>

dijous, 3 de febrer del 2011

Saltejat de pèsols i sípia

Encara que m’encanta cuinar, hi ha algun cop que no em ve massa de gust! Així que l’únic que vull és menjar alguna cosa ràpida o utilitzar el “comodí de la trucada”. L’Yves no és massa aficionat a cuinar, encara que potser no ho és perquè jo no el deixo! M’agrada tant estar a la cuina que no fa falta que hi entri. Però per fer-me companyia sí, eh? Els saltejats de verdura ens agraden molt i molts cops només és qüestió de valorar què tenim a la nevera i fer volar una mica la nostra imaginació. Aquest cop la nevera no estava massa plena perquè ja feia dies que havíem anat a comprar, però tenia uns pèsols; i com feia molt que no en menjava, em va venir molt de gust cuinar-los. Per no fer la típica combinació amb pernil, vaig decidir afegir una mica de sípia. I aquest és el resultat, un saltejat, un plat molt fàcil i saborós que podreu fer en un no-res.


Ingredients:

2 sípies
250 g de pèsols
Encenalls de pernil ibèric
1 ceba petita
2 gra d'all
Oli d'oliva
Sal
Julivert sec


Preparació:

En una paella posem un bon raig d'oliva i, quan estigui calent, afegim la ceba i les dents d'all tallades a daus petits. Un cop comenci a rossejar-se, afegim la sípia tallada a trossets petits i un polsim de sal i ho deixem durant uns 15 minuts. Mentrestant posem els pèsols en una cassola en aigua bullint i els deixem entre 10 i 15 minuts. Un cop els tinguem fets, els afegim a la paella amb la resta d'ingredients i ho anirem saltejant a foc alt durant 5-7 minuts. Per servir al plat us recomano tirar un rajolí d'oli d'oliva i un polsim de julivert sec.



24 comentaris:

  1. A mi también me encanta cocinar y experimentar en la cocina y dejo siempre bien claro: que en mi laboratorio mando yo, jaja, pero tengo que decir que hay días... hay días en los que no de da la cabeza ni para bocadillo... Este es un plato sencillo, rápido y delicioso ¡justo como a mi gusta!. Gracias por estas recetas. Un besín.

    ResponElimina
  2. m'encanta la combinació de pèsols amb sipia!!!! T'ha quedat fantàstic!!! a mi em passa com a tu...no deixo entrar al Riqui a la cuina...x rentar plats si!!! jijiji!!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  3. Aixxxx com t'entenc Judith... el problema és que el que et passa a tu a vegades a mi em passa sempre!! ;) jajaja....
    Aquest saltejat fa molt bona pinta!, jo en menjo però sense la sèpia, només pesols amb pernil...
    La foto un 10!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  4. Doncs a mi també em passa... no el deixo entrar gaire al Xavi quan jo hi sóc, però quan entra em sorprén! jajaja Però per horaris de feina i uni ell sempre fa el dinar molts dies, eh? Però sempre necessita que li digui què i com ho ha de fer jajaja

    I tinc sípies i pèsols... em sembla que ja sé què dinarem!

    Petonets preciosa!
    Sandra

    Ah! Ahir ja vam fer la pizza i genial! :P

    ResponElimina
  5. Quina combinació més bona!!!! Jo només l'he fet guisada. No ho dubtis, també la provaré. A veure si puc passar per la peixateria aquest migdia, ja tindria el sopar......

    ResponElimina
  6. Ai, Judith, quan fa q no menjo sipia...aqui no en trobo....quin plat, amb el q m'agraden els pessols...

    Un petó,

    ResponElimina
  7. Ui, jo tinc molts dies d'aquests de mandritis culinària, i sort que la cuina és prou versàtil com per trobar receptes per a totes les ocasions. Jo amb aquest plat faig les meves delícies, sóc la mar de feliç!
    Nena, el teu blog no para, és genial. Jo porto uns dies molt creatius, però és una creativitat passiva, que está en projecte i vaig fent, a poc a poc, ja que aquests dies sembla que sigui curta de jornal, em falten hores!
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
  8. Una buena manera de usar la imaginación,estos guisantes con sepia y el toque de iberico estam muy bien.Me gusta, me guardo la idea para un dia que no sepa que hacer.
    Un peto
    miquel

    ResponElimina
  9. La propera vegada la faré així, ja veuràs l'Aina...
    Molts petonets.

    ResponElimina
  10. Quina gràcia, jo faig un plat molt similar, però en lloc de pernil hi poso bolets variats y una mica de salsa de soja. És ideal per els dies en que cal anar depressa i/o hi ha poca cosa a la nevera.

    Petonets!

    ResponElimina
  11. ¡Qué rico!, y encima rápido y fácil de hacer. Me ha encantado.
    besos

    ResponElimina
  12. Oh! qué rico. Este plato me gusta de verdad. Me vuelven loca los guisantes, sólo que cuando los estoy sacando de la vaina me como la mitad crudos.
    Tu mar y montaña me parece perfecto y delicioso. Lo haré en breve
    Besos guapa.

    ResponElimina
  13. Ummm. quina combinació més perfecte... i quin color que tenen aquest pessols!!!

    un petonet

    ResponElimina
  14. A mi només em deixen entrar per les coses importants, com tallar la pota de pernil... a casa no és el més important que hi ha a la cuina?
    Bon plat, bona presentació, bona foto. Tal i com ens tens acostumats...

    ResponElimina
  15. Judith!! Quina capacitat d'improvització! Jo sempre m'atabalo quan no tinc massa menjar a casa...
    T'ha quedat un plat molt complert, sa, bo i amb un presentació estupenda!!

    Molts petonets guapa!! :)

    ResponElimina
  16. Hola Judtih!
    Crec que no tinc ni els pèsols, ni la sípia sinó ja tenia el sopar per aquesta nit que estic una mica "mandras". M'ha agradat la combinació. Petonets maca!

    ResponElimina
  17. Quan tengui poques ganes de cuinar i poc menjar a casa també utilitzaré el comodí de la trucada...però el de la trucada a la Judith "eh, escolta, maca, que tenc dues patates, tres pastanagues i una salsitxa...no, no tenc res més...què puc fer?? Je,je!! Bona recepta i una altra fotografia d'aquestes de clavar la forquilla a la pantalla. Un petó, Paula

    ResponElimina
  18. Que rico está este salteado ,me encantan las verduras,lindos colores en la combinación,un plato rico para el caluroso verano que estamos pasando por aquí,saludos ,abrazos y cariños.

    ResponElimina
  19. Iratxe: a veces va bien cocinar en un plis plas! ;)
    Eva: segur que amb el Jan i l'Àitor farem una excepció!
    Neus: impossible! no m'ho crec, amb totes les receptes bones que fas...
    Sandra: cóm ha anat el dinar??? pizza??? aiaiaiaiaiai
    Angi: grazie milla
    Catie: a veure que diu l'Annie.
    Sonia: això ho arreglem ràpid! t'envio una per Seur
    Gemma: ja tinc ganes de veure la teva explosió creativa!
    Eri: doncs per un altre dia!
    Paula: ara mateix et passo el mòbil perquè em truqis en moments de crisis! jajajajaj

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris
    Alba: l'Yves molts cops em diu que sóc la Mary Popin's!!!!

    Neus: gràcies guapa
    Yves: jajajajajajja. Ets el millor

    Pilar; siempre te quedan los congelados o los que venden sueltos! jijiji

    Dada: gracias guapa

    Moni: digali a l'Aina que ja se que li faré quan vingui al Bolet!
    Nee: mare meva! m'encanta la teva versió! me l'apunto

    Miquel: gràcies

    ResponElimina
  20. Em sembla que la combinació de gustos ha de ser fantàstica!

    ResponElimina
  21. Nena els pèsols han triomfat totalment!!!! Els repetirem segur...... Ja estic esperant les receptes de la setmana que ve, com que m'espies el rebost jejejeje......
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  22. me ha encantado esta receta, las verduras son mi plato favorito y con la combinación mar y montaña...genial

    ResponElimina
  23. ahir em van avisar d'un penques que es dedicava a copiar-me fotos i receptes per penjar-les en un portal anomenat receptes.cat.
    em vaig queixar i les han retirat, però he estat revisant el que fa i no m'ha costat veure fotos i receptes d'amics, com les d'aquesta recepta, que t'ha saquejat sense vergonya.
    et deixo l'adreça perquè vegis tu mateix per si et vols queixar, em sembla l'única manera de parar els peus a aquest autoanomenats 'xefs' que omplen aquests portals de receptes que roben por ahí.

    http://www.receptes.cat/recepta2612/Saltejat%20de%20pèsols%20i%20sepia

    ResponElimina