>

dimecres, 27 de juny del 2012

Batut de mel i mató

Per fi podem dir que l’estiu ha arribat! Quina calor que fa últimament -i la que farà segons les previsions meteorològiques-. És molt recomanable hidratar-nos molt per no tenir cap ensurt amb les altes temperatures i al Bolet ens ho hem pres al peu de la lletra, tot i que a uns ens costa més que a d'altres.

Resulta que el Boletet ha sortit a la mama, és un fredolic -a part d’un dormilega que no vol llevar-se pel matí-. Ja fa dos caps de setmana que hem anat a la platja, i us haig de confessar que al principi és un drama, tot i que cada cop li costa menys. Serà perquè l’Yves l’ha posat a l’aigua gelada sense consulta prèvia? Sort de la mama que l’entén i tardem 3 hores en entrar.

Des de sempre m’ha agradat banyar-me amb aigua calenta -gairebé bullint-; i això també em passa a la platja i a la piscina. Ara és quan us preguntareu que com em refresco si em banyo amb aigua calenta, no? Doncs bé, a l’estiu al Bolet no falten els gelats i les begudes refrescants que ens ajuden a suportar millor la calor.

Aquest més a Memòries d’una cuinera us hem proposat fer una recepta amb mel i mató. Al bloc podeu trobar ja publicades diverses receptes amb aquesta combinació, com per exemple els maquis d’arròs amb albergínia i mel i mató o el timbalet de mató i xocolata. Vaig estar pensant molt quina proposta presentar i, finalment, m’he decantat per un batut ben refrescant que ens ha servit per començar el dia amb molta energia. I vosaltres, us animeu a presentar la vostra versió de mel i mató? Ens agradaria molt que ens ajudéssiu a fer un bon recopilatori d’aquestes postres tan tradicionals, tant si teniu bloc com si no.


Ingredients:


500 ml de llet
150 g de mató
3 c/s de mel de taronger
Nous
Crocant d’ametlla


Preparació:


A un bol posem les nous i les triturem fins obtenir una textura de pols i ho reservem. A un recipient afegim la llet, el mató, 3 cullerades soperes de mel de taronger, o la que més us agradi -aquesta quantitat dependrà de la dolçor que vulgueu obtenir-, afegim una mica de pols de nous i ho triturem tot amb l’ajuda del minipimer. Ho deixem refredar 1 hora a la nevera i, abans de servir, ho remenem. Per a la presentació podem posar una mica de crocant d’atmella.




37 comentaris:

  1. Mmmm boníssim!!!! m'encanten els batuts, són tan refrescants! doncs saps que és recomanable banyar-se amb agua calenteta a l'estiu? és per una raó una mica "friki" basada en la termodinàmica: si la nostra pell està refrescada, al sortir del bany l'aire calent de dintre casa voldrà intercanviar calor amb la nostra pell: nosaltres li regalarem fred i ell ens regalarà calor; mentre que si la nostra pell està a temperatura més alta, regalarà calor a l'aire i nosaltres ens sentirem més fresquets! ;)
    Després de dinar em poso a fer l'entrada de la meva proposta! tot i que abans de fer les fotos se m'ha esguerrat una miqueta...

    ResponElimina
  2. Que boo sa i refrescant Judith. jo tambe soc fredulica i m'encanta l'aigua calenta. Pero aquest batut energetic em sembla increiblement bo. Petons

    ResponElimina
  3. mmm! Que bo! I fàcil de preparar! El cruixent hi acaba de donar un toc perfecte, Judith. Petonet

    ResponElimina
  4. jajaj! Jo també sóc de les que surt de la dutxa amb la pell vermella i una cortina de fum... però si després ho compensem amb batuts com aquest, ja ho tenim tot guanyat! ;)

    M'ha agradat molt la idea! ho provaré!

    Muuuua, guapa!

    ResponElimina
  5. Quin batut més bo Judith... així jo també em refrescaria la mar de contenta! i tranquil·la... que jo també tinc els meus rituals previs abans de capbuçar-me a l'aigua de la platja i/o piscina, jejeje
    Petons guapa!!

    ResponElimina
  6. Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!Que bó ha d'estar Judith!!!!!M'encanta memòries,,,espero impacient la pròxima!!!petonets!

    ResponElimina
  7. Dormilega? No et queixaves que es despertava aviat?, ja,ja,ja
    M'agrada molt la idea del batut, si senyora! Ha passat la prova del boletet???
    Molts petonets.

    ResponElimina
  8. Me apunto a tu propuesta ¡que fresquita!!!! que suerte los que teneis el mar cerquita, me encanta como suena y la brisa bajo la sombrilla porque yo tambien soy un poco de secano jajaja

    ResponElimina
  9. Una proposta sensacional! A mi em passa igualet que tu, sóc molt fredolica i per banyar-me a la piscina o al mar em costa un munt!! jejej Petons

    ResponElimina
  10. Ben bo i refrescant. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  11. Una versió ideal per la caloreta. Molt xuli!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  12. Hola,
    Molt bo, bo!!!! i el toc del cruixent del crocant li va de meravella, m'encanta!!!
    Petonets

    ResponElimina
  13. Nyam, nyam!! Amb batut m'encanta, de fet... tenim un batut pendent de publicar! jejejeje
    Ai el Boletet pobret meu!! Això de posar-lo a l'aigua fresa sense previ avís és totalment dramàtic! :P
    Petonets carinyet
    Sandra

    ResponElimina
  14. Una versió molt refrescant, estiuenca i moderna d'aquestes tradicionals postres! Genial!

    ResponElimina
  15. Una versió molt refrescant, estiuenca i moderna d'aquestes tradicionals postres! Genial!

    ResponElimina
  16. Que rico este batido, bueno aprovechando que me voy en unos días para la City (Barcelona) como le digo yo, me voy a ir directamente a comprar mató y a preparar este rico batido, besos guapa.

    ResponElimina
  17. Judit, tu i jo som del mateix club: el de l'aigua calenta. Jo no sé banyar-me en aigua freda, així que ja no em sento tan sola. Un batut excel·lent.
    Nani

    ResponElimina
  18. Em batido!! no se me hubiera ocurrido... y me gusta ese crocanti.. Bss

    ResponElimina
  19. Per fi o per mala sort ja tenim la calor aquí :(
    Un batut com aquest, ben refrescant i hidratant ha d'ajudar a passar millor la calor ;)

    ResponElimina
  20. Un batut ideal x començar el dia amb energia i ben fresquets!!
    Aquest mes segur serà molt interessant el recull de les memories!!
    ptns!!

    ResponElimina
  21. quin batut més original i segur que boníssim!!! i la veritat és que sí bebent coses tant bones la calor passa diferent!!

    petonets

    ResponElimina
  22. Que bo!!!! A mi m'encanta el mel i mató però al meu xicot no, i així en batut poder l'enganyo!!! Molt bona proposta. Un petó.
    MAR, de EQNME

    ResponElimina
  23. Judith, a mí me pasa como a tí. El agua de la playa siempre me parece que está helada, yo también necesito el agua hirviendo para ducharme, jajaja.
    Aunque que manera más estupenda de refrescarte que con este batido tan estupendo bien frío que nos has preparado.
    Me encanta.
    Besos

    ResponElimina
  24. ondia!! quina proposta més encertada!! m'encantaria tenir-ne un bon got a ma...

    ResponElimina
  25. M'agrada aquest batut!!!! Ho hauria de provar per començar el dia amb les piles ben carregadetes.
    Jo també sóc del club "uiiiiiiiiii, l'aigua està gelada"...i vaig entrant per etapes...I sí, jo també deixo el bany com una sauna després de dutxar-me! :DDD
    Petons guapa!!

    ResponElimina
  26. Aquesta combinació a mi em recorda molt a quan era petita, a la meua mare li encanta. El batut deliciós Judhit, jo també sòc fredolina, i aquest refrescs em venen molt bé de cara a la calor.

    Petons i bon cap de setmana

    ResponElimina
  27. Amb aquesta super calor, uin gust aquest batut
    Petons i que vagi bé la tornada de Paris

    ResponElimina
  28. El batut és sensacional. Però en el tema platja no coincidim: a mi m'agrada entrar de cop a l'aigua i notar el contrast amb la pell calenta pel sol. Però us entenc: pobre Boletet ! Sort de la mama que li fa cosetes tan bones com aquesta. Abraçades

    ResponElimina
  29. segueixo amb moltíssima cura les teves receptes. aquest estiu se m'ha acumulat una llarga llista de receptes que faré amb molt carinyooooo. avui començo unes petites vacances....

    ResponElimina
  30. Hoy ha amanecido nublado, y espero que baje aunque sea un pelín la temperatura...pero un batido de miel y mató, como este, apetece! Me queda un poco de mató en la nevera, creo que merendaremos uno esta tarde!
    Un beso grande mi niña! Feliz domingo!

    ResponElimina
  31. Hola Judith,

    Ando de nuevo por aquí y me apetecía venir a saludarte.
    Quedas invitada a unas albóndigas que he preparado para cenar.
    Me pongo al corriente de lo que ha pasado por tu cocina y tomo buena nota de las recetas que has elaborado.
    de momento, este batido ya me lo llevo, jejejejeje
    Un cordial saludo.

    Kui_Netes
    :)

    ResponElimina
  32. Me encanta guapi, es el tipico batido que me prepararía mi abuelita. así que me quedo con él... jolín que ya me está apeteciendo.
    Besos

    ResponElimina