>

divendres, 18 de febrer del 2011

Tiramisú

No sé per què, però mai m'ha agradat el cafè. Sóc de les que si prenc alguna cosa al matí és un got de llet amb Colacao, encara que últimament m'he passat als cereals. Però tinc 3 excepcions on tolero el cafè: els caramels de cafè amb llet La Cafetera -que el meu iaio sempre em comprava-, el Suau -una beguda típica de Tarragona que està feta a base de cafè, gasosa i sucre- i el Tiramisú, unes de les postres estrella dins de la gastronomia italiana. És ben curiós com a molts de nosaltres hi ha un aliment, o molts, que no ens agrada, però que en certes aplicacions el tolerem i, fins i tot, ens agrada, veritat? Doncs precisament això és el que em passa amb el Tiramisú i el cafè. És un amor especial, serà pel Mascarpone? O serà per l'Amaretto? No ho sabria dir, però el que si és segur és que quan vaig a un restaurant Italià sempre tinc el dubte: Tiramisú o Canolo? Avui us proposo la primera opció i, si m'animo, algun dia us faré la segona, unes postres típiques de Sicília, serà un bon repte!


Ingredients 8 uts.:

500 g de formatge mascarpone
200 g de nata líquida*
100 g de sucre
2 rovells d'ou
2 cafès
Licor Amaretto
Encenalls de Xocolata
Cacau en pols
20 bescuits durs
Amarenes cobertes de xocolata

* Es pot substituir per nata per muntar


Preparació:

Posarem els rovells d'ou, el sucre i la nata líquida -*si afegim la nata muntada el resultat és una crema més compacta- i ho batem tot fins obtenir una barreja un xic escumosa. A continuació afegim el formatge mascarpone, a poc a poc, fins obtenir una crema fina i homogènia i ho reservem. Preparem les dues tasses de cafè i afegim un bon raig de licor Amaretto. Agafem els gots on servirem el Tiramisú i posem dues meitats de bescuits, prèviament banyats amb la barreja de cafè i licor. Seguidament afegim una mica de la crema de mascarpone i tornem a repetir les dues accions anteriors. Ho deixem reposar durant 1 dia, com a mínim, a la nevera i abans de servir ho decorem amb una capa de cacau en pols, una capa d'encenalls de xocolata, una amarena i mitja meitat de bescuit.



45 comentaris:

  1. Sóc una autèntica apassionada del tiramisu!! Ara fa molt que no en faig, però al Xavi li passa com a tu (no és gens cafetero) però a ell no li agrada el tiramisú... amb lo que jo adoro el cafè!

    Jo sóc d'aquelles a qui no li agrada el formatge, però sinó és fort, està desfet o gratinadet m'agrada! Ara, no em facis menjar mai un tros a palo seco perquè m'agafa algo... jajaja

    Petonets preciosa!
    Sandra

    ResponElimina
  2. Judit, jo tampoc sóc massa cafetera, un café amb llet descafeïnat, si de cas. Saps, m'apunto aquesta recepta, perquè el tiramissú si que m'agrada i tant sols n'he provat de fer una vegada i va quedar fatal, un desastre, molt i molt líquid, i massa fort de café. No ens va agradar gens. Què és amarena? a la foto sembla una avellana banyada en xocolata ;-) Bon cap de setmana, guapa! per cert, anireu al Fórum gastronòmic de Girona, aquest diumenge?

    ResponElimina
  3. Yo soy cafetera lo justo, un día puedo tomarme 5 cafés y estar una semana sin tomar ninguno. O sea, que si hay que tomar se toma y sino pues nada jaj. En verano tomo alguno más, porque me gusta con hielo.
    Y un olé por tí mi niña, que has preparado un precioso tiramisú digno de cualquier buen libro de cocina.
    Besos

    ResponElimina
  4. M'encanta el tiramisú en totes les seves versions i aquesta teva no podria tenir-la a prop sense ficar-hi cullerada.
    Petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  5. Doncs jo sóc molt cafeter! Cada dia laboral: mínim 3.
    El tiramisú no és una de les meves postres preferides, però estava molt bo. I quan el va fer, cal dir-ho, feia poc q jo havia estat a Bolonia, i allà també n'havia pres un, de casolà, en un restaurant.
    Res a envejar l'un de l'altre.
    Felicitats!

    ResponElimina
  6. Yo no se que haria sin el café!!!!! Y tampoco se porque no he hecho nunca tiramisú en casa. con lo rico que está. Te ha quedado genial con esa presentación
    bsts. maite

    ResponElimina
  7. Pues yo que adoro el café, imaginate el tiramisú, que rico!. La presentación chulísima!
    Un beso un buen finde
    Ah!, haz pronto el otro postre que me has dejado superintrigada.

    ResponElimina
  8. yo y la mayoria de mi familia somos unos apasionados del tiramisu y esta version en vaso tambien me gusta
    bon cap de setmana
    peto
    miquel

    ResponElimina
  9. Vengo a servirme un rico y estupendo Tiramisú,me encanta y más si tiene café como dice Chelo,se ve delicioso y muy bonito servido.abrazos.

    ResponElimina
  10. T'ha quedat irresistible, una presentació excelent! Jo no podria sobreviure sense el cafè, jeje, el necessito per a ser persona a les 6 del matí i no adormirme a les 10 del vespre xD.
    El tiramisú, generalment, m'agrada, el que passa és que el solc demanar poc perque el trobo un pèl pesat per a concluir un àpat, però això sí, a berenar no diria pas que no xD.

    Petonets!!

    ResponElimina
  11. Que bo el tiramisú... Fa dies que em rona l'idea de fer-ne... M'encanta la presentació!
    Petonets bonica!

    ResponElimina
  12. Ets una màquina Judith! mira que en fas de coses i totes boníssimes!

    Doncs mira, a mi em passa una mica al revés, soc super cafetera però ni el cafè amb llet ni les coses amb gust de cafè m'agraden :-)) ... quines coses. Ara, el tiramisù potser es per a mi l'excepció, ummmm que bo!!!

    un petó, guapíssima.

    ResponElimina
  13. Judith!
    quina monada aquesta versió en gotet! Res , que me la quedo que tampoc sóc massa cafetera, però el tiramisu si que m'agrada molt! Petonets

    ResponElimina
  14. Quina xulada!! A mi també m'agrada molt el tiramisú. L'altre dia en vaig provar de fer un, però soc tan original que el vaig voler fer de maduixes (ja ho sé que m'ha pegat fort amb les maduixes); al final vaig canviar tant la recepta que no va ser un tiramisú ni res semblant...la pròxima vegada respectaré més les normes. La foto una passada! Un petó i bon cap de setmana...ains, dos dies sense Món de Jujú...ho podré suportar?? Paula

    ResponElimina
  15. Que rico tiramisú y que presentación tan lida!!! a mi me encanta el café, es más si no me tomo mi café con leche tan sólo abrir los ojos por la mañana no soy nadie !!! que tengas un buen fin de semana, un beso

    ResponElimina
  16. Com m'agrada el tiramisú...
    L'has ben bordat!

    ResponElimina
  17. Sandra: no pateixis guapa, la próxima vegada et convidem i el xavi que miri! jijijiji
    Gemma: és important que reposi un dia!!! a veure si tens més sort! l'amarena en realitat és una cirera però un xic més petita.
    Pilar: jijiji! al final si que te tendré que hacer una mención especial como seguidora!!! ;)
    Carmen: ja ho se ja!!! tinc a pendents unes quantes receptes teves!
    Yves: si no hagués estat per aquest viatge no haguessim tingut la decoració d'aquest tiramisú!
    Maite: cuando lo hagas seguro que repites!
    Chelo: a ver si me sale! jijiji
    Miquel: bon cap de setmana!
    Rosita: gracias guapa
    Nee: apuntat! ja te'l faré per berenar! ;)
    Marina: ja espero la teva versió
    Maduixa: ho reconec, sóc hiperactiva! estic enganxada al bloc!!!
    Eri: gràcies guapa!
    Paula: no pateixis carinyet! la propera setmana ja tinc preparades un munt de receptes noves i alguna sorpreseta... ;)
    FP: gracias guapa
    Nuria: moltes gràcies

    Petonets i moltes gràcies pels vostres comentaris! Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  18. MMM ! Sembra troppo buono il tuo tiramisu, ne voglio !!

    ResponElimina
  19. Espectacular wapa ,me encanta la presentacion en los vasos ,seguro estaba delicioso.
    El pastel de patatas divino como el pastis de coco y platano y las pizzas un bocado rico rico.
    Unas recetas y presentaciones de 10 points.
    Bicos mil y feli finde .

    ResponElimina
  20. Ens agrada aquesta presentació individual, si el fas gran sempre s'acaba desmontant a l'hora de servir.....Bona idea...
    una abraçada

    ResponElimina
  21. Judith, me encantan los tiramisu en vaso. Perfecto!!!
    Besos

    ResponElimina
  22. Judith extraordinanrio el tiramisú y súper bien presentado, te ha quedado de revista.
    Yo el café su aroma nada mas
    Un beso y buen fin de semana

    ResponElimina
  23. A mi tampoc m'agrada massa el cafè...Encara que de bon matí em prenc un enooorme bol de cafè amb llet, amb una miqueta de cafè i la reesta de llet! gran sacrilegi pel meu xicot que és super cafeter!
    El tiramisú és deliciós, té una textura i un sabor exquisit! t'ha quedat molt bo.
    Petonets guapa!

    ResponElimina
  24. que sorpresa que no te guste el café, ¿y el macaron de café tampoco? la torta con crema moka? en el tiramisú yo no noto tanto el sabor del café, muy sutil para mí.
    ¡saludos y buen finde, hermosa!

    ResponElimina
  25. Judith, nenina a mi me fascina el café así que me has dado de lleno y directo al corazón con tu receta...porque además se ve deliciosa, la próxima vez que lo haga lo haré con tu receta para hacerte un guiño ;)

    Buen fin de semana!

    ResponElimina
  26. Hola Judith, guapa tu

    es uns meus postres preferits, m´encanta..

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  27. Stella: jijiji, adesso ti porto un pezetino! ;)
    Nenalinda: gracias guapa! me alegro que te gusten las recetas!
    GG: tota la raó, en una safata és complicat!
    Ana: son súper monos
    María: a mí el aroma también me encanta!!! pero poco más
    Ingrid: jijiji, jo ni això!
    Sole: pues no los he probado! me los preparas??? ;P
    Mayte: ya me contarás guapa!
    Susanna: és fàcil i bo!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris!!!

    ResponElimina
  28. A mi només m'agrada el tiramisú que fas tu i tan ben presentat encara millor!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  29. Ja coincidim amb una altra cosa, no m'agrada el cafè. Jo sóc de llet amb nesquick i d'infusions. Però vaja, amb aquest tiramisu teu no et faria pas un lleig. Es veu deliciós!!!

    ResponElimina
  30. A mi sí que m'agrada le cafè i a casa som grans amants de totes les postres amb cafè ;)
    Aquest tiramisu t'ha quedat sensacional, presentat en gotets queda molt vistós ;)

    ResponElimina
  31. Que bó te quedat i queda bé aixi amb got.
    Jo de petita prenia el suau.
    Petons

    ResponElimina
  32. Me encanta la presentación en vaso. imagino que sabes que el tiramisú significa en italiano levántame y que parece ser que era un pastel de boda. Un beso.

    ResponElimina
  33. Te ha quedado espectacular en los vasitos.besos Esther

    ResponElimina
  34. M'encanta el tiramisú! presentat en vasets queda molt mono, algun dia n'he fet pels del pis! És que al pis de barcelona el forn no ens ha funcionat mai... i si he de fer postres els faig tipus tiramisú, pastís 3 xocolates... o altres que no necessitin forn! M'apunto la teva fórmula de tiramisú i serà la propera que caurà! :)

    ResponElimina
  35. A mi també m'agrada molt el Tiramisú si està ben fet. El teu te pinta de ser-ho molt de bó i la presentació t'ha quedat estupenda.

    ResponElimina
  36. El tiramisú, uno de ms postres preferidos. ¡Te ha quedado precioso en los vasitos! Qué buena pinta!!!! Besos.

    ResponElimina
  37. Judith!! em vaig perdre les patates amb carn...fan una pinta deliciosa tan gratinadetes!! mmm!!

    I el tiramisú, genial!! Jo tampoc sóc molt cafetera, en part perquè no en puc prendre gaire, però amb el tiramisú, és un altre tema, com amb els caramels!! M'encanta la presentació en gotets, queda genial!!

    Molts petonets guapa!! :)

    ResponElimina
  38. Judit,

    Me encata la receta... Se ya quedado delicioso e mur rico : )

    Gracias por las mensagens de e comentarios de conforto.

    Bejitos e una buena semana.

    ResponElimina
  39. Es muy buena idea hacer el tiramisú en copas individuales, yo sino me comía toda la fuente! se ve delicioso...

    ResponElimina
  40. Moni: doncs no pateixis que te'n faig un!!! ;)
    Catieu: jijiji, per si de cas ja et faré un pastís de formatge quan vinguis a dinar!
    Gemma: segur que hi han moltes opcions dolces!!
    Margot: gràcies guapa! algún dia penjaré un suau!
    Anna: sabes que no me havia parado a pensar el significado??? gracias por la info!
    Esther: gracias guapa.
    Catarina: obrigada linda!!!
    Salome: jijiji, es un peligro este postre, bueno todos, no?

    Petonets a totes i gràcies pels vostres comentaris
    Alba: no pateixis guapa!!! no et poso falta! ;) sé que ets una seguidora fidel!

    Bet: quina sort els teus companys de pis!!!
    Elisabet: gràcies guapa!
    HT: bienvenida!!! es un postre rico y sencillo

    ResponElimina
  41. De les primers coses que em vaig comprar a l'instal·lar-me a casa van ser aquests mateixos gotets per fer exactament el mateix!
    Un petó,
    Mglòria

    ResponElimina
  42. A mi m'agrada el cafè i el mascarpone, per tant, m'agrada el tiramisú!!!!. I si és fet a casa, millor!

    ResponElimina
  43. me encanta el tiramisú, lo he hecho sólo una vez, hace tiempo, pero aunque estaba bueno, no acerté con la textura. A tí te han quedado monísimos presentados, muy "coquetos"... por cierto, no conocía esa bebida de Tarragona, ya la probaré!
    besos

    ResponElimina
  44. MMm esta receta! Lo traduciré porque he estado buscando una buena receta de tiramisú y no he encontrado.

    Muchos cariños!!!!!!!

    ResponElimina
  45. Yo soy cafetera ... y el tiramisú es uno de mis postres preferidos, y en el vasito perfecto! la canola, no conozco este postre,espero que te animes, estaré atenta.
    ***Besos guapa y buena semana.

    ResponElimina