>

dilluns, 13 de desembre del 2010

Bacallà amb fruits secs i mel

Si hi ha un peix que m'agrada, aquest és el bacallà, encara que, tot sigui dit, m'agrada tot tipus de peix. Sovint, quan mengem fora de casa, miro a la carta quin plat de bacallà fan i, si em crida l'atenció, el demano; encara que si també tenen magret, aleshores em costa molt decidir-me. A casa, l'Yves és més de carn i no tant de peix, ja que li molesten enormement les espines! En canvi, com ja he dit, sóc més de peix. Suposo que quan l'Àitor creixi ja farem el desempat, però si s'ha d'assemblar al seu pare amb el menjar, tant com s'assembla físicament, ho tinc ben complicat! Un dels altres ingredients que ens encanta és la mel. Això sí, la mel ha de ser com el pernil, bo! Sinó millor no menjar-ne. Habitualment la solem comprar en mercats de poble, però si se'ns acaba anem a comprar-la a una botiga de queviures que està davant del mercat del Born, si no recordo malament es diu Casa Torres, i us recomano que hi aneu! Ja que tenen coses molt interessants.

El plat d'avui és la meva aportació al HEMC # 49 (hecho en mi cocina), on aquest mes ens proposen fer un plat de Nadal. Així que ja estic esperant que publiquin el resum per veure totes les receptes i agafar bones idees per aquestes dates!


Ingredients:

4 talls de morro de bacallà
25 g de nous
25 g de pinyons
25 g de panses
Canyella en pols
Vinagre balsàmic de magrana
Oli d'oliva
1 ceba petita
Sal
Pebre
Mel
1 ou
Farina


Preparació:

Agafarem els trossos de bacallà, prèviament dessalat, i els hi traurem la pell, el salpebrarem i l'arrebossarem amb ou batut i farina blanca. Ho posarem en una paella, a foc mig, amb l'oli calent, i ho deixarem rossejar per tots els cantons. Un cop ho tinguem, ho posarem en una safata. Agafarem una cullerada sopera de mel i la tirarem per sobre del bacallà; i el posarem al forn, prèviament preescalfat a 180º, durant 15 minuts. En una paella amb un bon raig d'oli d'oliva rossejarem la ceba tallada a trossets molt petits, un cop la tinguem afegirem els pinyons, les nous, les panses, 1 polsim de canyella, 1 cullerada sopera rassa de sucre i 4 cullerades soperes de vinagre balsàmic de magrana, ho remenarem i quan ho tinguem caramel·litzat ho posarem a sobre del bacallà.



18 comentaris:

  1. Quina bona pinta que té! Mai he provat cap recepta de peix que també porti mel, però segur que està boníssima. Jo també sóc més de peix que de carn, no sóc gaire carnívora, de fet només menjo pollastre y gall d'indi, cap altre carn.

    Petonets!

    ResponElimina
  2. tiene una pinta estupenda.Y con miel nunca he porbado el pescado con miel, debe de estar rico. Bss.

    ResponElimina
  3. Ummmmmmmmmmmmmmmmmmm. A mi també m'encanta el bacallà i aquest ha d'estar de mort!
    Petonets.

    ResponElimina
  4. A mi el bacallà també m'encanta i també "sóc més de peix" que de carn :) Amb la mel, els pinyons, les nous i les panses ha d'estar de mort!!

    Molts petonets!! :)

    ResponElimina
  5. Doncs jo no sóc gaire de Bacallà... tot i que molt de peix, però amb aquest aspecte segur que no em puc resistir.
    Molts petonets guapa!

    ResponElimina
  6. Ostres noia.....
    Quina manera de lluirse.
    M'EN-CAN-TAAAAAAA!!!

    Es el primer coop que visito el teu blog i em quedaré per aqui, un cop pasin festes i tingui mes temps em veuras sobint per aqui.

    Espectacular recepta, a mi no se m'hagués pasat pel capo mai de fer un plat així, i amés es sencilla o sigui que ho te tot.
    Mooooolt be!
    Estic impresionada, la presentació fantastica.

    Petons i gracias per la teva a`portació.
    Nuria.

    ResponElimina
  7. Qué rico Judith, me encanta el bacalao. Te ha quedado con una pinta impresionante. tomo buena nota.
    Besos

    ResponElimina
  8. M'apassiona el bacallà, de qualsevol manera. I aquest té una pinta que...Mmm... Sense cap mena de dubte, me l'apunto!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  9. tiene que estar deliciosa esta receta, me encanta esta mezcla de sabores. Creo que conozco la tienda a la que te refieres, ¡también me encanta!
    besos

    ResponElimina
  10. Nee: ja veus! avui has descobert una coseta més de mi! jajajajja ;P
    Luisa: la miel le da un contraste muy bueno! espero que te guste
    Moni: t'adoptem si vols! que a casa no te'n deixen menjar!
    Alba: una més pel club del peix! ;P
    Ingrid: no ho he probat amb un altre peix, però si ho fas m'ho dius!
    Petita cuina: benvinguda! i no t'estressis massa amb l'Hemc!
    Pilar: ya me dirás si te gusta!
    Marina: benvinguda! i gràcies pel comentari
    Antonia: si no has probado la miel, la tienes que comprar! hay de muchos tipos!

    petonets a totes!

    ResponElimina
  11. Hola Judith!

    tot i que em passa exactament igual que a tu, amb el meu home, la carn, el peix i les ditxoses espines :-) el bacallà és l'únic peix que no m'entusiasma. Ara, et ben prometo que el que has cuinat m'ho menjaria amb els ulls tancats, quina pinta! que bo i quina presentació tan bonica!

    moltes gràcies per la teva visita al meu blog, et segueixo, el teu m'ha agradat moltíssim.

    un petó, bonica :-)

    ResponElimina
  12. Que bo que és el bacallà! Aquesta recepta deu ser boníssima. Em sembla que la poso a la llista de pendents per als propers dinars i sopars de Nadal amb els amics.
    Un petó.

    ResponElimina
  13. Mira que a mi el peix no m'agrada pero aquesta presentació....... Genial!

    ResponElimina
  14. Ya se que como hoy...
    De primero el calabacin, bacalao de segundo y
    el brownie de postre,un menú fantástico hoy.

    ¿Como te fue por Andorra?

    Ah sabes...
    Yo también me acuerdo al principio de inaugurar el Planet Hollywood, tres horas de pié esperando mesa con dos niños, hijo y el de mi pareja, en fin todo por los niños, que ya tiene 30 años.
    Ya ves como pasa el tiempo, y yo que creo que tengo 37 jajajajajajaaj jajajajaajaj

    Besos preciosa.

    ResponElimina
  15. La mel! La mel! Què dir de la mel? La mel és tan bona que fins i tot em fa oblidar, en un plat tan bo com aquest, que estic menjant peix!
    Boníssim!

    ResponElimina
  16. Vaya pinta más rica!!!

    Te ha quedado estupenda la receta!!!!

    Besitos!!!!

    ResponElimina
  17. La foto fa venir gana... Dues preguntes:
    Jo mai no poso sal al bacallà, si està dessalat al seu punt ja la porta, no?
    Quina classe de mel fas servir? De romaní, de flors...? N'hi ha de molt fortes de gust que poden alterar el sabor del peix.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marieta. Si el bacallà el dessales al punt no farà falta afegir-hi sal. El tema de la mel és molt personal i dependrà del sabor que vulguis aconseguir. Si vols un toc suau llavors et recomano una mel de taronger. Si pel contrari vols un bacallà més aromatitzat pots optar per una mel amb més cos, però no pateixis, perquè la mel només li dona un toc al plat i combina a la perfecció.

      Elimina