>

divendres, 25 de febrer del 2011

Memòries d'una cuinera

Avui, com haureu pogut deduir pel títol, no us porto una recepta, sinó un nou projecte que em fa molta il·lusió presentar-vos. La Moni, l’Yves i jo hem decidit unir dues de les nostres passions: escriure i cuinar. Així neix el nou bloc  Memòries d’una cuinera. Però no patiu! Això no significa que deixi aquest bloc que tantes alegries m’està donant. En realitat pel nou projecte necessitarem la vostra ajuda: sí, sí! Ja heu llegit bé. Com que últimament hem vist que la blocosfera gastronòmica està molt animada a participar en iniciatives i nous reptes tan originals com La recepta del 15 , Els reptes de l’Annie o L'HEMC, entre molts d'altres; nosaltres ens em volgut sumar i us volem fer una nova proposta: recuperar receptes tradicionals que han anat passant de generació en generació. Hem estat xerrant i creiem que pot ser molt interessant recuperar aquelles receptes d’avui i de sempre que han fet les nostres mares, àvies, tietes... i veure les diverses versions, tant de generació com geogràfica. No hi ha regles ni obligacions, i com bé diuen els nois de la recepta del 15: “només ganes de passar-ho bé!”.
 
Tot sorgeix d’una broma, que poc a poc s’ha convertit en una gran il·lusió. Creiem que pot ser un projecte interessant, ja que normalment intentem fer una cuina més creativa, però és important recordar, ni que sigui de tant en tant, els orígens, no? Què en penseu? Doncs sense allargar-me més us convido a què visiteu aquesta nova iniciativa i, si us agrada, estarem encantats de què feu possible perquè aquest nou bloc vagi creixent amb una nova recepta cada més, sense la vostra ajuda no serà possible.



43 comentaris:

  1. noooois!!! M'encanta!!!! Quanta feina se'ns gira!! jajajajaja Ara, ja podeu comptar amb nosaltres, eh? Estic encantada... però anda que us ho teníeu calladet bandarres!! :P

    Ara tenvio un mail! jijiji

    Petonets!!
    Sandra

    PD: M'encanta el logo!!

    ResponElimina
  2. Carai se'ns gira feina!!! Però ens encanta!!
    Bona iniciativa, la cuina de la mama i la iaia no s'ha de perdre!! (la del papa i l'avi qui tingui aquesta sort tampoc, eh? ;p )

    ResponElimina
  3. Ohhhh, me encanta la iniciativa. Cuenta conmigo para lo que haga falta, aunque soy completamente indisciplinada con las fechas, intentaré participar.
    Me gusta mucho el logo.
    Me voy a ver la "habitación de al lado" ;)
    Besos

    ResponElimina
  4. Oh! K bé!! Felicitats!! Serà molt bonic poder compartir aquestes receptes de tota la vida.
    Gràcies a tots tres i sort amb el nou projecte!!
    Petons,
    Elisabet

    ResponElimina
  5. Felicitatsssss!!!! MOLT MOLT BONA IDEAAAA MOLT!!!
    M'encantaaaaa....
    I quina feinadaaaaaaaaaaa quan torniiiii... ;)
    Petonets
    Neus

    ResponElimina
  6. Una idea genial!!! os seguiré !!! muchos besos guapa y buen fin de semana

    ResponElimina
  7. Ostres quanta feina que tindrem però que divertit que serà. Us desitjo molt d'èxit amb la GENIAL iniciativa! Petonets,

    ResponElimina
  8. Molt bona iniciativa, noies i noi!!!! Ja podeu comptar amb la meva participació. Jo defet,en el meu blog hi tinc un gatget de les meves receptes familiars, o sigui que en conitunaré penjant, ara també pel vostre blog.
    Una abraçada i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  9. Una iniciativa així es que no es pot deixar escapar de cap de les maneres!!

    Petons

    ResponElimina
  10. pues, ya se lo dije a Moni, y ahora te lo digo a vos, me parece una idea excelente, ¡y mucha suerte en este nuevo camino, mis queridas! ¡sigan generando! :)

    ResponElimina
  11. Una idea genial!!! Ja podeu comptar amb mi.....

    ResponElimina
  12. ya me he pasado por el blog y me parece estupendo. Ademas el diseño del blog es estupendo. Bss guapa.

    ResponElimina
  13. Molt maca aquesta iniciativa, és d'allò més interesant. Intentaré participar, ni que sigui algún cop, encara que a la meva àvia compatir les seves receptes no li agrada gaire, però alguna de tan en tan sí :P. Ara mateix vaig a visitar-vos al nou blog :P.

    Molts Petonets!!

    ResponElimina
  14. Com es possible que hagueu guardat aquest secret!!!! Dolentes, dolentes, dolentes!!! Grrrrr!!!
    Així i tot, crec que us perdonaré que hagueu guardat el secret perquè és una idea fantàstica!! M'encanta, m'encanta, m'encanta!
    Per descomptat que aquí ja teniu una fan incondicional i que participarà en tot allò que proposeu. Així, i tot, explicau un poc més com funcionarà això...no ens voldreu fer esperar fins dia 5, oi???? Serà tipus la recepta del 15; o serà com la recepta del 15 i a més publicareu receptes tradicionals...perquè jo en tenc una mallorquina típica de tota la vida que pot ser la bomba!! Ja parlarem dolenta, dolenta, dolenta...;))
    He dit que m'agrada la idea??!! ;)

    ResponElimina
  15. Doncs mira per on...aquest cap de setmana tinc prevista la publicació d´una recepta super tradicional que feia la meva àvia, que malauradament està caient en l´oblit...

    Gràcies per visitar el meu blog.

    ResponElimina
  16. Sandra; ja hi comptàvem amb els de la Bordeta!!!
    GG: genial!!! gràcies guapos
    Albota: sí, sí sí!!! valen totes les receptes! ja podeu anar pensant quina us vindria de gust, ok?
    Moni: jijijiji ;)
    Pilar: no hay reglas, así que si llegas tarde ningún problema!!!! estaremos encantadas de tenerte (contava contigo!!!). ya puedes ir pensando una receta de Salamanca para proponernos!!!
    Elisabet: que bé!!! sabía que t'agradaria, ho vaig veure clar amb les llenties de la mama!
    Neus: t'estarem esperant carinyet!!!! cuida't
    FP: et pots apuntar si vols!
    Eri: èxit??? serem l'equip més gran de la blocosfera! jajajajaja, participem tots!
    Gemma: que bé guapa!!!
    Ribereña: t'esperem!!!
    Sole: que bien guapa!!! sabía que podíamos contar contigo! me gusta tu propuesta! apuntada!
    Catieu: oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! gràcies
    Chelo: el día 5 publicamos receta, así que la podrás hacer cuando quieras. El resumen estará listo el día 1 (en el nuevo bloc tienes todos los detalles)
    Luisa: gracias guapa! cuento contigo???
    Nee: sé que t'animaràs!! i clar que volem una recepta austríaca!!! ja la pots pensar!
    Paula: jajajajaja, que maca ets!! ja pots anar pensant quina recepta de cuina cassolana ens proposes per fer-la!!!!
    Cristina: gràcies

    Molts petonets a tots i gràcies per la súper acollida que heu fet!!!!

    ResponElimina
  17. L'iniciativa m'encanta!!

    Ja direu com va tot per tal de preparar un post del vostre projecte.

    Molts petons i més sort (tot i que no us cal )
    Muas!

    ResponElimina
  18. Una iniciativa super interessant!!! a casa meva no hi ha molta tradició, però investigaré a veure què trobo per poder participar-hi!
    Enhorabona!!!
    Molts petonets i bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  19. Judith, molt bona idea... m'agrada i graciès aquesta iniciativa he conegut el blod de la Moni, que no el coneixia...
    un petonet i endavant

    ResponElimina
  20. Una idea genial wapa ,ya mismo me paso a conocer el nuevo blog ,espero poder aportar alguna receta.
    Bicos mil y feli finde.

    ResponElimina
  21. Hola guapa tu

    pots comptar amb mi mismamente...je,je

    petonets Susanna

    ResponElimina
  22. Me encanta la iniciativa. Andaremos por allí también.

    Besos y buen fin de semana.

    ResponElimina
  23. Hola Judith, guapa tu

    per promocionar el vostre projecte, ja he penjat un enllaç directa en el meu blog, val ?

    mil petonets i bona sort,segur que sí
    Susanna

    ResponElimina
  24. Bueno ya sabes que que pueden contar conmigo para lo que quieran :D

    Recetas de familia me sobran, así que serán solo recetas del otro lado del charco o también de este ??? :O

    Un besiño grande!! Y enhorabuena por este proyecto!!

    ResponElimina
  25. Ara semblarà una pregunta tonta, però la de la foto és la vostra mare?

    ResponElimina
  26. Me gusta la propuesta, me apunto .... ahora voy a veros!!!
    bsts. maite

    ResponElimina
  27. Bona idea lo intentaremos
    peto
    miquel

    ResponElimina
  28. Núria: moltes gràcies guapa! Al nou bloc tens tota a info, però si necessites quelcom estarem encantades d'ajudar-te!!!! ;)
    Ingrid: no pateixis perquè cada mes la recepta ja la proposem, el que us comentem es que ens doneu idees per altres mesos. És tipo la recepte del 15!!!
    Neus: ja m'imaginava que t'agradaria! jijiji
    Nenalinda: seguro que te apuntas!! gracias
    Susanna: genial!!!!!! moltíssimes gràcies per tot
    Mayte: que bien!!! a ver si te gusta la primera receta.
    Sandra: of course!
    Mayte: genial!!! gracias guapa
    VC: jijiji, moltes gràcies!!!
    Miquel: perfecte!!!! no hi ha cap obligació, així que si et ve de gust hi participes

    Molts petonets a tots i gràcies per la vostre gran acollida!!!!

    ResponElimina
  29. Judith, mil buenos deseos en el proyecto!

    ResponElimina
  30. Es una gran idea, podeu comptar amb mi.
    Petons!

    ResponElimina
  31. Et dic el mateix que a la Mónica: em sembla una iniciativa fantàstica i podeu comptar amb la meva participació!

    ResponElimina
  32. jiji, jo també he escrit ja a la Mònica, però repeteixo la part important:

    Em sembla una iniciativa fantàstica de la que aprendre moltíssim i de la que participaré sempre que pugui (tot i que em temo que serà poquet perquè ja sabeu que jo no he rebut massa receptes de la mare... :P).

    Molts petonets guapíssima!!

    P.D.: si no trec res de la familia, potser pregunto a la sogra que cuina més, també val, oi??

    ResponElimina
  33. Una idea estupenda!!estaré atenta al blog. un beso

    ResponElimina
  34. Felicitats per la iniciativa!. Compartirem receptes de família, i tant que sí!

    ResponElimina
  35. Quina bona idea Judith.
    La foto de memorias de una cuinera ets tu?
    Petons maca

    ResponElimina
  36. Genial, me gusta!!! me apunto!
    Besos preciosa y hasta pronto... me voy a ver el blog.

    ResponElimina
  37. Qué iniciativa tan buena, os felicito por ello y voy a conocer el nuevo blog.

    un besito y feliz domingo

    ResponElimina
  38. Blo: muchas gracias guapa
    Elisabet: genial!!!!! gràcies
    Alba: ja et vaig contestar per mail que segur que pots participar! cada mes proposem una recepta, i qui vulgui participar pot. Tan se val si seguim la recepta de la mama o del google!!! ;). ës tipus la recep`ta del 15, però amb plats de sempre
    Linda: gracias guapa
    Margot: és la nostre mare quan era jove! ;)
    Feika: genial!!!!!
    Isabel: gracias guapa

    Molts petonets a tots i gràcies pels comentaris

    ResponElimina
  39. Judith i Mònica, molt bona iniciativa!! Les receptes tradicionals són les millors!
    Molts ànims i enhorabona!

    ResponElimina