>

dijous, 24 de febrer del 2011

Crema de bolets

L’altre dia em venia molt de gust sopar una crema calentona. Ja fa dies que el temps està una miqueta boig. Per fi el dia comença allargar-se i el sol sembla que brilla amb una mica més de força, però jo segueixo tenint fred. Així que, com al migdia menjo quasi cada dia una amanida, a la nit em ve de gust fer alguna cosa més calenta. Quan li vaig dir a l’Yves si li venia de gust una crema per sopar us podeu imaginar la seva cara, oi? -pobret últimament té uns ensurts- Però quan li vaig dir que volia fer una crema de bolets la cosa va canviar. El resultat va ser una crema molt lleugera i que entra molt bé, fins i tot pels que no són amants de les cremes...


Ingredients:

1 porro
200 g de formatge Quark
4 patates grans
200 g de bolets variats
1/2 l de brou de pollastre
1/2 got de llet
Sal
Oli d'oliva
Pebre negre


Preparació:

En una cassola posem el brou de pollastre. Quan comenci a bullir, afegim les patates i el porro, tot tallat a daus, i ho deixem durant 30 minuts. Mentrestant, en una paella posem un raig d'oli d'oliva i saltegem els bolets amb un polsim de sal. Ho cuinem durant 5 minuts i ho afegim a la cassola amb les patates i el porro. Un cop ho tinguem ho posem en un recipient i ho passem pel minipimer fins que quedi ben fi, aleshores afegim la llet i el formatge. Ho tornem a posar a la cassola durant 5 o 10 minuts i ja estarà llest per emplatar.



30 comentaris:

  1. Bon dia Judith!
    Quina foto més bonica la d'avui. Bé, sempre presentes els plats amb molt de gust, però aquesta m'ha agradat molt.
    Quina crema tant bona!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Ais els bolets... ja me'ls pots donar en totes les seves presentacions, que a la Bordeta en som tan fans com a can Bolet!! jejeje I a mi les cremetes em fan ben feliç ;)

    La presentació de 10, com sempre!

    Petonets bonica,
    Sandra

    ResponElimina
  3. Una presentació excepcional per a un plat amb un ingredient essencial: el bolet!

    Firmat: Pare Boletaire

    ResponElimina
  4. Crema de bolets, t'havia de quedar boníssima per força!
    M'ha agradat substituïr la nata per formatge, bona pensada!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  5. Bon dia Judith!
    fins i tot amb el solet que tenim avui me la menjaria ben a gust aquesta crementa. A mi m'agraden totes i estic pensant que de bolets no l'he feta mai.. com potser això? haurem de posar-hi remei! gràcies
    Ah! i la foto em sembla un espectacle de color!

    ResponElimina
  6. Ual·la!
    Una crema així me la menjava ben agust, i cada dia de l'any, que sóc molt cremera.
    M'encanta com ho has presentat.
    Besades!

    ResponElimina
  7. Judith, la crema segur que estava boníssima però la foto és extraordinària, m'agrada molt!!!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Jo si que sóc amant de les cremes, i la de bolets em fascina, com la foto!

    ResponElimina
  9. M'encanta, desde la presentació al contingut, jeje, això sí, jo les cremes i sopes només les tolero calentes si fa molt molt fred, sino fresquetes les trobo més bones xD.
    Sacher per entrepà, quan vulguis jajaja xD.

    Molts Petonets!!!

    ResponElimina
  10. Ay, yo estoy igual, el sol brilla pero yo tengo muuuucho frío, y por las cremas y sopas me vuelvo loca. Esta es una versión nueva para mí, asi que copio y guardo a buen recaudo tu receta.
    Un beso

    ResponElimina
  11. quark a la sopa? doncs mira, tinc unpot de quark obert, ho tastarem

    petons,

    ResponElimina
  12. Elisabet: moltíssimes gràcies guapa!
    Sandra: doncs ja saps, quan comenci la temporada de bolets, tots al bosc!!!
    Yves: jijijiji, papa Bolet!
    Crema: ho has de provar! t'agradarà molt.
    Eri: ja em diràs si t'agrada, és molt suau.
    QL: home, ara amb el bon temps les presentarem fredes, no? jijiji
    Gemma: moltes gràcies reina!
    Albota: doncs ara mateix et preparo un tuper!
    Nee: crec que cada dia somio amb la teva Sacher!!! ;)
    Chelo: ya me dirás que te parece!
    Sonia: va ser un experiment, però ens va agradar molt! ja em diràs!

    Molts petonets a tots i gràcies pels comentaris!

    ResponElimina
  13. Ummmmmmmmmm me llevo una tacita de esta rica crema seguro esta deliciosa como la tarta de queso con fresas se ve divinaaaa.
    El bocadillo con pan payes delicioso asi como los tacos de pollo ,no hay nada que no me haya gustado wapa.
    Como siempre unas recetas y presentaciones de 10 points.
    Bicos mil.

    ResponElimina
  14. Mai he posat quark... a una crema... encara tinc bolets... que s'han d'anar acabant...
    un petonet

    ResponElimina
  15. Hummmmmmm!!! Quina bona pinta, la foto molt bé i mira que les cremes són poc fotogèniques...
    Nosaltres al vespre som incondicionals de cremes i sopes..

    ResponElimina
  16. Pero qué rica, con lo que me gustan las setas, y con el día que llevo sin parar, te aseguro que si me pones ésto para cenar no dejo ni huella.
    Nena, hoy te has superado con la foto.
    besos y más besos.

    ResponElimina
  17. Jo no sóc gens de cremes...és per la textura, em costa molt si és molt espessa... i em fa ràbia perquè no té res a veure amb els ingredients que hi porta i quan llegeixo la recepta les combinacions em solen agradar molt. Com aquesta de bolets i formatge!! Potser em podria estalviar les patates perquè no quedi tan espès..

    En qualsevol cas, té molt bona pinta i la foto és preciosa!!

    Mooooooolts petonets!! :)

    ResponElimina
  18. Hola Mama Bolet!! Ups, vull dir Judith. Aquesta crema és la que més m'agrada sense cap tipus de dubte. Jo la faig un poc diferent...realment, moolt diferent, però provaré la teva recepta a veure que tal em surt. Un petó, guapaa!

    ResponElimina
  19. No he posat mai formatge a la crema de bolets, m'agrada la idea.

    ResponElimina
  20. Hola Judith! Gracias por tu comentario.....y que pinta esta crema de bolets...oh! y mas abajo tiene receta de tiramisú, me quedo yo tambien! ^.^

    ResponElimina
  21. Una crema bonissima, segur!!! A mi també m'agraden molt coses calentones al vespre. Sóc fredolica de mena. Aquesta l'hauré de provar....

    ResponElimina
  22. me gusta esta receta de hoy bueno de ayer
    peto i bon cap de setmana
    miquel

    ResponElimina
  23. Pues yo si soy amante de las cremas...me fascinan y confió mucho en tu cocina, así que me la apunto, para un dia más fresco, que como buen trópico por acá el calor comienza siempre antes :D

    Un besiño y que disfrutes mucho, mucho del fin de semana...y GRACIAS!! ;)

    ResponElimina
  24. Que rica Judith y que mona la presentaciòn de como la serviste.

    ResponElimina
  25. Una crema deliciosa presentada de una forma maravillosa, que rica! muchos besos

    ResponElimina
  26. Judith,
    Que crema ma rica... La apresentacion se quedo riquisima. Que delicia de receta : )

    Besitos

    ResponElimina
  27. Judith, te ha quedado una crema deliciosa.
    Me encanta como te ha quedaado la foto con las tazas.
    Besos

    ResponElimina
  28. Hola judith he arribat al teu blog per comentàris que arriben al meu, he mirat les teves receptes i m´encanta!!!! amb el teu permís em quedo!!!una abraçada.
    Chez Silvia.
    http://cocinaconsilvia.blogspot.com/

    ResponElimina
  29. Me has tentado con esta crema de setas, Judith, aunque ese timbal de ropa vieja y,de postre, la tarta, ni te cuento... Me había perdido tus recetas y eso no puede ser!
    Un besoteeeeeeeeee

    ResponElimina