>

diumenge, 15 de maig del 2011

Pastís de maduixes i crema de coco

Avui és dia 15 i, com molts de vosaltres ja sabeu, els nois de la recepta del 15 ens han proposat aquest mes cuinar amb maduixes. Així que el pastís d’avui és la meva aportació a aquesta iniciativa gastroblocaire. Us recomano que us doneu un tomb per veure el recull de receptes final, ja que cada edició ens anem sorprenent els uns als altres.

Ara fa uns dies, la Tània i el Jose ens varen convidar a casa seva per sopar, havíem de celebrar una molt bona noticia: seran papes el proper setembre, i no descarto que sigui el meu regal d’aniversari, perquè surt de comptes per aquell dia. Estan esperant una nena que, si no canvien d’opinió a l’últim moment, es dirà Valèria. El Boletet està feliç i nosaltres encara més, ja que són una parella molt i molt especial. Amb la Tània ens coneixem des de què anàvem a l’escola bressol, així que ja podeu fer els càlculs dels anys que hem passat juntes. Les hem passat de tots colors, moments meravellosos on hem rigut plegades i moments durs  on he pogut comptar amb el seu amor incondicional. Les nostres vides sempre han seguit camins paral·lels. Ens vàrem enamorar a la mateixa vegada, al mateix poble. Vàrem comprar el pis durant la mateixa època i el nostre casament només es va celebrar amb dos mesos de diferència, i amb el mateix càtering! Amb els nens no podia ser d’una altra manera, així que ara estem tots molt il·lusionats amb aquesta nova candidata pel Boletet. Segur que és una nena preciosa que no deixarà indiferent a ningú, ni tant sols al Boletet d’ulls blaus i somriure encisador.

Després de quasi un any sense anar a sopar a casa seva –això no vol dir que no ens haguéssim vist! Sinó que per motius varis, i sobretot logístics, els havíem fet al Bolet- vam creure que era moment que el seu nebodet anés a sopar a casa seva. Això sí, li vaig dir a la Tània que les postres ens encarregàvem nosaltres. Ara que és època de maduixes, vaig pensar que seria bona idea fer un pastís lleuger i que a la futura mami li agradés. Hauríeu d’haver-me vist fent les fotos a casa seva abans de degustar-lo, pobrets quina paciència van tenir. Així que la recepta d’avui li dedico a la Tània i a la Valèria, i des d’aquí els hi desitjo que sempre siguin molt i molts felices i poder-ho gaudir al seu costat.
  

Ingredients base:

90 g de mantega
100 g de galetes Maria

50 g de sucre morè
1 c/c de canyella
1 c/s de mel


Ingredients farcit:

3 fulls de gelatina
500 ml de llet de coco

125 g de sucre

1 branca de canyella

1 ou gran

20 g de midó
250 g de maduixes
Melmelada de maduixa
Canyella en pols
1 llima
Aigua mineral


Preparació:



En un bol posem la mantega -a temperatura ambient- les galetes esmicolades, la canyella, el sucre i la mel; amb l’ajuda del minipímer ho triturem tot. Ho posem en un motllo, prèviament untat de mantega, i ho posem al forn, prèviament escalfat a 180º, entre 10 i 15 minuts. Mentrestant podem anar fent el farcit. En una cassola posem la llet de coco i la branca de canyella i ho portem a ebullició. Un cop arrenqui el bull apaguem el foc i ho reservem. En un bol agafem l’ou i el barregem amb el sucre fins que blanquegi. Afegim a poc a poc el midó, dissolt prèviament amb una mica de llet, i el passem per un colador. Ho barregem a poc a poc i afegim la llet que hem reservat amb molta cura. Un cop tenim una barreja homogènia ho posem en una cassola a foc lent. No parem de barrejar, un cop estigui espès ho retirem del foc i afegim les fulles de gelatina que prèviament les haurem posat amb aigua freda. Posem la crema sobre la base de galetes i ho deixem refredar uns 10 minuts. Per acabar el pastís, agafem les maduixes, les rentem i les tallem a trossets. Les posem a sobre de la crema, tirem un polsim de sucre morè i un de canyella, i amb la melmelada rebaixada amb una mica d’aigua mineral fem un culis que acabem tirant per sobre. Ho posem a la nevera durant un parell o tres d’hores, i 1 hora abans de servir la posem al congelador. Just abans de servir ratllem la pell de la llima per sobre.




50 comentaris:

  1. Que maravilla de tarta!!! Me la comería entera, cada día me sorprendes más!

    Muchos besos guapa!

    ResponElimina
  2. Cómo me gusta cómo llamáis a las fresas.. suena super bonito.
    Y la tarta una pasada...

    ResponElimina
  3. Jo encara que no estic embarassada me la menjaria amb molt de gust!

    ResponElimina
  4. Judith, que buena. Nunca he hecho nada con leche de coco. Pienso probarla. Bss

    ResponElimina
  5. Quina pinta!!! i amb llet de coco!! Estic pensant en convidar-te a sopar... (només si duus les postres, esclar!jaja)
    L'enhorabona per la Tània i en Jose.

    ResponElimina
  6. Mare meva, amb coco, això és un escàndol!!!!molt bon postre!!:))petonet.

    ResponElimina
  7. Judith cuando quieras je,je.anda que tu no te quedas atras con esta version de coco fresas me gusta la combinacion de ingredientes
    peto maca
    miquel

    ResponElimina
  8. Quina bona pinta aquesta tarta. Haurem de probar-la.
    petons

    ResponElimina
  9. Esta si que no me la pierdo...ojala no se me acaben las fresas...

    ResponElimina
  10. El pròxim cop et convidem a sopar a la Bordeta, eh? jijijiji Té una pinta espectacular!!!

    Ais, havíem deixat progamat el bloc perqupe s'actualitzés sol a les 12 perquè hem sortit a sopar i ens ha fallat... quina llàstima! :(

    Merci per no fallar mai bonica!
    Arriba los rulos!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  11. Mare meva! la Valèria debia fer saltirons a dins de la panxa amb aquesta combinació tant bona!!

    ResponElimina
  12. Fantàstic!!! Amb el que m'agrada el coco i les maduixes, aquest pastís a casa volarà quan el faci. és espectacular!!! Petons

    ResponElimina
  13. Molt bon pastis...i aquest toc de llima per sobre deu ser molt bo

    ResponElimina
  14. Quina pinta té aquest pastís!! la barreja coco i maduixes ha de ser bonissima si t'agraden els dos productes per separat! Petoonss

    ResponElimina
  15. Que bo!!! i quina entrada més bonica, com sempre eh!! Jo no tinc amics o amigues d'infantesa, diguem que els anys de primària van ser una mica durs... :( però un cop vaig anar a l'institut tot va fer un gir de 180º!! :D Que bo aquest pastís Judith! llàstima que el coco no agrada a tothom de casa meva! si el faig amb llet normal em sortirà bé? petons :)

    ResponElimina
  16. Ups t'he comentat amb el perfil del google i no el del clubdecuines! bueno suposo que ja m'has conegut! :)

    ResponElimina
  17. Amb coco "es lo más!!!". M'ho menjaria ara mateix.
    Petonets de diumenge,
    Esther

    ResponElimina
  18. La base ja m'agrada, la combinació de les galetes maria amb el sucrè moré dei estar boníssima. I el farcit el que més, coco i maduixes i a sobres el toc de canyella! Bonica i deliciosa :)

    Un petó!

    ResponElimina
  19. FICOU LINDA , E COM MORANGOS FICA PERFEITA.
    ADOREI...ESSA FATIA ESTA DIVINA.
    BOM DOMINGO
    BJS

    ResponElimina
  20. Umm me encanta el coco y la fresa un 10 esta tarta. Un beso.

    ResponElimina
  21. La leche de coco es maravillosa y versatil..lo mismo te sirve para un curry que par este maravilloso pastel querida Juju!
    Que lindo lo que cuentas de tu larga amistad!, yo no he tenido tu suerte pues pasé mi infancia viajando por España, asi que amigos de toda la vida no tengo...pero bueno! :)
    Le deso una niña preciosa a tus amigos y a vosotros tambien, claro!!! ;)
    Besitos y feliz domingo!!!

    ResponElimina
  22. Ohh, quina bona pinta!! Jo en vull un trosset per a esmorzar, jeje. Vale acabo de quedar com una gandula total, jaja, però sí, m'acabo d'aixecar xD, coses que només es poden fer en cap de setmana.
    El pastís, fantàstic, la combinació d'ingredients m'ha encantat, i la presentació és totalment irresistible!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  23. Que preciosa te ha quedado la tarta!!. me encanta!!!, y además los ingredientes me gustan muchísimo. un petonet!!.

    ResponElimina
  24. Que bona maca t'ha quedat!!
    petonets

    ResponElimina
  25. Quin pastís més bonic que t'ha quedat guapa!! I a més la combinació de coco i maduixa ha de quedar molt bona! M'encanta!! :)

    Molts petonets!!!

    ResponElimina
  26. ¡Qué delicia!, y la foto preciosa.
    besitos

    ResponElimina
  27. Judith!! quin pastís!! està de vici segur! la combinació de sabors m'agrada molt! quin dia de fresons avui..quina delícia!
    Molts petonets bonica i bona setmana!

    ResponElimina
  28. Aquests pastissos quallats en fred queden boníssims i són molt refrescants. I el toc de la llet de coco el trobo original i li ha de quedar molt bé.

    ResponElimina
  29. Hola Judith
    Carai llet de coco amb maduixes, això deu estar molt bo
    Bona cuina

    ResponElimina
  30. Mai se m'hauria ocorregut barrejar coco amb maduixes, però ha d'estar de luxe la combinació. M'agrada el coco i les maduixes m'apasionen, ho haurem de provar.
    Petonets

    ResponElimina
  31. Me flipa este pastel porque soy una fanática del coco y esta crema de coco junto con las fresas y esa base crujiente es brutal! besos guapa

    ResponElimina
  32. Mmmmmm!!! M´encanten els pastissos de maduixes i sobretot, aquells amb base de galeta. Però , el coco és una innovació. Apuntat!

    ResponElimina
  33. Una receta fantástica. Esa crema de coco con las fresas es una combinación muy rica, tengo que probarla.

    ResponElimina
  34. Deliciós i refrescant. De ven segur va agradar a tots.
    Petons

    ResponElimina
  35. Quina delícia!. Dóna les gràcies als teus amics per la paciència, però és que no ens podíem quedar sense fotos!.

    ResponElimina
  36. Ohhh!!!! Crec que no importa dir res més!! Això de la llet de coco m'ha sorprès, però no pateixis que ho provaré!!
    O sigui que hi ha una possible candidata pel Bolet? Per tant, una possible neboda meva...ummmm...ummmm...;DD
    Petons i bon començament de setmana!

    ResponElimina
  37. el coco no és el que més m'estira, però trobo que ha de quedar súper delicada aquesta crema... Nena, m'encanta la teva proposta. Moltes gràcies per participaaaaaaaar!
    Petonarros!

    ResponElimina
  38. Quin pastis més i més bo!! segur que els futurs papis van quedar encantats!! aquesta recepta l'he de provar, la llet de coco sempre em fa una mica de por i ja es hora de llençar-s'hi!!! Preciosa la historia d'aquesta amistad i que pugueu compartir molts més moments!!!

    ResponElimina
  39. Qué rica tarta, Tania tiene una suerte inmensa ;)
    Queda algo para mí?
    Besos

    ResponElimina
  40. Judit, em sembla un pastís excel·lent!! Per la seva elegància i la combinació de sabors. Genial!!
    Petons artista!

    ResponElimina
  41. Sin palabras deliciosa!!! :D

    Y la amistad de años, bien que lo entiendo, es un tesoro.

    Besiños Neni.

    ResponElimina
  42. Que mezcla....coco con fresas....y que hermoso lo que escribes....la amistad es un tesoro....mas cuando va de la mano del tiempo.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  43. esta mecla debe de estar estupenda. Bss

    ResponElimina
  44. Juju,
    Que pinta mas buena se quedaran... Muy delicada, se quedaran un lujo : )

    Besitos

    ResponElimina
  45. Llet de coco??????? L'hauré de substituïr.
    Si està tan bo com el que ens vas fer ahir, ummmmmmmmm!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  46. Valerie: es súper sencilla, anímate
    Isabel: maduixes... suena bien! ;)
    Cristina: jijijiji, no falta estar embarassada per tastar-la!
    AQH: me encanta el coco, así que de vez en cuando cocino con esta leche
    Lucía: quan vulguis! Ja miro vols, jijijiji
    Silvia: queda una combinació molt lleugera!!! I bona
    Miquel: moltíssimes gracies, visca les maduixes!
    Quima: si la fas ja m’ho diràs
    Rosilet: jijijiji, te las mando si hace falta!
    Sandra: ja us podia estar esperant jo... quin èxit! Moltíssimes felicitats
    Elisabet: la Valèria no sé, però els papis sí!!!!
    Eri: segur que et queda fantàstic!
    Sònia: m’encanta la llima!!! Fa molt estiu
    Roser: jijijiji, casen molt bé.
    Bet: el més important dels amics no és el temps que fa que els coneixes!!! Estic convençuda que els que tens són fantàstics! Si la fas amb llet normal, quan la posis a bullir que porti canyella i llimona, així tindrà més gustet!!!!
    Esther: jajaajajaj, ja no en queda! ;P
    Anniki: la base em va recordar moltíssim a les Yayitas de mel!!!!
    Saô: muito obrigada linda
    Tere: doncs segur que t’agrada el resultat! ;P
    Juana: ya sabía yo que te gustaría esta tarta!!!
    Nee: si no tingués el Boletet, també em llevaria a aquestes hores, jijijiji
    Anna: muchísimas gracias!
    Ribereña: ;)
    Alba: ep, però ara falta tastar-lo! Jijijijiji
    Dadá: gracias guapa
    Ingrid: ahir la blocosfera donava gust tant vermella! ;)
    Gemma: sí, son súper “resultons”
    Narcís: ho has de tastar! Ja em diràs
    Mar: doncs casen a la perfeccció!
    FP: Jijiji, segur que la teva versió mini-xic queda fantàstica!
    Cristina: queda una crema molt suau!
    Mónica: me dices, ok?
    Carme: això van dir...
    Donibaneko: segur que engreixa poc!!! ;P
    Glòria: pobrets, quina cara feien.
    Paula: i tu no li vols donar una candidata???
    Marina: visca la recepta del 15!!!!
    TLl: no és una llet pesada, i és molt versàtil!
    Pilar: aix, és un poco tarde!!! Jijiji
    Mercé: gràcies bonica
    Mayte: lo se, en tus posts muchas veces lo dices...
    Marcela: toda la razón!
    Luisa: a nosotros nos gustó!
    Catarina: muito obrigada linda

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris (esperem que el sr. Blogger no els esborri...)

    ResponElimina
  47. Jo aquest any també vaig teir el meu regal d'aniversari, la Mar!!!
    M'apunto la idea da la llet de coco per una recepta que estic maquinant...

    ResponElimina
  48. :) sí que són fantàstics, els d'ara no els canviaria per res del món! m'apunto lo de la llet normal amb la canyella i llimona, gràcies!!

    ResponElimina
  49. Pero cuantas propuestas ricas! Buenoooo y esta tarta! con leche de coco,que rica!
    *.* Besikos!

    ResponElimina
  50. Hola, ja he descubert el teu blog i ja m'he fet seguidora. No em vull perdre res! Tot té una pinta!
    Fins aviat

    ResponElimina