>

divendres, 8 de juny del 2012

Magdalenes de cireres

Una de les que coses que m'agrada més quan arriba el bon temps és la gran varietat de fruita que hi ha. Les parades del mercat fan molt de goig, els color vius invaeixen tots els racons i alegren la vista a qualsevol que passi per davant.
 
No sé si us ho he comentat en alguna ocasió, però un dels meus colors preferits és el vermell. Al meu armari hi ha un bon ventall de peces i complements d'aquest color. Aquests dies a la nevera del Bolet passa el mateix. Primer varen arribar les maduixes, però també és època de síndria, nectarines i cireres.
 
Recordo que, quan era petita, anava a buscar cireres amb els meus avis a un arbre que tenien. El meu pare era l'encarregat d'enfilar-se i agafar les que estaven més amunt, però nosaltres fèiem tot el possible per col·laborar i agafar les de les branques més petites. Eren carnoses i d'un color molt intens. Feien les delìcies de tots nosaltres.
 
Ara ja fa uns dies, la Susanna ens va portar al despatx una caixa de cireres de Sant Climent. De tan meravellosos que eren no van durar ni 5 minuts! Ens les vam menjar com a pipes. L'any passat li vaig comentar que penjaria una recepta amb cireres, però com que sóc una mica despistada no ho vaig fer. Aquest cop he pensat en fer unes senzilles magdalenes amb cireres, una recepta ideal que podrà fer amb la seva petita princesa, la Queralt.

Aprofito aquesta recepta per participar al repte d'Enfogona't, on la Marina de Tapa't de tapes i la Clara de Quins fogons ens conviden a fer una recepta amb blat.

 
Espero que us animeu tots a fer aquesta recepta tan bona i senzilla, ideal per compartir un bon moment amb els més petits de la casa. Mentrestant, al Bolet anirem agafant forces per aquest cap de setmana, ja que es presenta molt intents. Molt bon cap de setmana a tothom i fins la propera!
 

Ingredients (12 uts):

125 g de iogurt natural
375 g de farina
250 g de sucre
50 ml d'oli de gira-sol
50 ml de llet
1 sobre de llevat Royal
3 ous
Anís
Essència de vainilla
100 g de cireres sense pinyol


Preparació:

Escalfem el forn prèviament a 180º. Posem els ous i el sucre i batem fins que ens quedi una barreja un xic escumosa. A continuació, afegim el iogurt, la farina i el llevat tamisats i barregem, llavors afegim la llet, i un raig de d’anís -opcional- i un d’essència de vainilla, ho remenem i afegim les cireres sense pinyols tallades a trossets amb molt de compte i barrejant-ho a poc a poc. Ho deixem reposar uns minuts i ho posem en motllos individuals. Els omplim deixant un marge d'un cm i afegim un polsim de sucre, per obtenir una crosta cruixent. Quan els tenim preparats els posem al forn durant 25 minuts.

 

55 comentaris:

  1. T'han quedat fantastiques!!
    Super esponjosas y apetecibles!
    Mai havia pensat en fer magdalenes amb cireres, m'agrada la recepta!!
    hem quedo de seguidora per veure que fas :)
    un petonet!!

    ResponElimina
  2. Toma cireretes! Que madalenas más apetitosas por dios. Yo nunca he ido a coger cerezas... si acaso como mucho a coger espárragos ;-) Tienes toda la razón con lo de la fruta, da gusto ir al mercado así!

    ResponElimina
  3. Hay que aprovechar la fruta cuando está en su momento, me gusta como te han quedado. Buen finde.

    ResponElimina
  4. FICARAM LINDAS EU ADORO CEREJAS.
    AGORA QUE ESTÃO AI VOU APROVEITAR AO MÁXIMO.
    BJS

    ResponElimina
  5. Mmm! si que tens raó! una de les millors coses de l'estiu és la varietat de fruites i menjar! les cireres són una de les meves fruites preferides, i aquestes es veuen esponjosetes a més no poder!

    Me n'emporto una, guapa! ;)

    Bon cap de setmanaa! Mua!

    ResponElimina
  6. Nena últimament estàs treient molt suc a les cireres! amb el que m'agraden! nosaltres avui n'hem fet financiers.
    Que vagi molt bé el curs, senyora mestra!!!
    petonets

    ResponElimina
  7. M'agrada veure tantes receptes de cireres, a vegades no sé que fer-ne jo! Quines magdalenes tan originals i gustosetes....marranyam! Bon cap de setmana guapa!

    ResponElimina
  8. Cireretes!! M'encanten, son tan bones i boniques... això si, no els dono temps a formar part de cap recepta, tant aviat com les compro me les acabo xD.
    Les magdalenes tenen una pinta genial, segur que estan boníssimes, però amb lo curta que és la temporada de les cireres les prefereixo ben fresquetes tal qual, jajaja.

    Petonets!!

    ResponElimina
  9. Tens tota la raó, fan goig les parades amb tanta fruita. Jo en collia amb el meu avi perquè a casa teníem un cirerer. I ves, tant temps menjant cireres i no se m'havia acudit una recepta tan bona com aquesta! Semblen delicioses. Petonet Judith!

    ResponElimina
  10. Las cerezas nos tienen locos a los bloggers, es impresionante la cantidad de juego que nos dan.

    Tus madalenas te han quedado fantásticas, riquísimas y con ese toque fresco y de color de las cerezas, no cabe más.

    un besazo, preciosa y buen finde

    ResponElimina
  11. Ya estaba deseando las frutas del verano y desde luego las cerezas... últimamente veo muchas magdalenas y todas me gustan muchísimo, esas con cereza aún más! Besos

    ResponElimina
  12. mmmmmm! quin bon aspecte, m'encanten les cireres! ho provarem!

    ResponElimina
  13. HUmmmmmmmmmmmmm amb cireres que bones aquestes madelenes :.......... m'encanten les cireres .......a veure si tinc temps de fer-ne:
    petons

    ResponElimina
  14. Just les he vist a l'hora de berenar! Mmmmm! Quina gana!

    ResponElimina
  15. Ummmmmmmmmmm, que ricas¡¡¡ , me llevo un par¡¡¡,

    ResponElimina
  16. Las cerezas me encantan, pero en crudo...o en mermelada...aunque tu propuesta parece muy tentadora...hay que probarla!
    Feliz finde mi Juju!

    ResponElimina
  17. Quines magdalenes mes flamenques amb aquests topos.... no n´he fet mai amb cireres, segur que estan delicioses.... prenc nota de la recepta.. petons, i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  18. Pots creure que mai havia pensat amb una combinació de magdalenes & cireres??? s'han de probar!

    ResponElimina
  19. Aquí las cerezas son carísimas, cuando por fin consigo alguna buena tanda me las devoro...y estas magdalenas se ven deliciosas....que suerte poder ir a recolectarlas!!

    Mil besos linda :D

    ResponElimina
  20. Quina gràcia, el meu color preferit també és el vermell. Tot i que cada vegada més (deu ser l'edat) em decanto per color més suaus...

    Realment tan quedat unes magdalenes boníssimes amb aquestes cireres tan boniques!!!!!

    Petons

    ResponElimina
  21. Una propuesta deliciosa, me llevo tu receta. Besos y buen fin de semana

    ResponElimina
  22. Me vuelven loca las cerezas, son una delicia, y aunque me da pereza quitar el hueso, voy a hacerlas porque me parecen irresistibles.
    besos linda, disfruta de un buen fin de semana

    ResponElimina
  23. Hola,
    Es que les cireres i les maduixes... són tan maques a la vista eh? Amb madalenes encara no les he fet, així que apuntat! Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  24. Una manera molt bona d'utilitzar les cireres, t'ha quedat genial! Petons

    ResponElimina
  25. Ay mare! amb les cireres tan boniques que acabe de comprar no em pots fer açò! Que estem en plena operació bikiniii!!!! Jejeje, pense que les prepare demà mateix!!! Yujuuu!!!
    Petonets guapi, em mates! Bon finde

    ResponElimina
  26. ¿como no comprar frutas ahora con tanto colorido? da gusto paserar por los mercados. ¡Feliz fin de semana!!!

    ResponElimina
  27. Si és que no m'estranya que et demanin de fer tallers amb aquestes coses tan bones que fas! Aquestes magdalenes han d'estar tremendes reina! Visca la fruita d'estiu!!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  28. Maravillosa tentación en forma de magdalena.
    Me llevo una y la receta ;D

    Besos.

    ResponElimina
  29. si es que lo rojo enamora nada mas verlo,es un color que tambien me encanta,y estas magdalenas con cerezas un placer irresistible.
    Bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
  30. A casa també ens agraden les cireres, trobo que alegren la vida, i dins d'aquestes magdalenes ja no es pot demanar més!

    ResponElimina
  31. que maques que t'han quedat, i que bones han de ser...per avui esmorzar em sentiria genial! petons

    ResponElimina
  32. Que bones i que boniques! A casa nostra ens agradent molt i al poble del costat inclus hi ha una festa de cireres, son d'aquestes de arbre de muntanya amb un sabor intens, son "les cireres".
    De petita em pujaba als arbres del meu oncle i menjava mes que guardava en la cistella jaja
    Un petonet

    ResponElimina
  33. Són tan boniques! No hi havia pensat mai a fer-ne amb aquesta fruita...Gràcies per estar-hi en tot ;-D

    ResponElimina
  34. Qué buenas las cerezas, Judith... Sabes que dicen que hay que cogerlas del cerezo silbando?. jajajajajaj Para no comérselas todas y no djear ni una en el cesto!. jajajaja
    A mí también me gustan mucho los mercados veraniegos, con todas esas frutas de colores divinos. Ummmmmmm....
    Tus magdalenas de cerezas lucen preciosas y seguro deliciosas.
    Besitossssssss

    ResponElimina
  35. Quina sort que et portin una caixa sencera de cireres! A mi em tornen boja :)
    Molt bona idea fer magdalenes amb cireres, jo sempre acabo fent a clàssica clafoutís. Han de ser ben bones!

    ResponElimina
  36. Mira que he vist!! i mira que m´he quedat amb ganes de probar-les per què tenen una pinta molt bona!!! ho hauré de probar:)), jo també vull una caixa sencera...ja ja petonets guapi:)

    ResponElimina
  37. Una recepta genial. Quina bona pinta amb la capa cruixent de sucre... uhmm en vull una per berenar!!!
    Petons

    ResponElimina
  38. Ju,ju quién anda por ahí, no no me he ido a las américas, solo me faltan horas, pero ante esta merienda que nos presentas hay que rascar minutos de donde sea. Impresionantes
    Besiñooos

    ResponElimina
  39. This looks delicious and your pictures are amazing. Would love for you to share your photos with us at foodepix.com.

    ResponElimina
  40. Que bones que deuen ser...m'encanten les cireres...
    Petonets.

    ResponElimina
  41. Com es nota que ja han arribat les cireres. Són per tot arreu. I que bones que són! Aquestes magdalenes tenen una pinta increïble.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  42. La veritat és que tens tota la raò, quan arriba aquest temps fan molt goig totes les parades de fruita! segur que eren delicioses aquestes magdalenes, la teva companya de feina ja pot estar ben contenta!!

    petonets

    ResponElimina
  43. A mi m'agrada més la fruita d'estiu, sembla que no em faci tanta mandra així que ja em pots fer magdalenes de cireres quan vulguis!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  44. Nena! Què mones t'han quedat. Tens raó que amb l'arribada de l'estiu les parades de fruita fan goig!
    Petons
    Mon

    ResponElimina
  45. A mi també m´encanten les cireres i amb aquests motlles tan simpàtics crec que no em podria ressistir de la teva recepta :))
    Petonetssss

    ResponElimina
  46. Mándame un par para el café de la merienda!!!!!! besos.

    ResponElimina
  47. Hay que aprovechar al máximo la temporada de las frutas. Te han quedado muy ricas... Bss

    ResponElimina
  48. M'encanta la fruita d'estiu. I es veritat que les cireres son com les pipes... començes i no pares!! Aquestes magdalenes deuen ser tan bones... Petons!

    ResponElimina
  49. A mí també m'agraden molt les fruites d'estiu, a més es poden fer tantes coses y menjar.ne de tantes maneres diferents... Aquestes magdalenes han d'estar boníssimes. A casa ens agrada molt toto tipus de de dolços amb fruita.

    Petonets.

    ResponElimina
  50. Cómo me gustan! este año han venido especialmente caras así que las voy comprando de poco a poco, casi a puñaditos y entre los tres nos vamos pasando el turno:-d jajaja, no, no es para tanto pero están carísimas así que esperaré a que lleguen las autóctonas que aquí en Austria estarán más entrado el calor... me das mucha envidia que lo sepas.. y las fresas! que horror! las recogemos en una granja cerca de casa. Son de esas de sirváse vd. mismo... pues hemos entrado en la web, para ver cuando estarían listas para recoger y el granjero avisa que casi no hay, una helada tardía las ha echado a perder... me cachis! este años ni albaricoques, ni fresas.. ni na' a este paso:-(

    Besos guapa!

    ResponElimina
  51. Quines magdalenes més maques t'han quedat!!
    i a més, utilitzant fruita d temporada!!
    ptns!!

    ResponElimina
  52. Em declaro fan incondicional de la fruita vermella: cireres i maduixes!!! Com m'agraden!! La meva mare fa una setmana que després de dinar em treu un platet amb cireres. ;DD
    M'agrada la recepta, ben sana i amb fruita!! Un 10!!!!

    ResponElimina
  53. Gràcies per participar, Judith! Petonet

    ResponElimina
  54. Sóc subscriptora del teu bloc, tot i que normalment no m'atreveixo a comentar... però he de dir que he provat aquesta recepta i aquestes magdalenes són terriblement espectaculars!!! Animo a tothom a fer-les!!! Ja estan apuntades en el meu recull de receptes favorites, perquè no se m'oblidi tornar-les a repetir!!! Això si, surt tanta massa que no tenia prou motlles i he hagut d efer dues fornades! Però millor que durin, són delicioses de debó! Moltes gràcies!

    ResponElimina