>

dimarts, 26 de maig del 2020

Llet merengada

Recordo perfectament la 1ª vegada que vaig tastar la llet merengada com a beguda. Era un estiu que vàrem anar uns dies a Menorca, amb els meus pares i la Moni, a passar les vacances. El meu pare tenia a Ciutadella un bon amic que havia estat company de la mili i ens va dir que havia quedat amb ell, que tenia 2 fills i que passaríem la tarda plegats. Vam passar una estona agradable tots junts i l’amic del meu pare (que no recordo el nom) ens va dir que havíem de tastar la llet merengada, que ens agradaria molt. Doncs bé, des d’aquell moment va ser amor a 1ª vista. Va ser la sensació de l’estiu, juntament amb unes espardenyes “de cunya” de color verd que em varen comprar els meus pares. 

Des d’aquella primera vegada s’ha tornat una de les begudes indispensables a prendre durant l’estiu. Tenim la sort de viure a un barri on hi ha una de les millors geladeries de Barcelona, i us haig de dir que la fan molt bona, juntament amb el millor gelat de llet merengada que he tastat mai. Quan hi vaig semblo monotemàtica, o demano llet merengada per beure o en gelat, i mira que tenen un bon assortiment de gelats, granissats, orxata, etc.

En aquests dies de confinament estic aprofitant per fer moltes receptes que fa anys que tenia al cap fer-les però, per una causa o una altra, no havia fet. Segurament sigui perquè, com ja sabeu els que fa temps seguiu aquest bloc, m’agrada experimentar a la cuina i hi ha receptes tradicionals que són bones seguint la recepta original i no fa falta experimentar massa.

Ara sembla que m’he proposat actualitzar el bloc bastant sovint (alguna cosa hem de treure del confinament), així que la recepta de llet merengada em sembla una bona opció per aquests dies on la calor ja comença a fer acte de presència. Us haig de dir que es una beguda molt senzilla i que li podeu donar molta sortida. Partint de la recepta original podeu fer gelat, granissat o simplement presentar-la com una beguda refrescant per fer passar la calor.

Espero que us agradi i us animeu a fer-la. És una recepta ideal per fer-la amb els més petits de la casa o, simplement, per passar l’estona.



Ingredients:
4 clares d’ou
1 l de llet
1 branca de canyella
La pell d’una llimona
90 g de sucre
10 g de sucre de postres
Canyella en pols



Preparació:
En una cassola posem la llet, la pell de llimona (només la part groga) i la branca de canyella. Ho posem a foc mig i ho deixem fins que comenci a bullir. En aquest moment ho retirem del foc i ho deixem reposar durant uns 30 minuts perquè infusioni correctament i agafi bé els gustos. Un cop passat aquest temps, muntem les clares d’ou amb l’ajuda d’unes barnilles elèctriques i, un cop estiguin ben muntades, afegim el sucre de postres fins obtenir una merenga ben ferma. Per últim afegim a poc a poc la llet, prèviament colada, a la merenga i ho incorporem amb l’ajuda d’unes barnilles manuals. Un cop hagi quedat una barreja ben integrada ho deixem refredar durant un mínim de dues hores a la nevera.  Si preferim que la beguda sigui molt escumosa, afegirem la merenga just abans de prendre-ho. Abans de servir, li tirarem un polsim de canyella en pols. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada