>

dimarts, 8 de febrer del 2011

Sacher

Si hi ha un pastís que m’agrada molt aquest és, sens dubte, la Sacher. No fa falta que us digui que la xocolata m’encanta, oi? Aquest pastís d’origen austríac és una de les meves perdicions. El fet de combinar una base tan esponjosa (es bàsic que munteu les clares a punt de neu), xocolata i melmelada fa que es despertin tots els sentits, sobretot el del gust. La recepta original es fa amb xocolata negra una mica amarga i amb melmelada d’albercoc, encara que com podreu veure jo he fet una lleugera modificació. M’agrada molt més la combinació de xocolata amb melmelades de fruits vermells; així que espero que em perdoneu aquesta petita variació. Si aneu a Viena podreu veure com a totes les pastisseries, forns, cafeteries... tenen aquest pastís, això sí, quasi tots semblen cosins germans, com a mínim a simple vista. Us recomano que visiteu aquesta meravellosa ciutat imperial, però no només pel pastís! Sinó que us deixeu perdre pels seus carrerons meravellosos i, per què no dir-ho, romàntics.
 
Fa dos divendres vaig publicar la recepta del pastís de formatge i poma, el recordeu? Doncs com us explicava a la introducció era per anar a veure a uns amics amb el seu nen. Al final no va ser possible i ens vam haver de menjar nosaltres el pastís -i el Jari, un amic nostre incondicional del Bolet-. Aquest passat diumenge, però, sí que vam anar finalment a veure al petit Gerard. En realitat és petit perquè només té quasi dos mesos, però si el veieu no us  creureu l'edat que té! Ja us podeu imaginar que jo ja tenia una excusa per fer una altra recepta, així que em vaig posar a mirar què podia fer i quan vaig veure la Sacher ho vaig tenir clar! Espero que us agradi molt.


Ingredients pastís:

150 g de xocolata negra
150 g de margarina
150 g de sucre
5 ous
30 g sucre glacé
150 g de farina
1 sobre de llevat Royal


Ingredients cobertura:

200 g de cobertura de xocolata
Melmelada de mores
Oli d'oliva
25 ml de llet
50 ml de licor de xocolata Vom Fass
Avellanes cobertes de xocolata


Preparació:

Escalfem el forn prèviament a 180º. Agafem les clares d'ou, les muntem a punt de neu amb el sucre glacé i les reservem. Posem la margarina a temperatura ambient, el sucre i la xocolata negra, prèviament desfeta al bany Maria, i ho batem fins aconseguir una barreja amb una textura escumosa. Afegim el rovell d'ou d'una i seguim barrejant. Muntem les clares a punt de neu amb el sucre glacé, i les afegim poc a poc a la barreja anterior. Per últim afegim la farina i el llevat i quan ho tinguem sense grumolls, deixem que reposi durant 15 minuts. Agafem un motllo d'uns 25 cm de diàmetre, l'untem de margarina i posem la barreja anterior i ho deixem durant 40 minuts al forn. Deixem refredar el pastís a temperatura ambient i ja el podem decorar. Partim el pastís en dues meitats i el farcim amb melmelada de mores. Cobrim el pastís per fora amb melmelada de mores i després amb la cobertura de xocolata, que haurem fet prèviament barrejant la xocolata desfeta, la llet, el licor de xocolata i un bon raig d'oli d'oliva. Posem el pastís a la nevera perquè la xocolata es solidifiqui i, per finalitzar, el decorem amb les avellanes de xocolata o el que més ens agradi.



31 comentaris:

  1. Boníssim!!!! a mi també m'agrada molt però no el faig mai (per l'al·lèrgic, no pot amb cap melmelada). A vegades el demano de postre o per berenar fora de casa. El teu una pinta estupenda!!!

    ResponElimina
  2. Melmelada de mores amb xocolata, ummmmmmm! M'ho apunto, les mores m'encanten. Ara mateix no m'imagino el gust. Veus, ho he de tastar!
    Petonets.

    ResponElimina
  3. Estic amb la Mònica... això s'ha de tastar, eh? Què dius que ens en portes un trosset?! Mare meva, t'ha quedat moníssima!!!
    Fa temps que amb el Xavi diem que en volem fer, però entre una cosa i l'altra... ais, el temps!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  4. M'encanta el sacher, ja en pots preparar un altre tallet per mi que encara no he esmorzat!!

    ResponElimina
  5. uff, qué rica. Con mermelada de moras tiene que estar divina (los puristas que no miren, ellos se lo pierden jaja). Y esa cobertura te ha quedado perfecta.
    Besos

    ResponElimina
  6. Bravo!!! Plas-plas-plas!!! Bravo!!!
    Una recepta i una presentació que es mereixen una reverencia!
    Mglòria

    ResponElimina
  7. T'ha quedat deliciosament irresistible. També és un dels meus pastissos preferits, però això sí, els que es troben per aquí no es poden ni comparar amb els austríacs, no se si es que quan s'és de viatge tot es troba més bo o què, jeje.
    Vaja que veig que a tu també t'agrada Viena, jeje, és una ciutat preciosa, bé, tot Àustria és d'allò més maca.
    M'has donat una idea, li demanaré a la meva àvia la seva recepta del sacher per a probar de fer-lo, a verue si em queda que s'assembli a l'original :P.

    Petonets!

    ResponElimina
  8. Estava boníssim! I el vam menjar en molt bona companyia!!!! Tot i que la companyia se'l va acabar al dia següent! hahahaha
    S'ho mereixen!!! Són genials!!!!
    I què dir de la foto? Cada cop em costa més veure en què pots millorar...

    ResponElimina
  9. Ohhhhhhhhhhhh! Quina passada.. Quan el tornis a fer em guardes una mica que aquest segur que no el faig! Em fa molt de respecte això de la cobertura de xocolata!! Preciós, enhorabona!!! Petonets

    ResponElimina
  10. Saps que és un clàssic que tinc pendent? Espero trovar una ocasió per fer-lo aviat! El teu ha quedat molt bonic i segur que molt i molt bo.
    Muakis!

    ResponElimina
  11. Estoy de acuerdo contigo en cuanto a la ciudad y el pastel, los dos una maravilla, y este tuyo no sabes como me gustaría darle un bocadito aunque fuese pequeño.
    Un beso

    ResponElimina
  12. Mmmmm... és la meva perdició!
    M'encanta la Sacher! i amb melmelada de mores..... ostres! que bona debia estar nois!!!
    Petonets,
    Elisabet

    ResponElimina
  13. un buen pastel este sacher tuneado por ti estupendamente, me gusta mas tu relleno que el original
    peto
    miquel

    ResponElimina
  14. No l'he provada mai, però per la pinta que fa...mmmmm!

    ResponElimina
  15. Uff! me encanta esta tarta, es una de mis preferidas, y me muero por probar esta cobertura de chocolate!
    besos

    ResponElimina
  16. Catie: crec que si fas una versió amb nutella a dins us encantarà!!!
    Moni: ok! ara miro quin dia veniu a tastar-la!
    Sandra: doncs res! tu també estas convidada. ;P
    Albota: crec que hauré de fer unes quantes més...
    Pilar: no se si perfecta o no, pero la tienes que hacer!!!
    MªGloria: jijijiji, va per tu també hi ha!
    Nee: només et diré que de petita volia ser la Sisi!!! jajajajajaja
    Yves: impossible! si a tu t'agrada sempre dir alguna coseta...
    Eri: apuntada! ah! i no tinguis por amb la cobertura!!! si t'agrada fes-l'ho! ja veuràs com és molt fàcil!
    Gemma: a veure si t'animes aviat!
    Chelo: se lo podrías dar grande! jijiji
    Elisabet: una altre fan! visca!
    Miquel: i això que m'agrada la versió original, però amb mores està súper bona!
    Cinta: doncs a fer-la pel teu bloc! ;)
    Antonia: ya me dirás que tal!

    Molts petonets i gràcies a tots pels vostres comentaris.

    ResponElimina
  17. M'encanta el Sacher, l'altre dia el vem fer a l'escola Hofmann i vaig disfrutar molt.
    El teu te una pinta espectacular, per posar-se les botes....
    Petonets!

    ResponElimina
  18. ¡Guau, espectacular!, tiene que estar buenísima.
    besos

    ResponElimina
  19. Com m'agrada... la Sacher, es una de les meves preferides, xocolata, peró lleugera de menjar.
    un petonet maca

    ResponElimina
  20. Judith, abans de res: Felicitats a l'Yves!! Vaig tard, ho se. Però l'havia de felicitar, quasi és com si el conegués!!
    Segurament no et sorprendrà però a mi també m'encanta la Sacher!! Mai l'he porvat amb melmelada de mores, però... què bo deu estar també!
    T'ha quedat preciós i amb avellanes cobertes de xoco i tot...

    Molts petonets guapíssima!! :)

    ResponElimina
  21. Hola guapa tu

    es una de les meves tartes preferides, hummm, ja m´entra quasi salivera només amb la foto..

    mil petonets SUsanna

    ResponElimina
  22. Te ha quedado deliciosa, a mí me pasa como a ti, me encanta esta tarta, es un vicio para los que nos gusta el chocolate.

    un besito

    ResponElimina
  23. O sigui que a tu també t'agradava la Sisi! Jo plorava com una boja quan veia aquestes pel.lícules; ai com m'agradava la Romy Schneider!! La Sacher és un dels meus pastissos preferits. Trob que és un pastís-comodí que mai falla i agrada a tothom; la pròxima vegada provaré la teva proposta!! Crec que les pastisseries de la teva zona potser haurien d'anar tancant...ha arribat la Judith Revolution!! Un petó, guapa. Paula

    ResponElimina
  24. Un pastis de xocolata, lleuger i molt bo
    Felicitats

    ResponElimina
  25. Muchas gracias por tu comentario!!
    Tus recetas se ven muy buenas!!!
    Saludos de espacio culinario
    http://espacioculinario-tita.blogspot.com

    ResponElimina
  26. Mmmmmmmmmmmmm s'em fa la boca aiguaa!!!!
    M'encanta aquest pastís!!!!....
    Petonets

    ResponElimina
  27. El Sacher és el sacher!! I tu, l'has brodat!
    Petons!

    ResponElimina
  28. Té una pinta extraordinària. A casa, el meu marit és l'expert en el Sacher (l'únic postre que fa). Haurem de provar la teva recepta.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  29. Elisabet: ostres! fas un curset a la Hofman? quin nivell! jijijiji.
    Dadá: gracias guapa
    Neus: si que és bona si!
    Alba: no pateixis! ja l'he felicitat de part teva!! i sí, ja m'imaginacva que t'agradava! jijiji
    Susanna: es que és irresistible.
    Isabel: gracias guapa!
    Paula: ja m'estic imaginant a les dues vestidetes de Sisi! jajajajajajaja.
    Narcís: moltes gràcies!
    Fran: gracias guapa
    Mercé: moltes gràcies!!!! ;)
    Neus: doncs ja t'apunto a la llista pel próxim!
    A peu coix: gràcies!
    Nyannyels: doncs quina sort el teu marit!!!! a veure si ens presenteu la vostre recepta.

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  30. Judith,
    Com sol passar sovint, t'hem trobat a través d'un altre blog. El de Pastissets...
    I si no t'importa ens quedem.
    Només amb la Sacher, ens has convençut.
    Un petó!

    ResponElimina