>

dijous, 28 d’abril del 2011

Bacallà a la llauna

Avui El món de juju fa una excepció i canvia de xef. Quan l'Yves em va proposar que volia col·laborar amb una recepta al Memòries d'una cuinera no m'ho acabava de creure. Tots el que seguiu aquest bloc sabeu que ell és l'encarregat de fer les introduccions el dia 5 de cada mes, quan proposem la nova recepta al Memòries. Crec que ja us he comentat en diverses ocasions que al Bolet la cuinera sóc jo. Ell quasi mai cuina i menys un plat elaborat. Però aquest cop s'ha superat i ha volgut aportar una recepta de la Loles. A continuació ell us farà la seva petita crònica…

Memòries d'una cuinera és un bloc especial, ja ho vaig dir quan el vaig presentar al meu bloc de relats, Amb idees a la llengua, és un bloc fet per l'estima d'unes filles a una mare. Hauríeu de veure la il·lusió que tenen les dues germanes cada dia; són fantàstiques. Tanta és la devoció que tenen que m'han enganxat, així que aquí teniu la meva humil aportació, això sí, la recepta és de la meva mare, ella sí que ho cuina bé. Dedicat a tu, ma!


Ingredients per a 2 persones:

4 talls de morro de bacallà
Farina
1 fulla de llorer
1 c/c de pebre vermell
1 gra d'all
1 c/p de vinagre
200 g de mongetes de ganxet
Sal 
Oli d’oliva verge


Preparació:

Agafem els trossos de bacallà, prèviament dessalats, els eixuguem amb una mica de paper de cuina i els enfarinem. En una paella posem un dit d'oli d'oliva, la dent d'all tallada a làmines i rossegem el bacallà. Un cop estigui ros per tots els costats el traiem i el reservem. En el mateix oli on hem fregit el bacallà, afegim el vinagre, la fulla de llorer i el pebre vermell i ho barregem fins obtenir una mescla homogènia. Posem els talls de bacallà en una llauna -safata metàl·lica per anar al forn- i li tirem per sobre l'oli. Ho deixem al forn, preescalfat a 180º- entre 5 o 10 minuts a la safata de dalt a la funció de gratinar-. Mentrestant podem saltejar les mongetes en una paella amb unes gotes d'oli d'oliva. Per emplatar posem una base de mongetes, un tros de bacallà i ho banyem amb l'oli perquè ens quedi ben melós.



39 comentaris:

  1. que ricoo te ha quedado , no soy mucho de judias blancas , pero bueno. Se ve mjuy rico. Bss guapa.

    ResponElimina
  2. A ver, que ésto no puede ser, los jefes del invento y lo dejan para el último día :D
    Bueno Yves, lo de humilde lo dirás tú. Es un plato fantástico y una foto preciosa; está claro que la influencia te viene por todos los lados.
    Muchos besos para tí, que a Judith ya se los doy todos los días ;)

    ResponElimina
  3. Ostres Yves!! T'ha quedat fantàstic, ja m'ho deia ahir la Judith i tenia unes ganes de veure aquest bacallà!! Em sembla que vinc a dinar! :P

    Nena, tens un sol per marit!! Però com que tu també ets un solet...et mereixes aquest super bacallà!! jijijiji

    Petonets guapos!!
    Sandra

    ResponElimina
  4. Ohhhhhhhhhhhhhh, m'he emocionat i tot, quin escrit més maco!
    Cuñao, aquesta vegada t'has superat. Ara només falta que em convidis un dia per tastar-lo!;)
    Enhorabona i molts petonets, boletets!

    ResponElimina
  5. Menudo platazo se ha marcado tu marido!!! y la foto maravillosa.
    Desde luego apetece probarlo.
    Besinos

    ResponElimina
  6. Hola bonica! Em sembla que ja t´ho vaig dir un cop.....o potser no......bé la questió es que jo soc súper fan del bacallà, però molt!! De fet fins fa uns anys era pràcticament l´únic peix que menjava....fins que vaig descobrir mes i ara estic súper enganxada a ells!! El bacallà a la llauna es tot un clàssic, boníssim!!! Era molt necessari!! ^.^ Petons!

    ResponElimina
  7. Que rico el bacalao y las mongetes,es un plato que me encanta, siempre que voy por Cataluña lo como.

    Maria Pilar

    ResponElimina
  8. Caram, quina sort que et cuinin un plat tan bo com aquest, ningú diria que no sigui un cuiner expert :)
    Clar que si la recepta és de la mare, segur que té l'èxit assegurat! ;)

    ResponElimina
  9. Vigila que no et prengui el lloc...jajaja
    Petonets

    ResponElimina
  10. Vaja vaja!!!!quina sorpresa de recepta que m´agrada molt!!!! felicitats al cuiner!!!petons per a tu!!!

    ResponElimina
  11. Deliciós, i per suposat té molt més mèrit, per no ser el cuiner habitual li ha quedat fantàstic!

    Petons

    ResponElimina
  12. Mira que tienes suerte Judith eh jaja Es un plato rico! La foto es preciosa! Felicidades al cocinero jeje

    Besos

    ResponElimina
  13. Ya solo por el nombre, y porque conozco el plato me ha entrado hambre, pero es que al ver la foto se me ha hecho la boca agua .... menos mal que el comentario solo tengo que escribirlo, porque hablar no podría decir ni una sola palabra. Que pinta más extraordinaria!!!!!!
    bsts. maite

    ResponElimina
  14. Me gusta!, adoro la combinación de ingredientes que has puesto. Pues nada ánimo y a los fogones que se te da muy bien!
    Un beso

    ResponElimina
  15. Enhorabuena por esta receta, al chef. Espero que esta aparición no sea puntual y nos deleite algunas veces más.

    Genial la presentación, la combinación de ingredientes.....

    Besos

    ResponElimina
  16. Una estrena de categoria Yves!! Que rebò que és el bacallà a la llauna!!!
    Petonets a tots 3

    ResponElimina
  17. pues no te sorprendas que tienes un banquillo de lujo en casa, muy bien por Yves(sera porque soy hombre je,je)y esta receta de simple nada muy buena y en casa nos gusta asi tambien, como todas las madres fantasticamente cocinas o cocinaban (la mia ya nos esta entre nosotros, pero el banquillo sigue je,je)
    peto
    miquel

    ResponElimina
  18. Yves, quin plat més fantàtic! M'agrada molt! Crec que t'hauries de posar més a cuinar, trobo que ho fas molt bé. Felicitats!

    ResponElimina
  19. Bé, moltes gràcies a tots; la veritat és que tantes adulacions... posen vermell, hehehe.
    Haig de dir que tot i que vaig fer el plat i les fotos jo sol, al costat tenia la professora, que em rectificava quan ho necessitava, i el petit mindundi, que m'animava com podia. Així que ells també tenen el seu mèrit, com ma mare, que em va recordar la recepta per telèfon, la meva memòria és pèssima.
    Sobre animar-me a fer més... de moment ho deixem aquí, el meu fort són les lletres, no les sopes de lletres! ahah. Si més endavant em torno a animar, segur que serà per "Memòries d'una cuinera", però ja veurem.
    En tot cas, fent un paral·lelisme entre les lletres i les sopes, us explicaré que més d'un cop m'han preguntat com ho faig per escriure, i sempre dic el mateix: Escriure és com cuinar, tant sols necessites els ingredients, els estris i la cuina, posar-ho tot amb l'ordre correcte, rectificar i, després, gaudir del plaer de menjar/llegir.

    ResponElimina
  20. Pues enhorabuena a tu marido Judith, que suerte tener en casa a un pedazo de cocinero y los familiares y amigos darán palmaditas cuando los inviteis ¿no?.
    Bsos

    ResponElimina
  21. Un plat exquisit. Felicitats al cuiner i als ajudants, sobretot la teva mare que deu estar contenta de veure la seva obra aquí plasmada.
    El bacallà i les mongetes un plaer

    ResponElimina
  22. Anava a entrar al teu bloc a comentar el tartar i em trobe dues receptes més... Com corres publicant, mare meua, jo que en faig una a la setmana... M'encanta aquest bacallà, felicitats al cuiner, té una pinta boníssima, és que m'encanta la cuina catalana i vosaltres ho feu molt bé. De passada et diré que la mona de Pasqua et va quedar fabulosa, sembla de pastisseria, el tartar m'ha encantat, sóc una apassionada dels sushis i tot el que se li semble m'encanta; i l'amanida amb espàrrecs també m'ha agradat molt, jo en faig una semblant amb carxofes, ous durs i salseta d'anxoves. Felicitats per totes aquestes receptes. Besets.

    ResponElimina
  23. Juju!!!, ya estoy de vuelta!..y tu me sorprendes con una receta de tu pareja!!!...es maravillosa y tentadora!..debería de cocinar mas , no crees???:)
    La cocina catalana es sin duda excepcional y este plato es una buena muestra de ello!!!
    Mil besitos..me alegro de volver a verte!!! :)

    ResponElimina
  24. Yves,
    Carai amb el cuiner de casa!!! quin bacallà més bo que has preparat. Enhorabona!!!
    Judith,
    ho sento, però avui ell és l'Estrella!Petonets maca!

    ResponElimina
  25. Así da gusto prestar la cocina. Mi marido solo hierve agua para el te.
    Cariños

    ResponElimina
  26. Un home entre els fogons, quina sort que tens Judit...Un bacallà exquisit.

    ResponElimina
  27. Me encanta, tiene muy buena pinta!
    Delicioso y saludable!
    bss

    ResponElimina
  28. Haig de dir que la recepta estava boníssima, així que espero que algun dia s'animi a cuinar més, encara que haig de confessar que no el deixo entrar massa!!! jajajaja, que sinó no tindré receptes per publicar!!! Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris.

    ResponElimina
  29. Yves, felicitats per aquesta gran recepta!! I gràcies per compartir-la amb nosaltres. La Judith ens ha parlat tan bé de la Loles que segur que la recepta és deliciosa!

    Judith, vigila que com li agafi el gustet no et deixarà entrar a la cuina!! :P

    Molts petonets a tots dos!! :)

    ResponElimina
  30. Ja us deia jo que erau una familia d'artistes. Yves, un molt Bon començament, peró amb unes mestres con la Judith i la teva mama no m'extranya.
    Petonets per tots,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  31. APa! quin plat que t´has marcat per començar no?
    Vinga home que no sigui l´últim!
    Petons
    Anna

    ResponElimina
  32. Yves, una recepta boníssima!!
    Seguint les indicacions de la mare, amb una professora com La Judith i un animador com el Boletet aquest bacallà havia de sortir bo per força!!
    Judith, et dic el mateix que l'Alba: vigila, vigila, que tens un xef amb potència a casa!! ;P
    Petons!!

    ResponElimina
  33. Té una pinta boníssima!!! veus, ja et vaig dir que també tindries un menjar bo, quina sort Judith! l'hauries de deixar entrar més a la cuina, encara que tens raó, llavors tu no tindries receptes per publicar! jeje petons!

    ResponElimina
  34. Un Ohhhhhhh..., per el cuiner.
    Quin escrit més maco.
    Qui diu que els homes no son sensibles?.....
    Una abraçada

    ResponElimina
  35. Primer de tot felicitar a l'Yves per aquesta recepta amb tant bona pinta. Trobo que per no tenir gaire pràctica a la cuina, ha quedat de meravella, ni que no sóc molt de bacallà, segur que ho provaria.

    Petonets!!

    ResponElimina
  36. Yves te ha quedado estupendo, seguro que tu Madre igual que Juju, se han puesto felices por tu receta, como nosotros por disfrutarla aunque sea de lejos.

    Un besiño grande para los dos!!

    Buen fin de semana :D

    ResponElimina
  37. com m'agrada el bacallà, a la llauna, en esqueixada, en sopes, a tot arreu... però mai he fet el típic bacallà a la llauna!! el tinc pendent..Aquest, però, fa una pinta excel.lent! ;)

    ResponElimina
  38. Felicitat Yves!!! Té una pinta deliciosa..... Per no posar-t'hi gaire a la cuina penso que ja t'hi pots ben quedar. Segur que ens soprendries molt gratament. Esperem que t'animis però tampoc massa que a veure si li prens el lloc a la Judith jejeje.....

    ResponElimina