>

dilluns, 16 de maig del 2011

Gaspatxo de síndria

Si hi ha un plat estrella a l’estiu, aquest, sens dubte, és el Gaspatxo. Hi ha mil maneres de preparar-lo, tots tenim la nostra particular recepta. Des de fa uns anys he vist en diversos llocs –restaurants, llibres, revistes, etc- alternatives molt interessants. Fins ara sempre volia cuinar alguna versió més original, però no se per quina raó no ho feia. Ara, amb l’excusa del bloc, m’encanta preparar noves receptes i ja no hi ha excusa, a vosaltres segur que us passa el mateix., la xarxa és una font inesgotable d’inspiració. Les versions que més m’han cridat l’atenció són el gaspatxo de maduixa, de gerds o de síndria. Aquest cop us proposo el d’aquest últim fruit que tant m’agrada a l’estiu. L’any passat quan estava embarassada em va donar per menjar-ne molta. No sabeu els quilos que vaig arribar a menjar! Sort que és una de les fruites menys calòriques que hi ha, però clar, em venia tan de gust. Quan l’Yves em preguntava: què vols de postres? Jo només fent un petit somriure ell ja sabia que volia... Síndria.

La recepta d’aquest gaspatxo és una lliure interpretació, ja sabeu que no acostumo a seguir cap recepta. El resultat ens ha agradat molt, i el tastador oficial del Bolet m’ha donat el seu vist i plau. Ara només em queda la vostra opinió.


Ingredients:

500 g de tomàquets vermells de branca
300 g de síndria
1 pebrot vermell petit
1 cogombre
Tomàquets cherry
Vinagre de Mòdena
Vinagre balsàmic caramel·litzat
Alfàbrega fresca
Oli d’oliva verge
Sal


Preparació:

Netegem els tomàquets, els tallem a trossos –si ho preferiu es poden pelar- i els posem en un recipient per triturar. Fem el mateix amb el pebrot, el cogombre i la síndria i ho afegim als tomàquets. Amb l’ajuda del minipímer ho triturem fins que ens quedi ben fi. Afegim un polsim de sal, un raig d’oli d’oliva, una mica de vinagre balsàmic i unes quantes fulles d’alfàbrega fresca. Ho tornem a passar pel minipímer i tastem per veure si es necessari corregir algun ingredient.  Ho deixem refredar durant un mínim d’una hora, i abans de servir ho remenem. Per fer la presentació posem el gaspatxo en un vas, posem una mica de vinagre caramel·litzar, unes fulles d’alfàbrega picades i uns tomàquets cherry.




50 comentaris:

  1. M'encanta la proposta. Fresquet i elegant. Jo no soc seguidora del gaspatxo, peró ultimament estic veien idees genials com la teva.
    Petonets guapi!
    Esther

    ResponElimina
  2. Buuuuuuuuuuuuuuuf! És que a veure, encara que fessis qualsevo cosa si la serveixes tan i tan mona semblarà bona... i si a sobre fas una super versió del gaspatxo està de luxe!! A casa ens agraden tots: de maduixes, síndria, el normal... i el de cireres! Queda d'un color espectacular! A veure si el faig algun dia pel bloc :)

    Petonets boniqueta!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Quan una esta embarassada a l'estiu només li ve de gust coses fresques... a mi em va donar per la orxata, llitres vaig arrivar a beure, sort q només vaig engreixar-me 10 kg...

    Aixo si que t'ho comento i m'ho emporto, Per que el puc menjar i ara que ja portem uns díes que a Barcelona es comença a sentir la calor, vindra molt de gust
    petonets

    ResponElimina
  4. Mmmmmm..... com m'agrada el gaspatxo!!! Aquest te una pinta espectacular!!!! M'has obert la gana....
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  5. A mí me encanta el gazpacho de sandía y como no me gusta el tradicional, éste lo hago un montón en verano, eso sí, quito un ingrediente...
    Cuando estaba embarazada me dió por una cosa más calórica: la Nocilla jajaj
    Te ha quedado fantástico, con una foto que quita "el sentío".
    Besos cielito y feliz lunes.

    ResponElimina
  6. En mi casa se hace mucho gazpacho, pero el tradicional y me pasa como a ti, cada vez que veo una receta de gazpacho más original me apetece hacerla pero no me animo.
    Igual con la tuya cambia la cosa y la pruebo.
    Besos

    ResponElimina
  7. però quina bona pinta....!! jo sóc addicte al gaspatxo, provaré la recepta!

    muakis

    ResponElimina
  8. Hola Judith!, seguro que está buenísimo, ahora cuando apriete el calorcito todos los gazpachos son pocos y hay que variar, este te lo copio que el verano es muy largo.
    Un beso y buena semana!

    ResponElimina
  9. Mi sembra buonissimo questo Gazpacho !!! Miammm

    ResponElimina
  10. L´any passat ja volia provar-la però la cara de fàstig del meu marit quan li deia em frenava. Aquest any ja he aprés la lliçó i... no penso preguntar-li! Jaja!!
    M´encanta la foto.
    Petonets guapa.

    ResponElimina
  11. Judith m'encanta la teva proposta de gaspatxo!! Molt original i refrescant, perfecta per a l'estiu, gràcies guapa!!
    Un petonàs, i bona setmana

    ResponElimina
  12. A mi no m'agrada el gaspatxo....però aquest de síndria és una altra cosa!! deliciós i super refrescant!
    Petonets guapíssima i bona setmana

    ResponElimina
  13. Wow, nunca lo había oido, pero sin duda tendré que probarlo.

    Ya empieza a apretar el calor, todas las recetas de este tipo son pocas.

    Besos y buena semana.

    ResponElimina
  14. ¡PERFECTO PARA EL CALORCETE!. Un beso guapa.

    ResponElimina
  15. Perfecta!!!m´agraden molt totes les varietats, t´ha quedat fantàstic, el farè pels meus aperitius d´estiu!!!

    ResponElimina
  16. APENAS PROVEI UMA VEZ QUANDO ESTIVE DE FERIAS EM BARCELONA E ADOREI.
    O TEU FICOU COM UM ASPECTO SUPER DELICIOSO.
    ADOREI...
    BJS

    ResponElimina
  17. Oooooooohhhhhhhh!!!!!!!! No saps com m'acabes de fer tant feliç!!! Jo volia aquest recepta, però hi pensava només quan en alguna ocasió menjava aquest gazpatxo.... ara ja la tinc i quan vagi al super compro els ingredients per fer-la deseguida!!! Ole, ole, ole!!!!
    Laura (Cocina Homemade)

    ResponElimina
  18. M'agrada, m'agrada...i tant que ho provaré!!! De síndria no ho havia sentit mai, però quan en vegi m'hi llançaré de cap per provar aquest gaspatxo.
    O sigui que em vols de consogre??...Per tant, el Boletet deixarà de ser el meu nebot i podria ser el meu gendre??...ummmmmm....;PPP....M'agrada la idea!!

    ResponElimina
  19. A mi que la síndria no m'agrada gaire, el gaspatxo de síndria en canvi m'encanta! Però els meus preferits són el de maduixots, i sobretot el de cireres!!

    ResponElimina
  20. A casa sempre hem fet el típic, a més la meva mare es sevillana i no saps com li surt!! Jo ho intento, però no em queda com a ella. Aquesta versió la vam fer mes o menys l´any passat, però prenc nota i ho tornaré a fer! Em ve molt de gust!! petonets guapa!!

    ResponElimina
  21. Amb lo que m'agrada a mi el gaspatxo de síndria, jeje. T'ha quedat impressionant, m'encanta la forma amb què l'has presentat, molt original i elegant.
    Jo de gaspatxos he provat el de síndria, el de maduixa, l'original, i el de meló, i no sabria pas amb quin quedar-me. Els de síndria i meló són molt refrescants, ideals per a l'estiu, el de maduixa és una delícia, i, l'original, és que m'encanta el seu toc picant xD.

    El pròxim cop que en faci ho provaré a la teva manera :P.

    Molts Petonets!!

    ResponElimina
  22. Una versió molt bona i refrescant del gaspatxo tradiconal...

    Sensacional!!

    Petonets

    ResponElimina
  23. Aquest gaspatxo l'he de provar...amb lo que m'agrada la Sindria segur que m'encanta!!! Doncs prenc nota!!!
    Gemma

    ResponElimina
  24. es verdad, está lleno de versiones, cada cual con su ingrediente estrella. nunca se me ocurrió hacerlo de sandía, así que tomo nota :o)

    ResponElimina
  25. Si te digo la verdad, la sandía no es lo mío, pero me parece genial la receta y genial la foto!

    ResponElimina
  26. No entiendo como no me gusta la sandía, es raro que no me guste algo jaja Me gusta mucho tu presentación, y aunque no me gusta la sandía no dudo en que tu gazpacho este riquísimo!!

    Muchos besos

    ResponElimina
  27. Tens tota la raó, a l'estiu només menjaria gaspatxo, amanides, fruita i gelat!
    Amb síndria queda boníssim, igual que amb maduixes o cireres... I a més, una recepta sana font de vitamines!

    ResponElimina
  28. Esto tengo que probarlo!!....me encanta la idea de poner sandia....ya imagino el sabor con la albahaca....delicioso!!.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  29. Me encanta el gazpacho de sandía! Me parece una de las mejores combinaciones saliendo de lo clásico, buenisimo niña :D

    Besiños.

    ResponElimina
  30. Tens raó la xarxa és una font inesgotable d'inspiració, sobretot els plats que compartim aquí dia a dia.
    M'encanta aquest gaspatxo de síndria

    ResponElimina
  31. Doncs a mi la síndria no em diu res, però com dius el bloc em fa provar noves receptes i una de les pendents és el gaspatxo de síndria i de maduixes. A veure si em sorprèn

    ResponElimina
  32. Ya hace tiempo que quiero hacer uno, pero no veia receta que me coinvenciese..la tuya me parece perfecta, asi que ya no hay excusa!!!
    Jijiji!, me hizo gracia lo de tus antojos de sandia..menos mal que no te dió por comerd donuts!! ;)
    Cariños!!!

    ResponElimina
  33. El no seguir recetas es una buena manera de conseguir otras nuevas.
    Como me encanta la sandía, estoy segura de que me gustará tu propuesta de gazpacho!
    Moitos bicos

    ResponElimina
  34. El gaspatxo m'encanta, ara bé, de síndria mai l'he provada. Una assignatura pendent! :)

    Un petó!

    ResponElimina
  35. M'encanta aquest gaspatxo, jo també el faig molt amb síndria. Aquesta recepta ja fa olor d'estiu. Petons!

    ResponElimina
  36. Nunca probé gazpacho, ni el tradicional ni ninguna variante. La sandía me encanta, aunque ahora no es época por aquí. Algún día probaré..
    Que color tan tentador!
    Cariños

    ResponElimina
  37. Que maravillosa presentción. A mí que digan lo que digan, donde esté una presentación bonita es que está hasta más rico. a que sí?. petons

    ResponElimina
  38. Fantastic!!!

    Al final l'any pasat no el vaig preparar o sigui que fa ja dos anys a verue si espavilo aquest any que m'has fet venir enveja.

    Muas!

    ResponElimina
  39. Me encanta este gazpacho, muy bueno y la foto genial, un beso guapa.

    ResponElimina
  40. No l'he fet mai però aquest any penso tastar-los tots, ens repartim la feina? ja,ja,ja.
    Genial, com sempre!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  41. Ens agraden tots els gaspatxos, amb síndria també el fem, queda super fresquet, sense cogombre però amb una mica de ceba.... també està bo de tomaquet i maduixes.
    Una abraçada

    ResponElimina
  42. Provarem aquesta meravella a casa, t'ho asseguro!

    ResponElimina
  43. Una buena y refrescante manera de hacer un gazpacho diferente me lo llevo para probarlo a mi mujer le encantara
    peto
    miquel

    ResponElimina
  44. Hola Judith, molt original aquest gaspatxo. És un plat que m'encanta peró mai l'he provat amb síndria. Tindré que fer-ho.

    Bon setmana i un petonet.

    ResponElimina
  45. Hola guapa, bon dia!!
    Què original. L'haurem de tastar que em sembla que a casa triomfarà amb el que ens agrada la síndria. I a més, quina calor quan et poses a cuinar.. Estarem uns mesos deixant de banda el forn eh? Petonets

    ResponElimina
  46. Una bona alternativa al gaspatxo original.A mí m´encanta la síndria, per tant, no hi ha eexcuses com tu bé dius.

    ResponElimina
  47. oooh! que bo!! jo únicament li treuria el cogombre...no m'agrada gens!! intentaré fer aquest gaspatxo a veure que tal!! ;) petonets!!

    ResponElimina
  48. Boníssim aquest gaspatxo, el vaig provar l'any passat però jo vaig posar un bola de gelat feta d'alvocat i ceba tot triturat i al congelador, la convinació es una passada.
    Gràcies per compartir les teves receptes.

    Lídia (lidiatorruella@gmail.com)

    ResponElimina