>

dimarts, 19 d’abril del 2011

Crema de meló

Per fi sembla que les temperatures són més altes, fins i tot ens atrevim a sortir al carrer amb una jaqueta primeta i, si fa molt sol, amb unes sandalies. Només veure que brilla el sol el nostre humor millora i tenim ganes de fer més coses. No només canviem la forma de vestir, sinó també la nostra alimentació. Passem de cuinar sopes i coses calentes a fer àpats més lleugers. Les amanides i les cremes fredes cobren més protagonisme envers els àpats copiosos i calòrics. Hi ha moltíssimes receptes que són ràpides i que les podem tenir preparades esperant a ser degustades. Entre aquestes receptes hi ha la crema de meló. Molts de vosaltres, estic convençuda, que en feu; així que aquí us deixo la meva proposta. És lleugera i amb una textura cremosa. Espero que us agradi.
 

Ingredients (per a 2 persones): 

1 meló rodó tipus cantalup
1 iogurt grec
4 fulles de menta
2 talls de pernil
Sal
Oli d’oliva
 

Preparació:

Agafem el meló, li traiem la pell i les llavors; el tallem a daus i el posem en un recipient. Afegim el iogurt grec, les fulles de menta, un rajolí d'oli d'oliva i una mica de sal i ho triturem tot amb l'ajuda d'un minipimer. Un cop tinguem una crema fina, ho deixem reposar durant una hora a la nevera. Abans de servir, posem els dos trossos de pernil, tallats a tiretes petites, al microones durant 1.30 minuts a 800W; o si ho preferim ho podem fregir fins que ens quedi cruixent. Servim la crema en una copa i ho decorem amb una mica de pernil i unes fulles de menta.



37 comentaris:

  1. Qué pinta Judith!!
    es una de mis favoritas, el melón en crema es lo mejor para el verano, sin duda.
    Besos

    ResponElimina
  2. L´altre dia em van donar en una festa un gotet de crema de meló, estava bonissima, jo encara no la he fet, però vull que la probin els nens mes endavant, ah!!!també la he menjat amb encenalls petits d´ibèric..ummm petons

    ResponElimina
  3. Tiene que estar de locura Judith y ahora con las temparaturas templadas apetece muchísimo
    Una presentación sensacional
    Bsos

    ResponElimina
  4. Una propuesta muy fresquita para éstos días de primavera. Se ve deliciosa!!
    Moitos bicos

    ResponElimina
  5. El melón es muy refrescante, y apetece mucho en verano cuando hace mucho calor, y el melón con el jamón, que delicia!

    Besos

    ResponElimina
  6. Em tenies preocupada! Pensava que no publicarias avui.
    No he tastat aquesta crema mai, peró m'encanta el meló así que la tastaré.
    Petonets guapi!
    Esther,
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  7. Ja pensava que no publicaries avui!
    No falles mai! Ets una crack!
    La crema molt bona, i molt ben presentada, clar!

    ResponElimina
  8. Tiene una pinta deliciosa y la fotografía genial.
    Un beso

    ResponElimina
  9. Molto chic questa tua ricetta, è bella !! ciao ☺ ♥

    ResponElimina
  10. Quina bona pinta Judith!!
    És una recepta fàcil, bona i per sorpendre!!!
    T'ha quedat de luxe amb aquestes copes tan guapes.

    Bona setmana santa!

    ResponElimina
  11. Juju, aun estoy emocionada por lo bonito de vuestra historia!!!
    Tu crema de melón es maravillosa..no me extraña que tu chico se decidiese a dar el paso..eres una cocinera excelente....y a los chicos dicen que se les seduce por el estomago! ;)
    Mil besitos!!, te veo a la vuelta de vacaciones!

    ResponElimina
  12. Nyam, nyam! això una cremeta lleugereta per compensar un bon berenar! jajajaja
    Jo també li poso iogurt i m'encanta, presentada en aquestes super copes queda genial!!

    Petonets preciosa!
    Sandra

    ResponElimina
  13. Sempre he volgut fer cremes fredes com aquesta quan arriba l'estiu, però no les he fet mai. A veure si aquest estiu m'anime, perquè la teua té una pinta boníssima. M'ha agradat molt la presentació i el toc del pernil. Besets.

    ResponElimina
  14. mmm m'encanta la teva proposta, molt fresqueta i lleugera, com a mi m'agrada :P.
    És veritat que pugen les temperatures i el sol comença a ser més agresiu, jo ja he patit la primera cremada de l'any, a l'únic lloc on no se m'hagués acudit posar-me crema mai, la ralla del cabell xD.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  15. Quin patiment avui!!!!
    Jo ja he fet la teva recepta, per sort tinc informació privilegiada,;) i és boníssima.
    La presentació és tot un luxe.
    Molts petonets !

    ResponElimina
  16. Magnifica presentació per el rei de l'estiu.
    Petonets

    ResponElimina
  17. El meló sempre fa molt d'estiu i bon temps, idel aquesta cremeta....

    Petons!

    ResponElimina
  18. No sóc fan de la crema de meló, que si del la fruita, però te mooooolt bona pinta! La faré a veure si canvio de opinió.

    ResponElimina
  19. Si vols bones temperatures, puja cap a Holanda...ni jaqueteta ni romanços...ja anem amb samarretes de tirants...quina calor!

    En quan trobi el meló....q arribaran, segur...em faig aquesta cremeta...

    Una abraçada,

    ResponElimina
  20. me encanta la crema de melón ¡es superrefrescante!

    ResponElimina
  21. La primera vegada que vaig menjar crema de meló va ser en un restaurant i em va agradar molt. No l'he provat mai de fer a casa. Crec que ja va sent hora.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  22. Aquesta crema és una habitual a casa de seguida que arriba la calor, ens encanta!!!
    Petonets

    ResponElimina
  23. Jo no l'he fet mai amb iogurt, me l'apunto que el iogurt grec m'agrada molt!!
    M'encanta com queden presentades en aquestes copes negres.

    Molts petonets bonicaaaa!!!

    ResponElimina
  24. uy, que rica receta de aperitivo! me gusta, es rara.

    ResponElimina
  25. Fresquita que rica está, me gusta el jamoncito que le has puesto.
    Un beso guapa!

    ResponElimina
  26. Quina cremeta més bona!! Apuntada a la secció Juju.
    Avui ja em tenies preocupada, a vegades veig que has publicat al migdia però no tenc temps de comentar fins el vespre...així que pensava que avui no publicaries i que estaves de vacances...Ai, jo les començaré demà...no puc esperar més...Quines ganes!!
    Esper que ahir anàs tot molt bé!! ;)
    Petonets!!

    ResponElimina
  27. aquesta crema es de díes de festa,rapida i amb una pinta espectacular, no es pot demanar res mes jeje
    petonets i bona setmana santa

    ResponElimina
  28. De cara a l'estiu serà magnífica. Ja l'he guardat
    Una abraçada

    ResponElimina
  29. NUNCA FIZ MAS ADOREI O ASPECTO, DEVE SER UMA DELICIA.
    BJS

    ResponElimina
  30. Hola,
    Tan bona la presetnació com la crema de meló!!! M'encanta com veure el sol que m'animo molt i sobre tot per posar-me les sandàlies! Petonets

    ResponElimina
  31. Judith, buenísima ahora para el calorcito.
    Yo siempre la he hecho con nata, la próxima vez probaré la tuya con yogur.
    Besos

    ResponElimina
  32. vaya cremita, hija haces unas cosas tan ricas. Bss guapa.

    ResponElimina
  33. A mi m'encanta, llàstima que a casa a l'Annie no li agrada el meló i el seu pare n'és al·lèrgic. Ja ho veus m'hauràs de convidar a menjar-ne de la teva jejeje....
    Petonets

    ResponElimina
  34. Doncs jo encara no l'he provat mai, me l'apunto i segur que aviat caurà! ara no perquè estic a un lloc que fa bastant fred... però després no tindré excusa, a més fa una bona pinta!!! gràcies per totes aquestes receptes tan bones! :)

    ResponElimina
  35. Judith, ahir vaig fer la teva crema i ens va encantar. Tenía convidats a casa i vaig quedar com una reina.
    Moltes gracies maca
    Petonets,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  36. nunca he probao nada pareido. Me apunto la receta. Qué suerte tienes que tu novio sepa hacer cosas de estas!

    ResponElimina