>

dimecres, 16 de febrer del 2011

Pastís de plàtan i coco

L’altre dia, com ja sabeu, va ser l’aniversari de l’Yves. El mateix dia 7, la família ho vam celebrar al Bolet. Hauríeu d’haver vist la carona de l’Àitor mentre jo li cantava al seu papa! En realitat, ell va fer una coreografia molt divertida i jo vaig posar la nota musical, per explicar-ho d’alguna manera. Aquell dia, com a pastís, li vaig fer un cake de plàtan que servien de postres d’un bon sopar. Això sí! No vaig fer cap foto! Com a mínim, que el dia del seu aniversari s’ho mengés tot calent! 
 
Aquest cap de setmana hem aprofitat per celebrar-ho amb els amics, i ha estat molt especial, perquè hi havia uns quants bebès, va ser molt divertit! L’Ona, la Carlota i l’Àitor van ser el centre d’atenció de tots, i és que no paràvem de veure com reien i feien monades. Com que l’ocasió s’ho mereixia, vaig decidir fer un parell de pastissos. Avui us presento un pastís de plàtan, coco i ametlla que va tenir molt d’èxit! La veritat és que tinc uns amics encantadors, molts dels quals es consideren fans incondicionals d’aquest bloc!!! Així que aprofito per donar-los les gràcies i per animar-me a seguir cuinant.

 
Ingredients:

200 ml de llet de coco
750 g de farina
100 ml d'oliva
400 g de sucre
1 sobre llevat Royal
3 plàtans
50 g de coco ratllat
50 g d'ametlla molta
6 Ous
Amaretto


Preparació:

Escalfem el forn prèviament a 180º. Posem els ous, la llet, la farina, el sucre, el llevat i l'oli en un bol i ho barregem fins que ens quedi una massa sense cap tipus de grumoll. Seguidament tallem 2 plàtans a daus petits i ho afegim a la barreja anterior, juntament amb un rajolinet d'amaretto. Ho deixem reposar uns minuts i ho posem en un motllo prèviament pintat amb mantega. Per finalitzar ho empolvorem amb una mica de sucre, un grapat d'ametlles mòltes i unes rodanxes fines de plàtan. Ho posem al forn durant 60 minuts, o fins que el ganivet -al punxar- ens surti net. Un cop hagi transcorregut aquest temps el deixem refredar abans de desemmotllar-lo.



39 comentaris:

  1. Que el pastís va triomfar és un fet innegable, era gran i va desaparèixer ràpidament, alguns repetint més que altres, hehehe.
    Que la foto és fantàstica -quina llum-, també.
    Però que va ser un gran dia... això sí que és el millor de tot!!!!!!!

    Gràcies!

    ResponElimina
  2. L'ocasió es mereixia un pastís com aquest, quina pinta nena!! Me l'apunto que la combinació de sabors em crida molt l'atenció!
    La foto és fantàstica i la taula de fusta també, jeje!
    Petonets reina!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Quina foto més preciosa i quin pastís més fantàstic. Qui en pogués agafar un tros per esmorzar!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  4. Quina bona pinta aquest pastís, és d'aquells que et diu menja'm!!!
    La foto molt maca la llum natural per mi és la millor.
    Petons

    ResponElimina
  5. Doncs pel nom pensava que seria un d'aquells pastissos massa densos per mi, però vista la foto es veu molt molt lleuger! M'encanta!

    ResponElimina
  6. Ostres!!! Quina pintassa!!! Aquest a casa sense les ametlles l'hem de provar. Volaria segur.....
    El cap de setmana vaig repetir el de mascarpone, un altre éxit total....
    Petonets

    ResponElimina
  7. Quin bon pastís! m'encanta el plàtan!!! ummmmmmmmm!!!! i les ametlles!!!
    Me n'agafo un trosset!

    ResponElimina
  8. Quin megapastís! I quina combinació d'ingredients, em sembla que m'agradarà! M'anoto la recepta perquè segur que algun dia el faré. és que mira que ha pujat!!!
    Una forta abraçada, bonica!

    ResponElimina
  9. Ai!! és que els nens són l'alegria de la casa!
    I quin pastís més bonic i més alt! Te molt bona pinta.
    Petonets

    ResponElimina
  10. Acabo d'arribar al teu bloc i m'agrada tant que m'hi quedo...

    El pastís és fantàstic ehhh!!

    Petons

    ResponElimina
  11. Pinya i coco... si que menjo molt sovint... pero combinat amb plàtan... crec que mai...
    Peró vaja veient el resultat i si t'ho dius será molt bo...
    quin solete que es veu més maco!!!
    un petonet

    ResponElimina
  12. Però quina pintassa que té aquest pastís, per favorrrr!!
    Sort que vaig veure la foto de la família Bolet i sé que esteu prims... Perquè sinó...Hahaha!
    Petonassos bonica!

    ResponElimina
  13. Por poco me desmayo con esta receta, ¡pero que cosa más rica!, me encanta la combinación de plátano, coco y chocolate, ¡es perfecta!.

    ResponElimina
  14. mmm m'encanten els dolços que porten plàtan, però mai he provat a combinar-lo amb coco, ho hauré de provar un dia per veure com queda.
    T'ha queda't amb molt bona pinta, per l'aspecte em recorda al Banana Bread, però pels ingredients de la llista em sembla que amb el gust no tenen res a veure l'un amb l'altre. Res que s'haurà de provar, s'haurà de provar :P.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  15. Nena que bo!!!

    Tinc u pot de llet de coco sense obrir que no se que ferne, aquesta opció es molt i molt bona.

    Requetepetons

    ResponElimina
  16. Chica qué barbaridad, has hecho un pastel para toda la blogosfera. Guardame un trocito, que para variar, también me gusta. si es que soy una facilona jaja
    Besos guapa

    ResponElimina
  17. Amb aquesta combinació tan sorprenent ha d'estar boníssim, mira que no guardar-ne ni un tallet...

    ResponElimina
  18. Crec que no he menjat mai un pastís amb aquesta combinació. La veritat és que té una pinta'estupenda'. M'apunto la recepta.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  19. Ains Judith quines ganes de tastar aquest pastís!! A vuere, has fet algun "truquillo" amb la foto o és un super pastís per 20!! es clar que a una festa familiar millor fer-ne més per si de cas... Aquesta taula de teca (és teca?) jo no la tenia en ment.. Petonets guapa!

    ResponElimina
  20. vaya pastel para la celebracion. Te ha quedado de muerte. Bss

    ResponElimina
  21. Siempre he querido hacer un pastel con platano y no me daba decidido pues no me lo imaginaba y con esa mezcla menos ..Esta fantastico .BESOS MARIMI

    ResponElimina
  22. Que foto tan preciosa!, me imagino como estaría el pastel!
    Un beso

    ResponElimina
  23. Yves: t'ho mereixes tot i més! ;P
    Sandra: ja em diràs si t'agrada carinyet.
    Moni: tenim un soparet pendent...
    Judith: és de les poques fotos amb llum natural que tinc...
    Cinta: és molt suau,i si l'acompanyes amb iogurt, melmelada o nutella ni t'explico!
    Catieu: pots fer la versió que vulguis! ja em dirás si us agrada (próximament nova versió de cheescake!!!)
    Locasita: gràcies guapa
    Gemma: jo també em vaig quedar sorpresa del resultat, però crec que és gràcies al motlle de silicona!!!
    Elisabet: visca els nostres nens!
    Ribereña: gràcies guapa i benvinguda
    Neus: va fer un dia fantàstic!
    Marina: jijiji, ja veus que podem menjar més! ;)
    Iratxe: xocolate??? no lleva pero la próxima vez se lo añado!!! ;)
    Nee: doncs res! l'has de provar ja! jijijiji
    Núria: ja em diràs si t'agrada
    Pilar: te mando un trocito!!! ;P
    Jordi: ups! ho sento molt guapo.
    Nyanyels: ja em diràs si t'agrada!
    Eri: tot l'atrezzo és dels meu sogres!!! també la taula, tot i que m'agrada molt no és gens el meu estil... ;)
    Luisa: gracias guapa
    Marimi: es súper suave! ya me diràs.

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris.

    ResponElimina
  24. Espectacular com t'ha quedat el pastis! el toc d'amaretto hi debia quedar molt bé.
    Petonets!

    ResponElimina
  25. ¡que rico! ¡que rico! ya me habría gustado estar festejando ese aniversario :)

    ResponElimina
  26. M'encanta celebrar els aniversaris amb moltíssimes festes i pastissos.
    La combinació de plàtan i coco m'encanta, queda boníssima!

    ResponElimina
  27. A ver nenina y es que con estas cosas como no van a ser tus amigos fan de tu cocina eh...si yo que no lo pruebo me conquistas con estas fotos, ahora ellos!!! :D

    Y con estas celebraciones...se disfruta mucho, con la familia y amigos que siga así siempre!!

    Un besiño :D

    ResponElimina
  28. una propuesta muy buena, saludable,rica y ademas con una energia para subir montañas
    rico,rico como dice el Karlos
    peto
    miquel

    ResponElimina
  29. Judith,

    La próxima vez donde es la fiesta. Yo también quiero. Vaya pedazo de pastel, impresionante. Así no te van a faltar los amigos (je,je,je).

    Qué curioso lo de utilizar leche de coco para un pastel, nunca lo he probado pero claro, tiene que estar delicioso. Me gusta mucho, sí.

    Un besito,

    Sacer

    ResponElimina
  30. Me gusta mucho esta mezcla que has hecho para el pastel.Te ha quedado espectacular.besos Esther

    ResponElimina
  31. ufffff! sense paraules... vull un tros!

    ResponElimina
  32. Una altra recepta impressionant de la super Judith. Molt bona combinació d'ingredients. Jo vaig comprar llet de coco en una de les meves visites estelars al supermercat i la vaig utilitzar ben ràpidament per fer un pastís, va ser tot un descobriment; no com la iuca que encara em mira a dins la gelera...uff!! Un petó, Paula

    ResponElimina
  33. Chelo: gracias guapa!
    Elisabet: t'ho recomano, li dona un gustet molt bo!
    Sole: la próxima fiesta te invitamos! ;)
    Gemma: gràcies guapa
    Mayte: jajajja, que me voy a poner colorada! ;)
    Miquel: tu ets millor que l'Arguiñano!
    Sacer: ok! te aviso guapa! jijiji
    Esther: gracias guapa
    A.R: ja no en queda!!!
    Paula: estic desitjant veure que fas al final amb la iuca! jajajajajja

    Petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  34. Qué exótico, me encantan esos sabores. Un beso

    ResponElimina
  35. Plàtan i coco? mmm...no ho he provat mai però té tota la pinta de ser deliciós!!! Es veu preciós i ja me l'imagino al costat d'un gotet de llet amb cola cao :P!!

    Per cert, molt xula la foto amb llum natural!!

    Molts petonets!! :)

    ResponElimina
  36. Que rico tiene que estar y que bien te ha quedado. me la guardo para hacerla en cuanto pueda. me ha parecido delicioso. besos

    ResponElimina
  37. Delicioso, y la altura es perfecta.
    Me han encantado los vasos se yogurts, una estética muy bonita.
    Besos

    ResponElimina
  38. HOla Judith me ha encantado tu blog y la receta del bizcocho es espectacular que altura.
    Un besote guapa que lo eres

    ResponElimina
  39. Una fotografia preciosa!!!
    llàstima que el coco -ja m'entens-.. però el platan síííí!!!!
    mglòria

    ResponElimina