>

dimarts, 5 de juny del 2012

Puré de carbassó i cirera amb crema de formatge al curry

Fa un mes, menys o menys, l’Anna -la germana d’un bon amic- em va escriure un e-mail preguntant-me si estava interessada en fer-li un taller de cuina a ella i a les seves amigues. Us podeu imaginar com em vaig quedar. Jo fent de professora? Si sempre he dit que no tindria paciència...
 
Doncs bé, després de molts e-mails amunt i avall em vaig engrescar amb la idea i vaig començar a preparar el que seria el taller. Elles em van demanar si podríem fer-ne 3, així que vaig decidir que seria bona idea dividir-los en: aperitius, plats principals i postres.
 
El divendres passat va ser el gran dia. Elles van venir puntuals al Bolet a quarts de 7. Haig de dir que són unes noies encantadores. Tenien moltes ganes de passar una bona estona i, sobretot, de perdre una mica  la por a la cuina. Vam passar una gran vetllada i van marxar amb moltes ganes de fer diversos sopars amb els seus amics per ensenyar el que havien aprés! Ja us podeu imaginar lo contenta que estava jo. Això volia dir que les meves “alumnes” havien marxat contentes.
 
Partint de la base que són cuineres inexpertes -segons elles, clar! Perquè a mi no m’ho va semblar pas-, els hi vaig proposar el següent receptari: Panacota de carabassa i bolets amb reducció de Pedro Ximènez. Cake de mató, tomàquets cherry i olives. Farcellets de pasta de full amb dàtils, bacó i frankfurt. Mousse d'albergínia i nachos i xarrups de chutney de mango i crema de formatge. El resultat va ser fantàstic i espero que, a partir d’ara, s’animin a experimentar a la cuina ; tot i que són noies de quadres Excell, tal i com elles es van definir, i no sé pas si s’animaran a variar els ingredients.
 
Com veieu, no es pot dir mai "d’aquesta aigua no beuré", ja que amb un simple e-mail engrescador la meva idea de no fer mai de professora ha canviat per complert, i us puc assegurar que ja estic desitjant que sigui divendres per fer el segon taller. Ja us informaré a través de la pàgina del Facebook a veure com ha anat. Mentrestant, us deixo amb una recepta diferent que espero que us agradi.


Ingredients:

4 carbassons
4 patates petites
1 ceba
1 l de brou de pollastre
100 g de mascarpone
100 g de cireres
Sal
Oli d'oliva
250 g de formatge cremós
200 g de nata per cuinar
Curry


Preparació:

A una cassola, posem el brou de pollastre. Quan comenci a bullir, afegim les patates, la ceba i els carabassons, tot tallat a daus, i ho deixem durant 30 minuts. Un cop ho tinguem, ho posem a un recipient i ho passem pel minipimer fins que quedi ben fi. Aleshores afegim el mascarpone i les cireres i ho tornem a triturar. Ho deixem refredar a temperatura ambient. Mentrestant preparem la crema de formatge. En un bol posem el formatge cremós, un polsim de sal i una mica de curry i la nata per cuinar. Ho remenem a poc a poc amb l'ajuda d'una cullera i ho deixem a la nevera durant 30 minuts. Per a la presentació, posem una base de crema de carbassó i cireres, després una capa de crema de formatge i ho decorem amb un polsim de curry.



52 comentaris:

  1. UMA COMBINAÇÃO DE INGREDIENTES BEM INTERESSANTE.
    FICOU LINDO.
    BJ

    ResponElimina
  2. si t'envio un email engrescador....també em diras que si???...volem taller al Bolet!!!! segur q les teves "alumnes" van quedar encantades amb la classe! kina salivera només de llegir el menú q vas preparar! Ets una crack!!! oleeeee tu!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  3. Ja vaig llegir lo del taller a Facebook.... jo tb en vull un eh??
    La veritat es que no imagino quin gust deu tenir aquesta crema, mai he provat una barreja de carebassó amb cireres, però la foto fa una pinta molt bona!

    Petonets maca

    ResponElimina
  4. Doncs jo t'hi veig, eh? de profe, vull dir. A mi em dones l'impressió de tenir bastanta pciéncia i explicar-te molt bé!

    ResponElimina
  5. que bonica t'ha quedat! escolta, amb aquests plats també m'hauràs de fer classes a mi eh... tots sonen la mar de bé! petons! Cinta

    ResponElimina
  6. Segur que vas ser una profe excel·lent, je je je...
    La crema em sembla original, molt bona i vistosa. I ara a l'estiu les cremes fredes vénen molt de gust!

    ResponElimina
  7. M'ha sorprés aquesta combinació amb la cirera, molt bo i felicitats per aquest nou projecte. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  8. Oh, quin aperitiu més original i refrescant. Quin projecte més xulo. M'encanta. Tens molt talent. Aprofita'l. Petonets!!!

    ResponElimina
  9. Quin honor tenir-te de profe!! :) segur que us ho vau passar molt bé, i tot el que vau fer només amb el nom ja té una bona pinta...!!! petonets guapa!

    ResponElimina
  10. Felicitats per l'èxit! Segur que ets una bona profe, amb aquestes explicacions tan xules que sempre ens fas al bloc. i si, a més,temptes les teves alumnes amb aquestes delícies amb crema, verdura i fruita, no et quedaràs a l'atur, veus que bé! A dedicar-te a la cuina, quina meravella! Petons

    ResponElimina
  11. Felicitats per la iniciativa!! jo tinc un parell d'amigues que ja fa dies que em diuen que els hi faci un taller.... i la veritat és que no ho descarto, però em dóna la sensació que no estic preparada! potser m'hauré d'animar d'una vegada,no??

    ahhh aquest puré de carbassó ha de ser boníssim!!!!
    petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. t'¡has d'animar Lídia! estic convençuda que ho faras molt bé! ;P

      Elimina
  12. Pero nena!! ahora soy yo la que quiere ir a esas clases!!!
    Anda qué bien, y menudos platos ricos y especiales les enseñaste... si es que nena, tú vales mucho ;)

    ResponElimina
  13. Ummmm he de tastar aixó, no puc imaginar-me el gust.
    Petonets

    ResponElimina
  14. Mira, tinc una idea, abans de fer les classes jo ho tasto, ja,ja,ja.
    Quina combinació més original, jo tampoc m'imagino el gust, ja saps que toca: vull un tupper!
    Molts petonets súper profe.

    ResponElimina
  15. Ja tens raó ja, no es pot dir mai d'aquesta aigua no en veuré.... M'alegra saber que va anar tan bé, encara que t'haig de dir que no en tenia cap dubte.
    Una recepta molt original amb aquesta combinació d'ingredients, jo tampoc m'ho sé imaginar....
    Petonets guapa

    ResponElimina
  16. Profe Judith la proxima clase por la pantalla....ya¡¡¡
    me encanta y es muy buena idea hacer clases asi.Animo y larga vida.
    este gotet esta rico rico y una combinacion muy acertada y asi presentado ya invite a probarlo ya¡¡
    peto

    ResponElimina
  17. Ets una crack!!!!!!! Quan et proposes una cosa, no hi ha qui et pari! Endavant, champion!

    ResponElimina
  18. Segur que ets una molt bona profe ;) aquesta cremeta a més d'original ha d'estar boníssima!! Sembla un caqpuchino salat.

    Petonets bonica!

    ResponElimina
  19. És que la que val, VAL! Tu si que vaaaaales!! (i mira que no he vist mai aquest programa! jajaja Ets la millor reina!
    I aquesta crema? S'ha de provar! Només a tu se't podia haver acudit!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quina crema mes original, no he pres res semblant, però crec que m´agradaria. En quan a la teva nova etapa de cuinera-professora, em sembla super be, t´ho pases en gran i enssenyes aquest món tan fantàstic que és la cuina!!! molta sort!

      Elimina
  20. Judith, cómo te echaba de menos con una receta de estas que no me permiten cerrar la boca. La combinación me parece rarísima, pero te juro que lo voy a probar. Sobre todo porque lo has hecho tú y sé que lo has probado. Y me encanta tu gusto en la cocina. BeZitos.

    ResponElimina
  21. Oh que wai!!! Segur que ets molt bona profe, i m'agrada molt la combinacio de plats que has triat. No em puc apuntar d'estrangis no? Jajaja. La recepta d'aviu genial! Petonets!!

    ResponElimina
  22. Que divertida experiencia dar una clase! además el recetario que les mostraste es genial, prueba de ello es que marcharon satisfechas! seguro que esto no ha hecho más que empezar ;)
    La crema que nos muestras tan soprendente en constrastes de sabores y colores me ha cautivado, con lo que me gustan estos contrastes!!!! un besito

    ResponElimina
  23. Quin menú tan sofisticat i interessant! Ets una màquina fent receptes innovadores! Estaré pendent de totes les receptes que aquesta d'avui em sembla extraordinària! Quina pena que visqui lluny sinò jo també m'apuntava ejjejej Petons

    ResponElimina
  24. ostres quina cremeta més original, i m'agraden tots els ingredients així que segurament m'agradaria tot el conjunt!! tens una imaginació brutal! petons

    ResponElimina
  25. Ooooh Judith!!, que cosa tan rica y que presentación!, todo un lujo!!!: Besos

    ResponElimina
  26. Judith fa un teps que no ting temps per deixar-te comentaris pero miro totes les entrades i aquest cop,com sempre es una recepta que m'ha agradat molt. molts petons

    ResponElimina
  27. Pedazo recetas nos has descrito, a cual más rica... y ésta de hoy una rica combinación, seguro que está muy buena... Bss

    ResponElimina
  28. Moltes felicitats pel taller guapa!!!segur que va ser una passada...el menú ho és!!!!ja ens aniràs explicant com van els següents....ah, i aquesta recepta, com sempre genial!!

    Molts petonets!

    ResponElimina
  29. Les propostes que els vas ensenyar em semblen originals i una delcícia com sempre venint de tu, em penso que m'hauria d'haver colat en aquest taller! enhorabona per disfrutar ensenyant a cuinar, i sobretot cal obrir portes, sempre i quant un no es senti obligat a res i gaudeixi del moment.
    Aquesta cremeta d'avui me l'enduc a pendents per provar-la segur!
    Petons guapa!

    ResponElimina
  30. Segur que vas fer-ho ml bé!! només cal veure lo bé que expliques els posts.
    I la crema ml, molt original!!
    petons!!

    ResponElimina
  31. Maaaaaaaaaadre mía, Judith, que lujazo asiático, es de estas recetas que pones y te hacen la ola, una maravilla y la presentación de cinco estrellas, y la foto para enmarcar, eres una genia.

    un besazo y feliz día

    ResponElimina
  32. Judith mai m'hagues atrevit a fer una combinació aixi.

    Aixo s'ha de tastar per sortir de dubtes.

    Un petonet maca

    Estic segura que les alumnes sortirien encantadisimes

    ResponElimina
  33. És que ets un crack bonica!!! ja saps que sempre em quedo fascinada de les creacions de plats que fas, experimentant amb els ingredients! només he tastat unes cremes de la teva part i ja puc dir que segur que tot el que els hi vares ensenyar era fantàstic!! Com aquest puré!! mare meva quina temptació!!
    Molts petonets guapi!!

    ResponElimina
  34. es evidente que estás preparada para eso y mucho más. el menú es fantástico y tu vasito de hoy sencillamente divino.
    Olé mi niña
    Besos

    ResponElimina
  35. Què guai això de les classes, penso que vas triar unes receptes ben abellidores... a veure si ara t´entra el cuquet i canvies de professió, estic segura que ho faries super bé!!!
    Molts petonets

    ResponElimina
  36. A mi m'ha pasat una cosa semblant i fa molta il.lusió que la gent pensi amb tú per aprendre a cuinar,oi?
    Una bona recepta, la del pure...
    Petonets.

    ResponElimina
  37. Una combinación de ingredientes muy interesante ¡muy Juju diría yo!
    Enhorabuena por el éxito de tu primer taller de cocina ¡ A por el segundo!!!

    ResponElimina
  38. Uma receita muito criativa, desperta a curiosidade, gostaria de provar uma colherada dessa delicia;)
    Besitos guapa.

    ResponElimina
  39. El taller sembla genial, vas triar unes recepres que ja m'agradaria provar-les ;) I aquest puré, quins colors més bonics, queda una presentació ideal.

    Petons

    ResponElimina
  40. hola guapa!quina barreja més bona!!felicitats pel taller, felicitats per la foto i felicitats per la recepta!!!!mua

    ResponElimina
  41. Que rica crema, la combinación es estupenda. Y felicidades por ese taller, ya nos contarás que tal el siguiente. Bss y suerte.

    ResponElimina
  42. Una combinació digne de ARCO culinari!

    ResponElimina
  43. Esto es una mezcla original donde las haya.... desde luego que te gusta experimentar y además aciertas! Me encantaría asisitir a uno de tus talleres, vaya un menú de lujo, supongo que luego hubo degustación.... Besos

    ResponElimina
  44. Bah...las personas creativas y llenas de vida como tú Nenina, no enseñan, comparten y hacen vibrar con sus creaciones :D


    La receta me la llevo porque me ha enamorado totalmente!!!

    Besos.

    ResponElimina
  45. Judith, quina barreja més interessant. I qué interessant això d'ensenyar a les amigues... molt bé.
    Nani

    ResponElimina
  46. Nena, m'estic regalimant amb aquesta recepte i amb les suggerències que li vas fer a les teves alumnes...

    Un petonet

    ResponElimina
  47. Cuanto me gustaría participar en uno de tus talleres, estoy seguro que son geniales, no hay nada más que ver lo que has preparado para el taller de aperitivos, que rico todo. La receta no podía ser de nadie más que tu con esas deliciosas mezclas.
    Un beso grande y gordo

    ResponElimina
  48. Vamos todos a BCN a hacer un taller con la Jujuuuuu!!!
    Esa es mi niña! The best!
    :)
    La cremita? Otra de las tuyas, divina!
    Feliz finde!

    ResponElimina
  49. Que lujo hacer un taller contigo , con todas las cosas ricas que preparas hmmmm!!!
    Hoy nos has sorprendido con un plato muyyy original me ha encantado.
    Besos!!!

    ResponElimina
  50. Ufffff...m'havia perdut tres entrades??? Realment, estic en un altre món. Buaaaaaaaaaa!!
    Carbassó i cirera???...ummmmmmmm...estam davant una altra creació made in Juju!! No m'imagino quin gust ha de fer.
    Quin luxe tenir-te de profe!

    ResponElimina