>

dilluns, 21 de febrer del 2011

Tacos de pollastre, verdures i pera

Em considero una enamorada de la cuina Mexicana. No sé si és per la vistositat dels seus ingredients o pel toc picant que acostuma a tenir. Començant per uns bons nachos amb salsa de formatge –el guacamole no m’agrada-, acompanyats d’uns jalapeños farcits,  quesadilles, tacos de pollastre i fajites de vedella -per enumerar alguns dels plats que més m’agraden-  i sempre brindant amb unes bones Coronites ben fredes i el seu trosset de llima. Evidentment, per finalitzar el tiberi podem gaudir d’uns margarites, preferiblement dolços i amb maduixa, i algun pecat de xocolata.
 
A casa, de tant en tant, fem algun sopar temàtic, ens agrada provar receptes d’altres cultures que sovint són molt diverses de les nostres. La recepta d’avui us sorprendrà un xic pel toc de curry que he posat. Sé que no és una espècia que s’utilitzi a la gastronomia mexicana, però m’encanta el sabor que li dóna; així que, si no us sap greu, m’he pres la llibertat d’introduir-lo juntament amb el toc dolç que li dóna la pera. Ja em direu si us agrada.
 

Ingredients per a 2 persones:

2 pits de pollastre
1 ceba vermella
1 manat d’alls tendres
2 pastanagues
1 pera conference
Popurri de pebres
Llavors de sèsam negre
Oli d’oliva
Sal
Curri
6 tortitas
 

Preparació: 

Agafem les verdures i la pera, ho pelem i ho tallem a daus. En una paella posem un rajolí d’oli, quan estigui calent afegim les verdures i la pera i ho saltegem durant uns 10 minuts. A continuació posem els pits de pollastre, que prèviament hem salpebrat i tallat a daus. Ho saltegem durant 10 minuts més a foc mig-alt. Afegim el curri i el sèsam i ho acabem de saltejar durant uns 5 minuts. Agafem les tortitas –és recomanable que les humitegeu una mica amb aigua i les poseu durant 1 minut al microones- i les farcim amb el pollastre i les verdures.



36 comentaris:

  1. Que bo!!! M'encanten les "tortitas" plenes de cosetes. I que bones aquestes!!!! No hi treuria ni hi afegiria res.....

    ResponElimina
  2. Nyam, nyam!! Tortitas!!! Jo saps que et permeto totes les llibertat que vulguis... aquesta és la gràcia de les receptes, no? Que cadascú li doni el seu toc... i el teu sempre és brutal!

    Quan dius que fem unes coronitas i uns margarites? jajaja

    Petonarros bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Andale! Que bo i estic segura que el curry li queda d'alló més bé

    ResponElimina
  4. A mi tambien me encanta la cocina mexicana..en las pocas cosas que he probado ..estas tortillas rellenas estan entre mis preferidas ..besos MARIMI

    ResponElimina
  5. Una barreja de gustos molt bona! M'encanten els sopars temàtics!

    ResponElimina
  6. Judith, a mi también me encanta la comida mexicana.
    Te han quedado unos tacos bueníiiiisimos.
    Besos

    ResponElimina
  7. M'agrada molt la cultura culinària més àmplia que teniu. Jo amb el blog he conegut plats que mai n'havia sentit a parlar, i aquest estiu vaig provar per primera vegada les fajitas i ens van agradar molt. Em sembla que aquests tacos els provarem!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Dí que sí Judith, comida fusión jajaj
    Me encantan tus tacos y tus variantes, así que guardame uno para comer, que hoy estoy un poco espesa y no sé qué poner ;)
    Feliz lunes y muchos besos

    ResponElimina
  9. Que sí que me gusta tu cena, la verdad es que me ocurre lo que a tí la comida mexicana me gusta muchísimo, ese picantillo y contraste de sabores me gusta.
    un beso y buena semana

    ResponElimina
  10. Me encanta, la pena es que esté a dieta y no pueda probar nada de eso.... pero los tuyos me los comeria de buena gana.
    Bessos

    ResponElimina
  11. M'encanta el toc de la pera!! a nosaltres també ens agrada el menjar mexicà... el problema són els margarites de després (a mi m'agrada el clàssic ben saladet...) ;)

    ResponElimina
  12. Boníssim!!! La pera seu donar un toc genial i segur que el curry també!! M'encanta que et prenguis llibertats. També li diuen cuina de fusió no?? :P

    Molts petonets guapa!!

    ResponElimina
  13. Pera, curri... Digues que si, s'han de tastar coses noves!
    Com sempre: boníssim i molt maco!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  14. Catie: ja em diràs quan les facis! ;)
    Sandra: quan vulguis!!! crec que per Sants hi ha un mexicà molt bo! ja ho preguntaré.
    Elisabet: queda molt finet.
    Marimí: y con un poco de queso fundido...
    Yves: gràcies amor! quin serà el pròxim?
    Ana: gracias guapa
    Gemma: doncs ara t'has d'atrevir amb més cosetes! ;)
    Pilar: ahora mismo te lo mando por Seur! ;P
    Chelo: que peligro el picante! jijiji
    Nica: a dieta? pues haremos unos light!
    Jordi: si que són un perill sí!
    Alba: gràcies guapa! com que mai aconsegueixo seguir una recepte doncs haig d'inventar! jijiji
    Moni: tu ets la fan nº 1 de les coses noves!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  15. Qué bueno!!Mi preferido es el sabor agridulce.

    ResponElimina
  16. Buongiorno anche a me piace la cucina messicana è piena di bellissimi colori e sapori decisi buoni, ciao ♥

    ResponElimina
  17. A casa també ens agrada molt el menjar mexicá...
    un petonet maca

    ResponElimina
  18. Molt bona pinta.... Estem d'acord amb guacamole tot es més bo!!
    Bonica foto.

    ResponElimina
  19. També sóc super fan de la cuina mexicana, però només m'agrada a mi i no en faig gaire a casa.
    Aquests tacos estan de vici!!!
    Molts petonets bonica!

    ResponElimina
  20. M'encanten, els tacos i tota la gastronomia mexicana en general. la teva proposta pinta molt però que molt bé, això de la pera segur que li aporta frescor un toc diferent.

    Petonets!!

    ResponElimina
  21. A mi també m'encanta el mexicà peròo... T'he de dit una cosa. Tu no has sentit mai allò de "lo que pica en la boca pica en el..."? hahaha! Compte amb el picant!
    A part d'això, uns tacos deliciosos!
    Petonarros!

    ResponElimina
  22. Yo también me apunto a la comida mejicana, pero con guacamole incluído!!
    que buena esta receta con la pera y el curry, muy original!
    besos

    ResponElimina
  23. Judith, yo que tengo mi parte mexicana bien desarrollada y habiendo probado muuucha comida en España ..te puedo decir con total seguridad que te has marcadao un plato fusión genial, llena de sabor y seguro deliciosa.

    Ya sabes que cuando vengas para éste lado del charco...tienes una guía:D

    Besiños, y bointa semana.

    ResponElimina
  24. Judith,quina idea més original fer sopars temàtics,jo intent fer els sopars diferents i especials els dissabtes peró et penc aquesta bona idea del sopar mexicà,i els tacos es veuen deliciosos.
    Molt de petonets guapíssima.

    ResponElimina
  25. Judith jo vaig estar mini treballant a un Mexicà! la Taràntula, està a Sants. Per mi és un dels millors on he menjat. Vaig tallar kilos i kilos de pollastre, vedella i pebrots per les fajitas! vaig acabar farta, això si, cada nit em menjava una ;)

    Aquestes que has preparat tenen molt bona pinta! i m'agrada el toc amb el curri i la pera.
    Molts petonets!

    ResponElimina
  26. ¡que rico! ya sabés que a mí también me puede la comida mexicana... y el agregado de la pera debe de ser tremendo, gracias por la idea, voy a ver cuándo lo pruebo. ¡Saludos y buena semana, señora! :)

    ResponElimina
  27. Doncs sí, n'hi ha un al carrer Galileu que m'encanta!!

    No és broma, eh?

    ResponElimina
  28. Ándele!! M'encanten aquests tacos!! El toc de pera i curri ha de ser espectacular! Això és imaginació al poder!! Un petó, guapa

    ResponElimina
  29. Ándeleeeeeeeeeeee! Com m'agrada la cuina mexicana i si a sobre li dones el teu toc amb el curri i la pera, més encara! petonets!!!

    ResponElimina
  30. Como dice la Isabel andele andele que me lo llevo
    ya, hay Judith ultimamente me pierdes
    peto
    miquel

    ResponElimina
  31. A casa també som fans de la cuina mexicana, la propera vegada que fem sopar temàtic provarem això del curri!

    ResponElimina
  32. Linda: me lo apunto! ;)
    Stefania: è una cultura diversa, pero molto buona!!!
    Neus: sempre va bé tastat altres cuines, oi?
    GG: guacamole??? a mí no m'agrada! jijijiji
    Ingrid: l'Yves tampoc és massa fan, però aquests tacos van trionfar!
    Nee: la vaig afegir a últim moment i va ser tot un encert!!!
    Marina: jjiji, ets un pou de saviesa! ;)
    Antonia: gracias guapa!
    Mayte: estás en Mèjico??? oooooo, me parece que vendré a hacerte una visita!!! ;)
    Agüe: els dissabtes? bona idea! nosaltres no tenim dies fixes... ;)Anna: jajaja, aquest és el que i he dit a la Sandra al comentari de més a dalt!!!! però no recordava el nom! gràcies guapa
    Sole: sí guapa! de hecho tengo pendientes tus recetas!!!!
    Paula: jijijiji, es que faig uns invent!!!!
    Sandra: jajajaja, no pateixis que us dia anem a fer un soparet!!!
    Eri: jijiji, gràcies guapa!
    Miquel: doncs ja estic esperant la teva versió "tunejada"!!!!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris!!!

    ResponElimina
  33. A mi particularment m'agrada afegir fruita als plats. Fan molt bona cara i segur estan molt bons

    ResponElimina
  34. Me ha encantado!una fusión con un resultado exquisito. un beso

    ResponElimina
  35. Me han encantado los tacos.
    A mi el picante no me gusta nada,pero cuando hago los tacos no le pongo picante
    Besos

    ResponElimina
  36. Veus, ja sé què en faré del pit de pollastre que tinc al congelador! amb el toc de la pera ha d'estar boníssim! A més m'ha recordat una anècdota... un dia que els meus pares no hi eren, vaig haver d'anar a fer la compra pels meus avis. Entre altres coses, el meu avi m'havia demanat peres "kofainer".... "peres kofainer"?? ell, que és català de tota la vida, no sé d'on ha tret aquest nom, però el més semblant que vaig trobar al super van ser les peres "conference". Quan els hi vaig portar no es va queixar, i jo encuriosida els hi vaig explicar als meus pares, i resulta que sí, que el meu avi ha batejat les peres conference amb el nom de "peres kofainer". El perquè? no el sabem, és tot un misteri! :)

    ResponElimina