>

dimarts, 15 de febrer del 2011

Tastets de pizza

Com haureu vist, no sóc una cuinera a qui li cridi molt l’atenció fer pa o massa. Però aquest cop he fet una excepció. I és que si us heu fixat estem a dia 15, així que toca publicar la recepta que els nois d' Els fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta ens han proposat per aquest mes. Molts de vosaltres us heu animat a seguir la seva iniciativa, però pels seguidors que no ho feu us explico que aquest mes ens toca fer pizza! Quan el dia 20 van publicar la proposta per aquest mes, crec que vaig estar una bona estona asseguda davant l’ordinador pensant... i ara què? M’encanten les pizzes però... fer-les jo? Després d’uns minuts en estat de shock vaig trucar a la meva assessora gastronòmica, la Moni de Coses de Llàbiro, i ho vam estar comentant. A ella li encanta fer pa –de fet és una panarra, com bé diu ella- i ja ha fet uns quants cops pizza. Com que sé que li surten molt i molt bones no vaig buscar més receptes, feia una aposta segura. He fet servir la meitat d’ingredients –per si de cas no sortia bé- però al final he estat molt contenta amb el resultat. És molt més fàcil del que m’imaginava, a més ha estat un nou repte culinari.
 
Quan vaig estar pensant quina combinació d’ingredients podia fer, vaig recordar que en alguns dels viatges que hem fet amb l’Yves a Itàlia, ell ha demanat pizza amb patates fregides! Pot semblar una combinació estranya, però us asseguro que és ben bona, sobretot si, com ell, sou fans incondicionals de les xips i les patates. A més, vaig decidir combinar-la amb una botifarra feta amb Coca-cola que havia comprat, i vaig pensar que seria una combinació molt interessant! La veritat es que m’agrada treure ingredients “fora de context”, per anomenar-ho d’alguna manera.
 
En algunes receptes haureu vist que sempre poso botifarres amb farcits especials, i alguns de vosaltres ja m’heu preguntat on les podríeu comprar. Doncs bé, pels que encara no ho sabeu, us aconsello que us passeu per La Botifarreria del costat de l’església de Santa Maria del Mar, a Barcelona. Tenen un munt de varietats: de trompetes de la mort, de foie, de curry i poma, de xocolata... Crec que a casa ja les hem provat totes, i si us sóc sincera no sé amb quina em quedo. De fet no m’agrada la botifarra, però amb aquestes és impossible resistir-te. Quan vaig veure la de Coca-cola us podeu imaginar els meus ulls, oi? I això que no m’agrada massa aquesta beguda gasificada, però l’havia de tastar! És una combinació de carn i verdures guisades amb Coca-cola, i la veritat es que ens va agradar molt.


Ingredients massa:

500 g de farina
10 g de llevat sec
20 g d'oli d'oliva
20 g de sal d'olives negres*
1 c/p de sucre
250 ml d'aigua

* la proporció original de sal és de 10 g.


Ingredients farcit:

mozzarella
tomàquet fregit
1 carabassó
Formatge camembert
Sèsam negre
1 patata
1 botifarra amb Coca-cola


Preparació massa:

En un bol, posem la farina amb el llevat i ho remenem. Afegim l'aigua i amassem fins obtenir una barreja homogènia, durant uns 5 o 10 minuts. A continuació afegim la sal i l'oli, i treballem la pasta fins que quedi una massa elàstica i que no s'enganxi. Ho posem en un bol i ho tapem. Ho deixem reposar durant una hora  -he fet servir el truc de la Moni: escalfem el forn a 50º durant uns minuts i després el tanquem- Agafem porcions de massa de la mida d'un puny i amb l'ajuda del corró l'estirem. Agafem un cèrcol metàl·lic quadrat i fem porcions individuals.


Pizzes de carabassó i camembert:

Agafem la base de pizza, posem una mica de tomàquet fregit, un grapat de mozzarella ratllada, una làmina d'uns 2 o 3 mm de gruix de carabassó, un tallet de formatge camembert i, per últim, tirem un polsim de sèsam. Ho enfornem durant 15 minuts a 180º o fins que veiem que les porcions estan torradetes.


Pizzes de xips i botifarra amb Coca-cola:

Agafem la base de pizza, posem una mica de tomàquet fregit, un grapat de mozzarella ratllada, una làmina d'uns 2 o 3 mm de gruix de patata -que prèviament hem fregit a la paella- i un tallet de botifarra -si volem la podem passar prèviament per la paella. Ho enfornem durant 15 minuts a 180º o fins que veiem que les porcions estan torradetes.



42 comentaris:

  1. Ja hi he passat!!! amb la de cocacola no m'hi he atrevit però la de figues i ceba confitada és boníssima!! merci!!
    Quines pizzoles més cuques!

    ResponElimina
  2. Uuuuuuuuuuuueeeeeeee Judith!! Estava segura que ens sorprendries! :P M'encanta la teva proposta de pizza, moltes gràcies per anirmar-te, ens fa molta il·lusió... i no saps el munt de pizzes que ens estan arribant! això fa els dies 15 més diverits, no?
    Petonarros carinyet!
    Sandra

    PD. per cert, els FONS de la Bordeta? jaja

    ResponElimina
  3. I per cert, la Botifarreria és genial, que tothom hi vagi perquè val la pena!!

    ResponElimina
  4. La pizza molt bona, les botis també!
    I per recomanacions... Pizzeria del C/Lleida, de Barcelona. Cuiners italians, clients italians, "netedat" italiana... fantàstica!

    ResponElimina
  5. Pues otra dirección que me apunto Judith. Cuando vaya a Barcelona no voy a hacer otra cosa que comprar comida ;)
    ya verás cuando tu Boletet sea un poco mayor como te animas a hacer masas. A ellos les encanta meter las manos en la masa.
    Que sepas que me encanta tu receta de hoy. Soy una fan incondicional de la pizza y a la tuya no la gana nadie a original. Me ha gustado muchísimo y la foto muuuuy bonita.
    besos

    ResponElimina
  6. Genial, visca la recepta del 15!
    Botifarra amb coca cola???? I és bona?????? Ho haurem de tastar, je je je...
    M'agraden totes dues propostes, t'han quedat fantàstiques.

    ResponElimina
  7. Que original!!!! Ràpid m' apunto a tastar-la. I les botifarres, molt originals. Hauré de fer una excursioneta a la ciutat.

    ResponElimina
  8. ¿Una butifarra de coca-cola?
    Dios mio, que original.
    Te han quedado unas pizzas estupendas, aunque no te llame la atención hacer pan.
    Besos

    ResponElimina
  9. Ole Ole i Ole!!! quina recepta tant original!!!! Això és innovar i la resta són tonteries. Et felicito perquè és tot un èxit aquest pizza!
    Molts petonetsss

    ResponElimina
  10. Apa, que boníssimes! Molt bona idea això dels tastets, clar que jo en menjaria tants que seria una pizza sencera, ja,ja,ja.
    Em faràs posar vermella!
    Petonets.

    ResponElimina
  11. Y a mi que si me gusta hacer pan y masas, esta receta me parece totalmente irresistible. Me la quedo!!!!
    bsts. maite

    ResponElimina
  12. Pues como te han quedado!, a mi que meter las manos en harina me gusta pues no te digo nada esta receta, con las patatitas fritas, uhmmmm!
    Un beso

    ResponElimina
  13. ¡Qué receta más chula y original!, me ha encantado Judith.
    besos

    ResponElimina
  14. Molt original, m'agrada! Jo ja he provat la botifarra farcida de foie i un parell de diferents tipus de bolets, són una delícia, i això que jo no sóc gaire d'embotits xD.
    Espero que el pròxim mes em dongui temps, quan em vaig enterar que aquest tocava pizza, ja ho vaig descartar, a Bcn no tinc forn, i no tenia previst parar massa per "casa" les últimes setmanes.
    Això de pizza de patates fregides s'haurà de provar, jeje, ja saps que a mi també m'encanta experimentar :P.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  15. M'apunto a fer el tastet, fantàstic!. Amb la botifarra amb coca-cola no m'has sorprès, he deduït on l'havies comprat, però la sal d'olives negres ?????, això sí que no ho conec!.

    ResponElimina
  16. Molt original!!! no s'ens hagues acudit mai.... Haurem de provar aixó de la Recepta del 15...
    una abraçada

    ResponElimina
  17. Mmmmm... això dels tastets seria la meva perdició.. NO PODRIA PAS PARAR!!!!...
    M'encanten les pizzes!!!...
    Tenen una pinta espectacular!!!
    Petonets

    ResponElimina
  18. mmmmmmmmm!!!!! que bones. Tenen un aspecte fantàstic. M'apunto l'adreça, moltes gracies per compartir-ho amb tots nosaltres.
    Laura (Cocina Homemade)

    ResponElimina
  19. pues tendre que ir a la botifarreria a probar esta de coca-cola la verdad que cuando voy es que me lo llevo todo.Buenas pizzas.
    La mia a la noche la publico
    peto
    miquel

    ResponElimina
  20. Albota: quina botiga més xula, eh? ;)
    Sandra: jijiji. Al final m'he decidit per la de patates, però una mica més xic.
    Yves: ja la vaig recomanar en un altre post! ;)
    Pilar: cuando vengas me avisas y te hago un listado de tiendas y restaurantes!!!
    Gemma: està súper bona! De fet ja estic rumiant una recepta amb Coke.
    Catieu: segur que t'agrada la botiga! ah! i digali a l'Anni que hi han de dolces...
    Stella: grazie bella!
    Ana: yo cuando la vi pensé lo mismo! ;)
    Ingrid: hem coincidit amb el brie!
    Moni: visca la meva sister!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Maite: ya me diras si la haces!
    Chelo: la versión italiana está hecha con patatas fritas directamente.
    Dadá: me alegro guapa!
    Nee: jijiji, al final hi has anat, oi? a veure si pots participar el proper mes!!! i si et falta un forn et deixo el meu!!! ;)
    Glòria: la sal d'olives la vaig comprar als Pirinés d'Andorra, però estic segur que al Corte Inglés la tenen, ja et diré la marca!
    CGG: clar que sí! el dia 20 publiquen la del proper mes!!!
    T de C: i a més són súper fàcils!
    Laura: benvinguda! segur que no saps quina escollir!
    Miquel: ja espero la teva recepta, què serà?

    Petonets a tots i moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  21. Me uno a todos los comentarios, es muy original!
    Besitos.

    ResponElimina
  22. Olé!! Quina cosa més original.. hauré de passar-me i comprar-ne!! M'ha encantat!!!! Petonets

    ResponElimina
  23. Una deliziosa pizza per me buona a tutte le ore, ciao ♥

    ResponElimina
  24. Oeeeeeee, oe, oe, oeeeeeee!!!! Visca la pizza! Nena, em trec el barret!!!! Per les pizzes, pels ingredients, per la fotografia, pel repte,... per tot! L'has brodat! I per cert, no en queda alguna?
    Una forta abraçada, guapíssima!

    ResponElimina
  25. Te han quedado guapisimas!!!

    Y esos saborcitos me conquistaron totalmente :D

    Un besiños grande, me llevo un par de estas pizzitas en la mirada ;)

    ResponElimina
  26. Botifarra amb coca-cola no ho havía sentit mai!!
    la proposta de pizza crec que és molt encertada, perquè és un plat que agrada a petits i grans.

    Judith

    ResponElimina
  27. Judith quines propostes més originals. No coneixia la tenda, gràcies per la info, m'hi passaré segur!! :)
    Per cert, jo també he tastat la pizza d epatates a Italia i a mi em va encantar. Ara, jo no m'he atrevit a fer-la encara!

    Molts petonets guapa! :)

    ResponElimina
  28. Que original!!!. nunca lo hubiera imaginado. Las pizzitas deliciosas se ven- un beso

    ResponElimina
  29. quines mini pizzes més apetitoses..
    un petonet

    ResponElimina
  30. Me gusta este "fuera de contexto".... me gusta mucho; lo de la butifarra con coca-cola... increible.
    Saludos princesa. Hasta pronto!

    ResponElimina
  31. Holaa! ja estic per aquí! t'han quedat molt boniques, m'apunto la recepta de la massa i les dues idees! encara que primer hauré de passar per la botifarreria...!! encara no hi he entrat mai, és que em fa por que a l'entrar-hi m'ho vulgui emportar tot! jeje la de carbassó i camembert ha d'estar boníssima i la combinació de l'altra la veritat és que és molt original! A mi també m'agrada veure ingredients fora de context, és curiós i alhora t'obre els ulls i penses "realment, l'imaginació a la cuina és fantàstica!" petonets!

    ResponElimina
  32. que recetas mas originales , lo q. me faltab por leerte , butifarra con cocacola?

    Que rica te ha quedado y la foto de 10.

    Bss guapa.

    ResponElimina
  33. Botifarra amb coca-cola?? Judith, ets un perill! si fas dolços perquè són dolços i si fas salat ens fas unes combinacions que són una boomba!! Un petó, guapa. Paula

    ResponElimina
  34. Ju quines pizzes més originals! i gràcies per la botiga, el 25 pujo, a veure si em baixo unes quantes!
    m'encanten així en petites porcions com has fet.
    petonets!

    ResponElimina
  35. Aquest torradet les fa molt atractives. T'ha quedat fantàstic

    ResponElimina
  36. Ostres aquesta és la meva, sóc cocacoladdicta! Fa temps que tinc pendent anar a la botifarreria, ara que sé que n'hi ha de cocacola no tinc excusa.

    ResponElimina
  37. Increible! Quines barreges més al·lucinants. Tenen una pinta espectacular.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  38. Kako: muchas gracias guapa!
    Eri: ja em diràs si t'agrada la fotiga! el mouse de foie també està molt bo!
    Stefania: come no! grazie bella.
    Gemma: no en va quedar ni un trosset petitó!
    Mayte: jijiji. gracias guapa
    Judith: l'has de tastar! és boníssima
    Alba: t'aviso que és un perill anar-hi! jijiji
    Anna: gracias guapa
    Neus: gràcies solet!
    Feika: me encanta experimentar!
    Bet: segur que hi tornes sovint!
    Luisa: jajajajaj, para mi también fue una novedad!
    Paula: si, però ara haig de tastar la massa del Xisco!!! ;)
    Ana: ja em diràs que t'ha semblat la botiga!
    A peu c: gràcies guapa
    Cristina: ara ja no tens excusa!!!!
    Nyanyels: gràcies guapa

    Molts petonets a totes i gràcies pels vostres comentaris.

    ResponElimina
  39. Déu n'hi do, de la propsta que fas per a la recepta del 15, Juju!
    Pizzes inspirades per els Llabirians, amb coses vistes a Itàlia i botifarres comprades a Santa Matia! Aposta seguírissima!

    No vegis com te n'has sortit de bé del repte pizzer! ;-)

    Salut!!

    ResponElimina
  40. Ostres, botifarra amb cocacola!!! unes pizzes ben originals!

    ResponElimina
  41. Quines mini pizzes!!!
    JO també volia participar en la proposta.. però el temps, el maleït temps no em dóna temps per tot!!!
    Mglòria

    ResponElimina