>

dimecres, 9 de febrer del 2011

Milfulls de taronja i mozzarella

Molts cops hem parlat sobre la importància d’una bona presentació en el món gastronòmic. De fet, és un dels debats més comentats a la blocosfera. No fa falta que us digui res més sobre aquest tema, perquè passejant-me pels diversos blocs que segueixo –que cada cop en són més- veig que és un tema prioritari per tots, encara que no l’únic. De fet crec que no hi ha cap  bloc que cada dia no vagi millorant. Tots intentem superar-nos dia a dia presentant noves propostes culinàries i, sobretot, que siguin atractives a primer cop d’ull. No sóc ningú per donar consells sobre aquest tema, ja que com la majoria de vosaltres estic aprenent, però m’agradaria dir-vos que no tingueu por a improvisar, a vegades si deixem volar una mica més del compte la imaginació podem obtenir resultats sorprenents. Un bon emplatat és la millor carta de presentació per a un bloc. I sense donar més voltes us deixo la recepta que us proposo avui. Una amanida molt lleugera i fresca que espero que us agradi molt.


Ingredients:

Mozzarella de búfala
Taronja
Olives negres
Canonges
Sal
Oli d'oliva


Preparació:

Agafem la taronja i la tallem a làmines d'uns 5 mm. Fem el mateix amb la mozzarella fresca de búfala i comencem a muntar el plat. Primer, una capa de taronja, seguidament un tros de mozzarella i, per últim, canonges. Ho repetim un o dos cops i, per acabar el plat, tirem un grapat de trossets petits d'olives negres i un bon raig d'oli d'oliva.



25 comentaris:

  1. Tu ets la reina de les presentacions!! I tant que pots donar lliçons... magistrals diria jo!
    Aquesta amanideta entra per la vista... i més bona deu ser!
    Ah, si vols pastís de poma... corre! Que només en queda un tros! jeje

    Que tinguis un bon dia!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  2. la combinació de la taronja amb la mozzarella m'agrada molt. I aquest timbalet t'ha quedat molt xulo!!

    ResponElimina
  3. Jo estic amb la Sandra. Ets una crack! Cada dia que veig que has actualitzat me moro de ganes d'entrar al bloc i veure què ens has preparat. Avui, la recepta és lleugereta, però fa dies que em pregunto... No esteu com a vaques a ca teva amb aquestes postres que prepares? Hahaha! Jo les vaig repartint pel món, perquè sinó tindria un problema...
    Petonassos bonica!

    ResponElimina
  4. estoy de acuerdo con los comentarios anteriores. En presetnacion eres fantastica. Son espectaculares tus presentaciones. bss

    ResponElimina
  5. Per presentacions, ets la reina!!! Totalment d'acord. Sempre fas que tot el que publiques tingui ganes de fer-ho. I a més resulta sempre bonissim, que més es pot demanar.
    Una amanida que se'ns dubte tastaré.....
    Petonets

    ResponElimina
  6. Ohhhhhh, quina passada! I tant que ets la reina de les presentacions!
    L'enciam em costa, amb fred, però aquesta combinació l'he de tastar ja! Se m'acumulen les receptes!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  7. Quina foto més maca! em sap greu repetir-me, però és que tots ténen raó, tu ets la reina de les presentacions!!!
    Aquesta amanideta tant refrescant te molt bona pinta! la tastaré!
    Petonets,
    Elisabet

    ResponElimina
  8. Pues claro que aprendemos de tí, y mucho. Tus presentaciones y tus fotos son de libro.
    Ya sabes que soy ensaladera como tú, así que me llevo tu receta, que me ha encantado.
    La próxima vez que vaya a Barcelona, ni al Alkimia ni al Spai sucre (mis favoritos), me voy a tu casa ;)
    Besos guapa

    ResponElimina
  9. Unos ingredientes que me gustan mucho, y con esa presentación que entra por los ojos, si me das el tenedor me la como ahora mismo!!!! Sin duda tienes toda la razón en cuanto a la presentación de los platos, y tu blog y tus fotos son una fuente de inspiración.
    bsts. Maite

    ResponElimina
  10. Que combinacion de sabores, eso habra que probarlo.

    ResponElimina
  11. Tens raó, és una de les prioritats del blog, a part de la de compartir. Bé, la primera és el plat a taula i que la gent en gaudexi, que això ja ho ha sigut des del primer moment que em vaig posar a la cuina, però el fet d'obrir el blog li ha donat un punt que abans no tenia, voler millorar la presentació fins a la perfecció perqué les fotografies surtin el máxim de vistoses i agradables a la vista de qui visita el blog, i per mi, que em fa sentir creativa i activa alhora, sentir que faig alguna més que porta un sou a casa, rentar la roba, la casa,.... trencar una mica aquesta rutina diària.
    La teva presentació és extraordinària, encara que tampoc no és massa el meu estil, (uf! no és cap crítica, eh!). De totes manera m'agrada visitar cada dia el teu blog, transmet's molt alegria a través de les teves paraules, el teu blog desprén molt d'optimisme, cosa que a vegades em falta a mi. Per això cada dia estic aquí, donan-te la tabarra amb rollos i preguntes ;-).
    Bé, ja paro, ja! Una forta abraçada i fins la propera!
    Gemma

    ResponElimina
  12. Tens tota la raó. La recepta boníssima i la foto espectacular. Només per ella me'n menjaria 3 o 4. Nyam!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  13. Judith!
    Tu continua fent-nos gaudir de les teves, receptes, presentacions i fotos! No se si dir-te que aquesta és la que més m'agrada...
    Molt bé reina de les presentacions! (crec que ja t'hem canviat el nom i tu sense saber-ho... ) Petonets

    ResponElimina
  14. Fabulòs....

    M'agradat moltíssim, i al Joan segur que li agrada fo´ça, com vegi la teva recepta me la fa fer..(I no tinc taronja!!!)

    Te la copiaré en breu... amb la venia, esclar:P

    ResponElimina
  15. Milfulls o timbalet, oh! Obro un debat que ja s'intueix per aquí...
    El nom no fa la cosa; però tota cosa ha de tenir un nom per a ésser reconeguda.. El gran dilema de la llengua!
    En tot cas, aposto per dir que qui ho fa... ho crea, i per tant li pot posar el que vulgui, pqè pot ser una interpretació diferent de com ho faria algú altre.
    Jo personalment prefereixo, aquí, milfulls; tot i que fàcilment es compten amb una mà. Així, amb aquest nom, les taronges agafen el protagonisme que demanen, el d'acompanyants de la mozzarella; la gran protagonista!
    Felicitats!

    ResponElimina
  16. Com es això que no ets ningú??!! Ets la nostra super Judith!! Ja saps que m'encanta el teu estil, i aquesta recepta d'avui per descomptat també és fantàstica. Mai m'imaginava que amb un bloc podria aprendre tant, i no només de cuina (que ja n'hi ha) Ains, quina sorpresa ens tendrà preparada demà la SuperJudith??? Un petó, guapa. Paula

    ResponElimina
  17. Ohhhh Judith aquetsa amanida estàper clavar-li mossegada!!
    La presentació un 10!

    ResponElimina
  18. Ets una crack de les presentacions, a mi ja em pots alliçonar, ja!! Sobretot en cosetes com les d'avui ben emplatades, jo sóc una mica desastre. L'amanida, per exemple, sempre la presento igual...
    La recepta genial, ben fresqueta, original i bona!! :)

    En quant al dilema entre milfulls o timbal...a mi em sembla que cap "milfulls" dels que he vist, té mil fulls, jijiji!! La pasta de full que em van ensenayr al curs ni tan sols arriba tenir més de 500, així que suposo que es diu milfulls a les capes que alternen ingredients. Un timbal a mi em sembla més algo que ho barreja tot sense pretendre fer capes, no? quin rollo, oi? jajaja!! Total que jo també voto per dir-li milfulls!! :)

    Molts petoneeeets!! :)

    ResponElimina
  19. Me encanta la presentación, una gran fotografía.
    Me anoto la receta.

    Besos
    Marimi

    ResponElimina
  20. te ha quedado muy bien este milfulls y muy bien fotogenico, como todo lo que lleva tu firma
    peto
    m iquel

    ResponElimina
  21. Quan un fa una feina ...pot donar consells als demés... i si els demés tenen ganes de aprendre i superar-se, aceptaren els consells,
    Un petonet maca

    ResponElimina
  22. Excelent, m'encanta la recepta, la fotografia i la presentació. Jo també intento cuidar al màxim les presentacions i les fotos, ni que no sempre m'en surto. Trobo que és una part imprescindible de tot blog gastronòmic, una recepta sempre ha d'entrar primer per els ulls.

    Petonets!!

    ResponElimina
  23. OOohhhhh a mi cada dia em deixes sense paraules!!!! T'ha quedat genial!!!!... Mmmmm ha d'estar boníssim!!!
    Molts petonets guapa!

    ResponElimina
  24. Ostres la que he liat!!! Revisant el text vaig veure que havia posat que "no hi ha cap bloc que vagi millorant"!!! com podreu veure ja ho he canviat, perquè la meva intenció era ben el contrari!!!!! cada dia anem millorant tots una miqueta!!!! 8)

    Moltes gràcies pels vostres comentaris, m'heu fet sortir els colors, de veritat! sou fantàstics i m'encanta cada dia llegir tots els vostres comentaris! quina "família blocaire" més maca que tinc!!!!! Molts petonets a tots.

    ResponElimina
  25. A la que porto uns dies sense visitar blogs ja em perdo un munt de coses! que guai aquesta recepta! justament avui he comprat mozzarella i tinc una taronja! Fa temps vaig fer un "timbal" (se'm va desmontar bastant) amb figues i mozzarella, però aquesta la vaig fer marinada, pots veure la recepta al clubdecuines si vols!

    ResponElimina