>

dijous, 10 de febrer del 2011

Flam de mango

Ja fa uns quants dies que vaig comprar un mango. Quan el vaig agafar a la fruiteria no tenia molt clar per què l'utilitzaria, així que va estar uns dies rondant per la nevera fins que, un dia, em vaig llevar amb una gran idea! O com a mínim a mi m'ho va semblar: Fer flams amb mango. Haig de confessar que crec que no sóc una amant del mango, i dic crec perquè sempre que en menjo penso que no és de les meves fruites preferides, no sé perquè, però li trobo un regust estrany. La recepta l'he tret d'internet. Quan vaig decidir fer aquest flam vaig pensar: Molt bé, i com es fan els flams? Doncs molt fàcil, ho poses al cercador google i segur que surten deu mil receptes! Aquesta és d'una web que es diu "Recetas de cocina". Normalment les receptes les acostumo a improvisar, però clar, per improvisar un flam que ha de quallar millor fer-lo amb els ingredients correctes, no? Doncs aquí us deixo el resultat.

 
Ingredients:

1 mango
1 l de llet
60 g de Maicena
4 ous
100 g de sucre
2 c/p de sucre avainillat
Caramel líquid


Preparació:

Pelem el mango i el tallem a trossets. En un recipient afegim el mango, la llet, els sucres els ous i la Maicena i ho batem tot fins que ens quedi homogeni. Agafem les flameres, posem una mica de caramel i afegim la barreja anterior. Ho posem al forn, prèviament escalfat a 180º, i els fem al bany Maria -Agafar un recipient que pugui anar al forn i, després, omplir-lo d'aigua fins a la meitat de la mida de les flameres- durant 45-50 minuts. És important que, si les vostres flameres no tenen tapa, ho tapeu amb paper d'alumini, així evitareu que es cremin per sobre.



30 comentaris:

  1. Dons t'ha quedat perfecte, ja m'imagino quin sabor deu tenir!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Ui, doncs a mi el mango em xifla!! Els hi he de fer aquest flam a mons pares, que estaran encantats!! Em recordes a mi... sempre donant voltes al caparró sobre què fer amb determinat ingredient! jeje
    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Doncs això dels flams de mango té molt bona pinta!
    Petonets.

    ResponElimina
  4. L'aspecte és immillorable. Té molt bona pinta!!! PErò vaja, jo com tu, no és de les meves fruites preferides....

    ResponElimina
  5. Hola!
    Doncs amb les mandarines, el mango és la meva fruita preferida.. si t'ha sobrat algun ja saps a qui passar-li!Gràcies per la recomanació, fas bé en dir-ho. Petonets,

    ResponElimina
  6. Ostres, un flam amb gust de fruita, serà qüestió de provar-ho! Una cosa, crec que sense la maizena el flam també t'hagués cuallat, els flams no solen portar maizena, almenys jo no ho he vist mai, i amb el bany maria quallen a la perfecció, encara que jo no ho he provat mai amb fruita i com que la fruita porta aigua? Les flaneres super xules, m'agraden molt! El provaré de fer.
    Una forta abraçada

    ResponElimina
  7. Li faré a la meva cosina que és una amant del mango (a mi em passa com a tu), això si amb la recepta de flam de la mama ;)

    ResponElimina
  8. Yo tampoco mato por el mango, pero he de reconocer que en flan tiene que estar bien rico.
    Besos guapa

    ResponElimina
  9. A mi el mango si està al punt si que m'agrada i fet així en flam ha de quedar molt bo i innovador.
    Petons!

    ResponElimina
  10. a mi el mango me gusta muchisimo, es preparaciones dulces y saladas. y este flan me parece una propuesta fantástica, el mango y la vainilla seguro que hacen pero que muy buenas migas ... ummm ya me lo estoy imaginando. Rico rico
    bsts. maite

    ResponElimina
  11. Boníssim, a mi particularment m'agrada molt el mango però també acostumo a menjar-me'l en postres o amanides, mai sol.

    ResponElimina
  12. Hola Judith, guapa tu

    i de sabor que tal ??..el seu aspecte des de 10...

    será questió de probar-ho, je,je

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  13. ¡Qué rico1, a mi me encanta el mango, es de mis frutas tropicales favoritas junto con la guayaba y la parchita o maracuyá. Este flan tiene una pinta deliciosa.

    ResponElimina
  14. Hola Judith!
    Jo no sóc massa amant dels flams, però reconec que aquests t'han quedat molt bonics.
    Petons,
    Elisabet

    ResponElimina
  15. Jo sé d'un a qui li hagués encantat menjar-se'l! I amb una "mica" de nata!!!! ;-)
    Fantàstic!

    ResponElimina
  16. Hola judith, que flen tan rico tiene que estar éste. Te cuento nunca he preparado el mango de esta manera y es una de mis frutas preferidas asi que con tu permiso me la copio porque se ve de maravillas y quiero agradecerte por la buena acogida que has tenido con mi hermana la que, está muy contenta en este mundo bloggero de cocineros.
    Bss
    Tita
    Tita

    ResponElimina
  17. Oh, això s'ha de provar! Jo mai havia estat de flams fins que en vaig provar de coco en un restaurant de gastronomia del sudest asiàtic, aquesta proposta amb mango té tota la pinta de ser una delícia, me l'apunto :P.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  18. yo tampoco soy mucho de mango pero el flan tiene una pinta estupenda. Bss guapa.

    ResponElimina
  19. ¿qué gusto raro le sentís? A mí me encanta, y me gusta porque es dulce y nada más que dulce, no tiene punto ácido ni nada similar, y además es un dulzor sutil, no empalagoso. Y ese olor a verano... ay, ay, ay... Me encanta. Así que me llevo tu flancito, jeje

    ResponElimina
  20. Pobre mango!! Tothom dient que no li acaba d'agradar com a fruita...doncs, a mi tampoc!! Però curiosament m'encanta d'altres maneres ...així, que aquest flam teu m'encantaria!! Veig que fas com jo, compres una cosa i després penses i ara què faig amb ella...jo fa 15 dies que tenc una iuca que em mira dins la gelera (mira si sóc rara...comprar una iuca!!) Un petó, guapa. Paula

    ResponElimina
  21. A mim el flan de mango me encanta... Esta con um aspecto dilicioso : ) La apresentacion esta 5*
    Bejitos

    ResponElimina
  22. Mira me has dado una idea para cuando me salga un mango que no sepa que hacer con el los flanes diferentes me encantan, lo mio siempre es probar recetas nuevas.ala a pendientes
    peto
    miquel

    ResponElimina
  23. I amb el flam et va agradar el mango? A mi tampoc és una fruita que m'entusiasmi.. ;)
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  24. A mi el mango tampoc m'acava de fer molt el pès. Crec que tan sols menjo per acompanyar el foie per Sant Esteve, amb sucre morè cremat i reducció de mòdena.
    M'apunto la teva recepta i axí li donc més oportunitats al pobre! Bó ha d'estar segur!
    petonets.

    ResponElimina
  25. Pero que bonito recuerdo me has traido....ese flan lo hacía mi abuela, con sabor a mango y este tuyo tiene una pinta estupenda...me encanta su pulpa carnosa y su sabor dule a morir :D

    Mil besiños!

    ResponElimina
  26. A mi el mango no m'acaba d'agradar gairé, també depen de la peça
    Pero suposo que aixi deu quedar molt suau.
    un petonet

    ResponElimina
  27. Carmen: gràcies guapa
    Sandra: crec que algun dia ens sortirà fum de tant pensar...;)
    Moni: ja t'en faré el próxim cop!
    Catieu: en canvi les maduixes... ummmmmm
    Eri: jajajaja, no pateixis que el próxim dia t'en porto un!
    Gemma: hi han un munt de varietats i receptes!
    Albota: a veure que ens presentes de la mama!
    Pilar: estoy pensando otra propuesta... ;)
    Mayte: a sí? que casualidad! me alegro mucho
    Neus: jajajajaj, una més!
    Molts petonets i gràcies pels vostres comentaris
    Ana: jajajajaja, quina passada! quanta gent que coincidim!
    Eva: home, està bo, però crec que el próxim cop posaré un altre ingredient ;)
    Catarina: si??? obrigada
    Miquel: clar que sí! hem d'anar experimentant!
    Paula: jajajajaj, jo també m'he sorprés de que la gent no li agradi massa! i la iuca? només l'he menjat en forma de xips...
    Tita: soys un buen equipo!!!
    Elisabet: jo depen del dia
    Yves: ole ole!!! ;)
    Iratxe: parchita? aora mismo busco que fruta es!!!
    Judith: acompanyat m'agrada més
    Susanna: gràcies guapa
    Elisabet: l'has de probar, ja em diras
    Maite: jajajajajaj, te mando uno!

    ResponElimina
  28. Hola Judith! QUe lindo blog tienes aqui, y las recetas están todas para llevarlas. Yo tampoco me llevaba muy bien con el mango, hasta que tuve que aceptar que tiene su gracia, en flan debe estar buenísimo, voy a probar. Un beso desde Chile

    ResponElimina
  29. Hola
    No acostumo a fer servir el mango però així acompanyat potser el provaré.

    ResponElimina