    Boníssim!

    ResponElimina
  20. Quina bona pinta nena!!! Nosaltres sense motllo, posem una tassa al mig del motllo rodó (cutregem...) 8)
    Petonets!

    ResponElimina
  21. Jo no ho fet mai i la veritat es que tinc ganes!! Buscaré el motllo de silicona.
    Que dolent que és Yves que ens fa passar enveja!
    Snif!!!!

    Petons,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  22. Por acá se hace difícil encontrar esos moldes. Aunque a decir verdad se podrían hacer enlos de flan de toda la vida. A mí también me tientan mucho. Es verdad que en color y sabor te quedó totalmente equilibrado,..y tentador!
    Cariños

    ResponElimina
  23. Ja poden dir missa...nosaltres no som professionals i els motlles de silicona van la mar de bé. Ara també s´ha de saber triar-los.
    Respecte a la recepta la trobo superfashion: mango (tropical, nous(fruita seca) i nabius(fruita del bosc)...quin sabor, deu tenir?

    ResponElimina
  24. Manu: jajajaja, gràcies!
    Isabel: estoy convencida que el próximo no se te resiste! ;P
    Muxu: al final acabes decidint!!!
    Eri: si l'Yves t'en deixa...
    Marina: jiji, segur que fas una versió espectacular!
    CN: gracias guapa!
    Ana: es una combinación muy rica
    Sandra: quan vulguis el passes a buscar pel Bolet!
    Pilar: la próxima vez tengo que conseguir que me lo valores muy bien!!! ahora a practicar! ;P
    Valerie: me parece que necesitamos 7 vidas
    Gemma: segur que fas alguna cosa boníssima el cap de setmana.
    Iratxe: fue suerte, además a súper buen precio
    Moni: jijijiji, quan vulguis ja saps on està el motllo!
    FC: gracias guapa
    Ingrid: espero que t'agradi! ja em donaràs la teva opinió
    Catieu: home, si no quedés bé no se si ho posaria, jijijiji. Ok, próximament...
    Laura: pues con lo artista que eres seguro que haces uno espectacular!
    Yves: ets un gulis
    TC: quins cracks!
    Esther: és molt cruel!!!
    Erika: i sinó mira lo que dicen los chicos del Taller de cuina: ponen una taza en medio de un molde...
    Cristina: per mí ha estat tota una descoberta! El sabor és molt dolç...

    Petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  25. Hola guapa, t'ha quedat fantàstic, els nostres psatissos tmb han millorat molt des que utilitzem moltllos de silicona...
    Quan varem començar a blog-navegar vaig obrir un arxiu d'excel amb el títol " RECEPTES D'ALTRES PENDENTS DE FER" No us podeu ni imaginar lo llrga que és, i cada setmana afeguim receptes noves....
    petons gastronòmics

    ResponElimina
  26. Judith, tiene una pinta genial, y el molde es chulísimo. Ahora riéte un poco, cuando vi el título de la entrada me dije:"¿nabius?, ¿serán nabos?...pues igual si pq como hoy en día se hacen bizcochos de todo tipo", en fin que después de 11 años viviendo en Barcelona y con dos hijos catalanes voy y no se como se dice arándanos en catalán......¡va a ser que no tenía blog, ese debe ser el motivo!, jaja
    Un besazo

    ResponElimina
  27. Quina pintassa!! M'encanta el mango i els nabius i segur que junts han de qudar deliciosos!! Un primer bundt fantàstic!!
    I bé...nosaltres a l'escola també fem servir motlles de silicona...depenent de la recepta. Suposo que hi ha opinions per tot, el més important és que et vagi bé a tu!! :P

    Molts petonets guapa!!!

    ResponElimina
  28. Mare meua!!! m'emporte un troçet que estic dinant encara. Mua!

    ResponElimina
  29. Ummm barreja explosiva!!! m´encanten totes dues coses!!!ptons

    ResponElimina
  30. Aquests motlles són genials, es desemmotllen super bé i queden amb una forma molt bonica. La teva versió amb mango i nabius ha de quedar boníssima, ideal per esmorzar amb el cafè amb llet.

    ResponElimina
  31. uau! doncs per ser una recepta improvisada la trobo fantàstica! EL teu boletet deu estar encantat amb la mare llaminera que li ha tocat!
    Jo també fa temps que tinc al nas comprar-me un motlle de bundt cake...però és que en compraria tantes de coses per la cuina!!

    ResponElimina
  32. A mi el bundt nunca me ha entusiasmado nenina, pero veo el tuyo tan lindo y con esos ingredientes que al menos el tuyo si que lo probaba sin dudar :D

    Besiños mil!

    ResponElimina
  33. aún no he probado los moldes de silicona, les tengo algo de miedo pero sólo porque nunca los usé. y por lo que veo te quedó muy bonito el bundtcake. eso sí, cualquier cosa que tenga mango, en esta época de mi vida, es la comida más increíble que pueda existir, ¡adoro tu budín!
    ¡saludos!

    ResponElimina
  34. Tienes razon cuando mas miro mas veo que me falta por aprender y siempre se aprende algo y tambien la lista de pendientes se engorda y engorda como el caso de hoy fantastico bundt-cake, menos el nombre je,je y esta combinacion de mango nabius me gusta.Ah y los moldes de silicona para mi los mejores para todo
    peto
    miquel

    ResponElimina
  35. T'ha quedat preciós!! jo tampoc sabia que existien fins que vaig començar a xafardejar blogs! jeje i tampoc tinc el motlle... Bueno, la meva mare en té un en forma de corona (llisa) que el faig servir per fer tortells... també serviria? :-)

    ResponElimina
  36. Estoy totalmente de acuerdo contigo es que las cabezas no paran con tantas propuestas, pues me encanta la receta por la que te has decidido, estaría buenísimo, verdad?, yo no tengo molde y si vieras las ganas que le tengo a uno especial para Bunt, mientras tanto yo también con los de silicona, ea!
    Un beso

    ResponElimina
  37. Nena per ser el primer t'ha quedat molt bé, jo també renego dels motlles de silicona, de fet els odio, el pastissos tenen gust de Fairy. Jo el meu el vaig comprar a Amazon, i n'estic molt contecta.
    A mi també m'agrada improvisar i el meu bundt és fruit d'això.

    Benvinguda a l'era Bundt.

    Petonets

    ResponElimina
  38. Te ha quedado genial y debe estar fantástico. Un beso

    ResponElimina
  39. T'ha quedat fantàstic!!
    Jo soc addicta als motlles en general, i als de silicona en particular. Són tan monos...i queda tot tan ben fet i mai s'aferra...I així estic jo, amb motlles que es multipliquen i l'espai que desapareix!! Jo també creia que "mig sabia" de cuina i cada dia veig que no sé gairebé res. Per exemple, ara m'han proposat un repte amb bacallà?? T'ho pots creure?? Bacallà??!!! ;)) Petonets, guapa

    ResponElimina
  40. Oh, m'encanta! T'estrenes d'una forma fantàstica en el món dels Bundt Cake, de mango segur que està boníssim, a més té una pinta totalment irresistible.
    Per cert, 5-1, 5-1, 5-1, s'ha de celebrar!!! :P

    Petonets!!!

    ResponElimina
  41. O SEU BOLO FICOU LINDO, EU ADORO MANGA POR ISSO ESSE BOLO ESTA APROVADO.
    BJS

    ResponElimina
  42. Te ha quedado precioso!!. ayer estuve a punto de comprarme el mismo molde, pero al final voy a ver si encuentro el que tiene patitas abajo especial para los bund cakes. Tienes razón, hay que ver la de cosas que no habíamos oido nunca y ahora con el blog nos son tan familiares. Me anoto tu receta que con el mango tiene que ser una delicia. Madre mía, esto es no parar de querer probar cosas........

    ResponElimina
  43. Wowww que pasada de Bundt! me encanta todo lo que lleva, tiene que estar delicioso.. Gracias por visitar mi cocina, yo me quedo dando una vuelta por la tuya.
    Besos!

    ResponElimina
  44. ups.....doncs a mi també m´encanten els motllos de silicona.....i que hem de fer sino..., es que van molt bé!! Potser es perque no es fan igual, no?? Saps que, li preguntaré a una noia que en sap molt d´això i ja et diré! I a tu t´ha quedat molt maco i segur que deliciós aquest bundt, que per cert em moro per fer un, però no tinc motllo!! jajajaja Petonets!

    ResponElimina
  45. La combinació la trobo excel·lent. Ha d'estar boníssim! Suposo que és pel fet de ser una cuinera aficionada, però a mi els motlles de silicona també m'han facilitat la vida. Però des que redueixo les quantitats dels ingredients, els motlles que tinc són massa grans i resulta que no hi ha motlles petits de silicona i en tinc dels altres. He hagut d'aprendre a engrassar-los molt bé. També tinc un motlle d'aquest tipus, però és gran. Algun dia que siguem molt el faré servir.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  46. Esto te ha quedao fantástico, una pinta estupenda, me imagino el sabor.

    Un abrazo.

    ResponElimina
  47. Que preciosidad de cake ,te ha quedado impresionante.
    Los mangos y yo estamos enfadados ,nunca soy capaz de traerme a casa uno en su punto!!
    Bss esther

    ResponElimina
  48. Ostres!! Quanta raó tens, maca. A mí em passa igual, la llista de pendents no baixa mai!!!!!
    Endevines quina és la darrera recepta apuntada??
    M'encanta la combinació de sabors, m'encanta tot, vaja!
    Petonets presiosa

    ResponElimina
  49. GG: visca els motllos de silicona!!
    María: jijiji, me ha encantado tu comentario! si te sirve de consuelo yo lo he tenido que buscar en el diccionario! ;P
    Alba: totalment d'acord!!! ;)
    Lola: i dos també!
    Silvia: combinen perfectament
    Gemma: ideals per desmotllar!
    papinha: obrigada!
    Gemmota: ell encara no ha tastat el dolç... ;)
    Mayte: no te preocupes, a ti te hago otra cosa!!! muffins?
    Sole: pues ya haré más recetas con mango! jijijiji
    Miquel: es que no parem d'apuntar!!! i la llista va creixent...
    Bet: clar que servirà, i segur que et queda preciós!!!
    Chelo: la combinación es muy suave y dulce
    Artemisa's: jajajaja, a mi si que m'agraden els de silicona! això si si els poses al rentaplats agafen gust a sabó!
    Linda: gracias guapa
    Paula: necessitarem un altre pis només pels estris i productes de cuina!!! ;)
    Nee: visca el barça!!! ;P has vist? ja m'he estrenat amb els bundts!!!
    Sao: muito obrigada
    Anna: tu lo quieres más profesional!!! seguro que te quedará fantástico!
    Wada: gracias a ti!
    CT: jijijiji, a més hi han de totes mides i tamanys!
    Nyanyels: si que hi han de petitons. Has anat a la botiga Gadgets?
    Mar: gracias guapa
    Esther: no soy muy fan del mango, pero en pastel queda fantástico!!! cuando lo compres mira que esté blandito, i sinó lo dejas unos días fuera de la nevera...
    Monica: jajajajaj, don't stop!

    Petonets i moltes gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  50. ets la més millor improvitzant! ;)
    bona estrena pel motlle! L'Yves ja ha deixat ben clar que estava boníssim jajaja
    jo tinc un petitó de silicona però vull un gran!
    petonets guapa.

    ResponElimina