>

dimarts, 17 de maig del 2011

Magret d'ànec amb melmelada de la passió i fruits secs

L’altre dia quan us vaig presentar la recepta de melmelada de fruita de la passió i nectarines per Memòries d’una cuinera, us vaig comentar que m’agradava combinar les melmelades amb plats salats. De fet, els que em seguiu ja us haureu adonat que un dels recursos més utilitzats a la meva cuina, és combinar dolç i salat. El magret és una carn que ens agrada molt, això sí, ha d’estar poc cuinat. La proposta d’avui és un plat senzill i poc elaborat però que obtindreu un molt bon resultat. La melmelada podeu utilitzar la que més us vingui de gust, això sí, un recomano que tingui un punt àcid, d’aquesta manera aconseguirem potenciar el sabor final. Si teniu poc temps i voleu quedar bé amb els vostres convidats no dubteu en fer aquest plat, quedareu molt bé.


Ingredients:

500 g de magret d’ànec
Pipes pelades
Nous
Sal Maldon
Pebre
Ruca
Oli d’oliva verge


Preparació:

Agafem el magret, prèviament marcat amb línees diagonals en els dos sentits amb un ganivet afilat per la part del greix, i el salpebrem. El posem en una graella calenta i ho cuinem a foc alt durant 5-10 minuts, d'aquesta manera ens quedarà cruixent de fora i cru de dins. El temps de cocció dependrà de si ens agrada més o menys cuit. Per fer la presentació posem una base de melmelada de fruita de la passió i nectarines, uns talls de magret d’un 1cm de gruix, unes quantes pipes salades sense closca, unes quantes nous picades, unes fulles de ruca i tirem una mica de sal Maldon i un petit raig d’oli d’oliva. És important menjar-lo recent cuinat.




48 comentaris:

  1. No saps com ens agrada el magret i fer mermelades té això que al magret li van de maravella. Aquest hivern vaig fer de figues i amb el magret no t´explico com estava!!!M´imagino el teu amb la fruita de la passió!!!
    Un dolç petonet guapi!!!

    ResponElimina
  2. ACHO QUE O ASPECTO DIZ TUDO...MARAVILHOSO E O SABOR IMAGINO QUE DIVINO ADORO SABORES AGRIDOCES.
    LOGO ESTA SUGESTÃO É DO MEU AGRADO.
    BJS

    ResponElimina
  3. el magret dànec és una de les meves carns preferides, i si a més ho combinem amb una bona melmelada, em sembla ja un plat 10 total!!

    Fantàstic!!

    Petonets

    ResponElimina
  4. Me encanta el pato, el Minichef tiene uno en casa de su abue,a pero de verdad!!! aún es chiquito, aunque con tanto meneo no llegará a adolescente el pobre patito rosa... con qué los teñirán? el caso es que tengo que comer pato cuando él no me ve, se pone histérico!! se cree que me como a su Phineas!!! ;-)

    ResponElimina
  5. Dec ser la única que no li agrada el magret, però faré la melmelada i amb filet de porc i de segur que estarà de pel·lícula. Un petonas guapa

    ResponElimina
  6. Me gusta el magret, pero el mío no demasiado crudo ;)
    La combinación con tu mermelada me parece fantástica, yo lo preparo siempre con chutney.
    Muchísimos besos

    ResponElimina
  7. A mi em pots convidar tranquil·lament a aquest plat de magret, perquè em faries molt i molt feliç! M'encanta artista! ;)

    Petonets rulera!
    Sandra

    ResponElimina
  8. Quina bona pinta.... mmmmm.... jo també vaig fer un plat amb la melmelada, però un postre, quan tingui una estoneta el penjaré!

    muakis

    ResponElimina
  9. Hem coincidit amb l'ànec!!!!!
    Aquesta melmelada et va quedar boníssima, boníssima!
    Del magret no et puc dir res perquè no m'agrada massa però si em vols tornar a convidar a melmelada vinc volant!
    Petonets.

    ResponElimina
  10. Les melmelades amb els plats salats m'agraden molt, sobretot amb l'ànec. Jo ara estic començant a fer melmelades de coses que "en teoria són salades". No dic res més fins que faci la de memòries d'una cuinera ;)

    ResponElimina
  11. No entiendo nada, pero la foto es impresionante :O

    Te invito a que te pases y firmes en mi recién estrenado blog, te dejo la dirección por si quieres echarle un vistacillo ;)

    http://thecookrocker.wordpress.com/

    ResponElimina
  12. Ohhhhh Judith, ¡qué pasada!, el otro día ya me dejó enamorada la mermelada, pero la combinación de hoy la supera, con todo lo que he llegado a comer yo, nunca he probado el magret...¡ya no tengo excusa!.
    Un besazo

    ResponElimina
  13. Vaya pinta que tiene el magret.
    Si la viera mi marido no me dejaría descansar hasta que se la preparase.

    Besos

    ResponElimina
  14. ¡Ahora mismo te estoy haciendo una gran ola, VAYA PLATOOO, ME ENCANTA!. Un beso guapa.

    ResponElimina
  15. Hola Judith, quines receptes més curraes, m'encanten!
    Jo sóc una estudiant de cuina, i m'encanten els blogs de cuina ja que aprens molt d'ells, aquest és el meu blog http://cuinaremrelaxa.blogspot.com/, passat quan vullgues. Salutacions!

    ResponElimina
  16. Judith, me ha encantado este plato.
    Es perfecto para una ocasión especial, así que me lo guardo que creo que dentro de poco tengo una.
    Besos

    ResponElimina
  17. Ostres, si l'altre dia et deia q havia de trobar la fruita de la passió, avui amb mes motiu, m'encanta el magret...

    ResponElimina
  18. M'agrada molt el magret, peró a casa no l'he fet mai. Aquesta recepta teva es genial, ja coneixes la meva pasió per la ruca i les pipes.
    Petonets,
    Esther

    ResponElimina
  19. Juju,
    Me ya encantado lo plato... se ve muy bueno : )

    Besitos

    ResponElimina
  20. Guag el magret y esta mermelada de fruta de la pasion me has despertado mi pasion por este plato
    peto
    miquel

    ResponElimina
  21. excelente combinación, Ju. A mi también me gusta combinar dulce y salado. Es casi como un chutney esta mermelada de maracuyá :)

    ResponElimina
  22. Tiene muy buena pinta me pirran las combinaciones dulce y salado.
    Besicos sorianos

    ResponElimina
  23. Judith que maravilla de magret,me encanta crudito pero con esa deliciosa mermelada del otro dia no lo he probado nunca,a ver donde encuentro yo maracuyas ahora en mi pueblo a casi mil metros de altitud?Ya me veo en el corte ingles buscandolos:)
    Gracias por tus palabras,mi niña.Besos Esther

    ResponElimina
  24. Silvia: ostres! Ja he vist alguna de figues i no saps les ganes que tinc de fer-ne!
    Saô: jijiji, ogbrigada linda
    Ribereña: també de les meves!
    Isabel: jajajaja, tu minichef es la bomba!!!!
    Coquessa: cap problema! Seguir que et queda igual de bó
    Pilar: el tuyo ya lo pasaré más!!! ;P
    Sandra: si em doneu un potet de melmelada de pera!!! jijijiji
    Lídia: ja estic pendent!!!
    Moni: fet! Ara a celebrar més cosetes...
    TC: quines ganes de veure la vostra versió!!!!!
    Patrizia: bienvenida! Si quieres tienes el traductor de google a la derecha ;P
    María: ahora sólo te falta comprar la fruta de la pasión...
    Rosaleda: pues un día le das una sorpresa!!! Que es muy sencilla
    Iratxe: jajajajajaja, eres la bomba! ;)
    Tatiana: benvinguda! Ara em passo pel teu bloc
    Ana: pues ya nos contaràs esta cenita!!!!
    Sonia: jijijijiji
    Esther: saps que m’entres posava la ruca em vaig enrecordar de tu? ;)
    Catarina: muito obrigada
    Miquel: jajaajajajajaj, gràcies guapo!
    Sole: si tienes antojo me avisas y te mando una!!!!!! ;)
    Raquel: pues ya somos dos!
    Esther: el sr. Corte inglés seguro que no falla en el rincón gourmet!!!!!!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina
  25. Ja soc aquí...Això és una delicatessen!! Veig que el meu gendre pujará molt ben alimentat!! Ai, després quan compari amb la sogra dirà això de la "meva mare ho fa molt millor"!!! ;DD
    Petonets!!

    ResponElimina
  26. Jo també sóc molt de combinar dolç i salat. A més a més m'agrada molt el magret. Doncs no cal dir que m'ha encantat Judith, ets una artista!
    Petonets guapa

    ResponElimina
  27. mmmm això ho he de provar! M'encanta la combinacó dolç salat, jeje. Això sí, una pregunta, el magret d'ànec el venen ja filatejat o amb els ossos i tot? és que si va amb els ossos i tot em veig incapaç de cuinar-lo, diga'm maniàtica però no puc, jajaja.

    Petonets!!

    ResponElimina
  28. ESte plato tiene que estar de muerte, me encantan las mezclas raras, muy buena y la presentación también. Un beso.

    ResponElimina
  29. Maravillada!!....la foto lo dice todo....es de revista gourmet!!.....se ve espectacular....y eso que no soy de pato.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  30. Judith es una pasada, yo no como carne pero te aseguro que se me hace la boca agua ¡que mermelada! bsos preciosa

    ResponElimina
  31. oooohh!! quina combinació més deliciosa, és de nota! A mi el magret no m'agrada massa, però les combinacions dolç salat m'encanten i sempre que puc m'agrada utilitzar el recurs.
    També m'ha agradat molt la incorporació de fruits secs, mmm què bo!!

    Molts petonets bonicaaaa!! :)

    ResponElimina
  32. Aquest magret pinta molt i molt bé!!

    ResponElimina
  33. El magret ric, ric ... però aquesta salsa m'ha deixat bocabadat. Que saborosa.

    ResponElimina
  34. Ay Judith que jo el tinc que fer molt el magret!! ^.^ sino no que me´l podré menjar.....es pot no??? M´agrada molt la recepta! Com us cuideu a casa eh?? Petonets

    ResponElimina
  35. El magret me encanta y siempre me gusta servirlo con una mermelada para darle el contrapunto de sabor..asi que aplaudo tu receta y te doy un diez!!! :)
    Mil besitos linda Juju!!!!!

    ResponElimina
  36. Ostres noia...
    Convidam a sopar... que no em ve de gust entrar a la cuina sinó al teu mejador amb taula parada.....
    El contrast de sabors ha d'estar escandalòs.
    :*:*:*:*

    ResponElimina
  37. Si sabia, la mitad de bien que se ve; será un plato para recordar.

    ResponElimina
  38. Quina menjera que fa aquest magret i la combinació es molt encertada,prenc nota de aquesta delicia¡¡¡¡
    Mil petonets preciosa.

    ResponElimina
  39. Judith, quin plat mes bo!!! M'encanta!!! Jo sempre faig el magret amb melmelada de ceba, pero queda apuntada la teva!!! ;-)
    Un petonet
    Sònia

    ResponElimina
  40. No soy muy del magret pero los platos agridulcen son mi perdición...

    ResponElimina
  41. Oh! Com m'agrada el magret, més bé cru i amb la melmelada.. una autèntica delícia! El proper em convindes eh??? Petonets

    ResponElimina
  42. M'encanta Judith! El magret, i en general tota la carn, com més senzillament cuinat estigui més m'agrada. Aquesta setmana no passaré gaire, és l'última d'examens i entregues... La melmelada us la passaré el cap de setmana! Ah i la foto t'ha quedat molt bé, sembla que hi hagi un mirall a sota! :) petonets

    ResponElimina
  43. Que b, donat sortida a la mermelada! Jo n´he fet tanta que no se que en farè!(la posarè aviat quan tingui...temps!
    Amb el magret sempre queda b una cosa dolceta.
    Petons

    ResponElimina
  44. Judith, com m'agraden els plats que prepares, són fantàstics. Aquesta setmana he estat totalment absent de blogger i no he pogut comentar res. Veig que m'he perdut unes receptes molt bones, no sé com t'ho fas, però cada plat és increïblement bo. Aquest magret té una pinta molt bona, el gaspatxo estic desitjant fer-lo i també els tagliatelle, mmm... M'agrada tot. Besets.

    ResponElimina
  45. Paula: jajajaja, el Boletet no ho diria mai això! ;P
    Mónica: doncs ja em diràs si el fas!
    Neus: gràcies bonica
    Nee: sí! no pateixis, al mercat el venen net!!! ;)
    Tere: jijiji, pot semblar estranya però lliguen genial!
    Marcela: que exagerada!!! pero muchas gracias guapa
    María: ooooooooooo, que pena! pero la mermelada la puedes hacer! ;P
    Stefania: grazie mille
    Alba: ho pots aplicar a un filet si vols...
    Josep: moltíssimes gràcies
    EL Obrador: benvingut!
    Mª Àngels: of course!!! ;)
    Juana: jajajajaja, tu siempre me puntuas bien!!!
    PC: una mica tard 8(
    Zen: a nosotros nos gustó
    Ague: ja em diràs...
    Sònia: amb melmelada de ceba no l'he tastat. Apuntat!
    Susan: queda genial!
    Eri: fet! i així et dono la farigola ;P
    Bet: moltíssima sort guapa!!! t'estarem esperant!
    Anna: ja et donarem idees, no pateixis!
    Asela: moltíssimes gràcies guapa. Tu no mateixis que les receptes no es mouen del bloc!!!!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris

    ResponElimina