>

divendres, 28 d’octubre del 2011

Panellets II

Aquest cop les noies de Film & Food ens han reptat a fer una recepta per Haloween. Podíem escollir si volíem un ensurt –en aquest cas elles ens proposaven la recepta- o un tracte –nosaltres escollíem la recepta dolça-. Aquest cop no he volgut ser valenta més que res perquè per aquestes dates a casa celebrem la Castanyada. Sóc del parer que hem de mantenir les tradicions i, tant l’Yves com jo, és el que volem per l’Àitor. Així doncs, al Bolet estem de Castanyada! Com que no em volia perdre el repte d’aquest mes i l’única condició que ens demanaven l’Alba i l’Íngrid era fer un dolç, doncs què millor que fer panellets? Així les dues parts implicades estem contentes.
 
L’any passat em vaig estrenar amb aquest dolç, gràcies a la Moni i a la Carme Ruscalleda. No sóc massa amant del massapà –per no dir gens-, però reconec que aquesta recepta és molt bona i gens empallegosa. Aquest cop el més complicat ha estat decidir de què els faria, i com que ja sabeu que al Bolet ens encanten els còctels –de tant en tant, no patiu!- doncs m’he animat a aplicar-ho als panellets. El resultat ens ha agradat moltíssim, queden amb un toc suau i molt elegants! A més, estic convençuda que quan els feu els vostres convidats estaran encantats.
 
Els panellets d’avui són per a l’Anna -Gastroadikta-, que per aquest repte ha escollit l’opció d’ensurt, i a mi em toca oferir-li el meu dolç. Espero que t’agradin!!!
 
Molt bon cap de setmana a tots, i als privilegiats -com l’Yves i el Boletet- que tingueu pont: gaudiu-lo al màxim! De moment nosaltres avui rebrem amb els braços oberts a la Stella i en Riszk, els nostres amics de Nimes que vénen a passar el cap de setmana, així que aquest vespre farem el primer tast de panellets, castanyes i moniatos, i no serà l’últim, ja que el dia 31 a la nit –com marca la tradició- farem la castanyada al Bolet amb els Peixets...
 

Ingredients: 

1/2 kg d'ametlles en pols
350 g de sucre
150 g d'aigua mineral
1 clara d'ou
200 g de pinyons
100 g de crocant d’ametlla
250 g de cobertura de xocolata
Sucre llustre
2 llimes
1 rovell d'ou per pintar
Codonyat

20 g de formatge de cabra
1 c/s de melmelada de gerds
Cachaça
Tequila
Colorant alimentari verd
Rom
1 c/c d’essència de vainilla
Canyella en pols
Llet descremada
 

Preparació: 

En una cassola, barregem l'aigua i el sucre. Ho posem a foc mig fins que arrenqui el bull i ho deixem bullir fins aconseguir textura de xarop. A continuació,  aboquem les ametlles en pols, i remenem sense parar amb una cullera de fusta de 2 a 5 minuts més, fins que la pasta quedi ben lligada i es desenganxi. Ho retirem del foc i ho deixem refredar. Incorporem a la mescla la clara d'ou sense muntar i ho barregem bé. Deixem reposar la massa a la nevera durant un mínim de 2 hores (Nosaltres la vam deixar tota la nit). Un cop la volem treballar, l'haurem de deixar a temperatura ambient durant mitja hora, per poder treballar millor.
 
Panellets de pinyons: 

Agafem una porció de massa i formem boles petites que s'arrebossen amb els pinyons. Els col·loquem al damunt d'una safata -prèviament pintada amb mantega- i els pintem amb rovell d'ou diluït amb 6 gotes d'aigua. Els enfornem a 200ºC fins que quedin rossos (uns 6-8 minuts).
 
Panellets de caipirinha: 

Agafem una porció de massa, barregem el suc d'una llima, unes gotes de cachaça i la pell rallada de la llima, i unes gotes de colorant alimentari verd. Formem petites boles. Els col·loquem al damunt d'una safata -prèviament pintada amb mantega- . Els enfornem a 200ºC  fins que quedin rossos (uns 5 minuts). Un cop els traiem, els arrebossem amb sucre llustre.
 
Panellets de xocolata i crocant: 

Agafem una porció de massa, la dividim i fem petits rectangles. Els col·loquem al damunt d'una safata -prèviament pintada amb mantega- i ho enfornem a 200ºC  fins que quedin rossos (uns 4 minuts). Mentrestant preparem la cobertura de xocolata. En un bol posem esmicolada la xocolata amb un rajolí de llet, ho posem al microones a 800W durant 1 minut. La traiem, remenem i, quan estigui desfeta homogèniament, afegim una cullerada de cafè d’essència de vainilla, un polsim de canyella, un rajolí de rom i ho barregem bé. Un cop traiem els panellets del forn els posem a una reixa i els banyem amb la cobertura de xocolata i tirem crocant d’ametlla per sobre. Els deixem refredar la nevera durant 1hora.
 
Panellets de codony i formatge de cabra: 

Agafem una porció de massa i formem petites boles; les esclafem una mica amb el dit petit fent pressió i posem una mica de formatge de cabra sense pell. Els col·loquem a damunt d'una safata -prèviament pintada amb mantega- . Els enfornem a 200ºC  fins que quedin rossos (uns 5 minuts). Un cop els traiem, els arrebossem amb sucre llustre i posem uns petits trossos de codony.
 
Panellets de margarita de gerds: 

Agafem una porció de massa, barregem el suc de mitja llima, unes gotes de tequila i una cullerada de postres de melmelada de gerds, ho barregem bé i formem petites boles; les esclafem una mica amb el dit petit fent pressió. Els enfornem a 200ºC  fins que quedin rossos (uns 5 minuts). Un cop els traiem, els arrebossem amb sucre llustre i posem una mica de melmelada de gerds.


85 comentaris:

  1. Gracies!! M'encaten els panellets! T'han quedat preciosos i de bon gust em menjava la safata jejeje i aquest de caipirinha? De ser molt bó! No dubtis que els faré!
    Avui no comento blocs perquè estic a Roma però t'havia de donar les gràcies.
    M'han encantat, en serio! Moltes gràcies :)))

    ResponElimina
  2. Juju! t'han quedat de luxe!! jo ahir en vaig fer amb la mama a veure si avui al vespre o demà al matí els penjo!!!

    bona castanyada!!!

    ResponElimina
  3. Ooooh, quina sort l'Anniki!! Ja m'agradarà a mi que el dolç que ens toqui sigui la meitat de bo d'aquest!! Quins havien de ser els panellets més originals de la blocosfera? Els de la nostra estimada Ju!! Quina piiiiiiinta! I mira que a mi em passa com a tu, no m'agrada el massapà... però amb els panellets faig una excepció per mantenir viva la preciosa tradició de la castanyada!!

    Petonets preciosa!
    Sandra

    PD: ahir vam comprar llimes... jijijiji

    ResponElimina
  4. Així m'agrada! Hem de conservar les tradicions de casa nostra!! Et va quedar un cistellet de panellets preciós!!
    Bona castanyada!
    Petons!

    ResponElimina
  5. Ostres Judith, a quina hora feu la castanyada????
    A casa també som de tradicions i el 31 al vespre es menjen castanyas,moniatos i panellest!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  6. Carai Judith..... quin cistellet tan bufó i bo. Amb aquests panellets qualsevol se'n va a la pastisseria a buscar-los. M'ha encantat la proposta dels de margarita, a ma germana que acaba de tenir una nena li farien molta il·lusió, com a bona fan del margarita... jeje
    Petons i bona castanyada!

    ResponElimina
  7. Jo els faré demà!!! a la casa del camp...queden més autèntics!!! m´graden com t´han quedat i com els presentes, són autèntics!!! et felicito i que gaudiu tots tres d´aquesta festa tan tradicional!!! bon pont i dolç petonet.

    ResponElimina
  8. Em demano els de codony y formatge de cabra! be de fet t'els penso copiar! jejeje que bona pinta! lo que no tinc clar es que es la Cachaça!
    petons maca y bona castanyada!

    ResponElimina
  9. Qué ricoooooos!!!!. menuda variedad te ha quedado. me pondré manos a la obra. Besos

    ResponElimina
  10. PEro que foto tan ideal! Te han quepdado preciosos.
    Besos y feliz viernes!!!

    ResponElimina
  11. Alaaaaa que buenos y qué bonitos, ¿me invitas?
    Te han quedado perfectos ¡Cuanto arte!
    Besos guapa

    ResponElimina
  12. Jo tambñe sóc de Castanyada, tot i que aquesta vegada he fet una recepta de halloween, que es el que em va tocar, però aquest cap de setmana faré els panellets :-)

    T'han quedat tan bé... molt millor que els de moltes pastisseries!!

    Petonets i bona Castanyada!!

    ResponElimina
  13. Boníssims! ho puc ben assegurar! Què bons! Buf...

    ResponElimina
  14. Quin luxe de panellets!!
    Ets una artistassa.
    Petonets i Feliç castanyada

    ResponElimina
  15. Tengo que probar esta variación de panallets, tienen que estar de vicio.... Me copio la receta.
    Bessos

    ResponElimina
  16. Quina varietat de panellets i la cistelleta es molt maca.

    Bona castanyada.

    Petons

    ResponElimina
  17. Boníssims!!!! A casa ens hi posarem aquesta tarda, També sóc del parer que si tenim festa propia tan maca com la castanyada no tenim perquè celebrar halloween.
    Salut i bona castanyada a tothom!
    Petonets
    Mar, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  18. Judith, estoy totalmente de acuerdo con vosotros en que tenemos que mantener nuestras tradiciones, eso sí, yo me voy "llevando" las que me convienen, desde que estuvimos viviendo en Barcelona, todos los años hago panallets, como yo digo...¡hay que ser prácticos!, además mis hijos son catalanes.....
    Un besazo

    ResponElimina
  19. Doncs em sembla més que genial!!!!! panellets com ofrena de Halloween!!!! així tot es manté!
    Per cert són bestials!!!! m'emporto els de pinyons que són la meva perdició oi que no faltaran la nit del 31!
    Un petonàs guapa i moltíssimes gràcies per participar de nou!

    ResponElimina
  20. Nosaltres també som de castanyada i de panellets, que ens agraden tant com a tu però els fem!
    Ja farem intercanvi!;)
    Molts petonets i bona castanyada!!

    ResponElimina
  21. Exquisits. On hi hagi uns bons panellets, que s'aparti Halloween!

    Feliç castanyada!

    Una abraçada.

    ResponElimina
  22. En casa nos gusta conservar las tradiciones pero tambien estamos abiertos a conocer nuevas, asi disfrutamos el doble. El 31 salimos a pedir truco o trato y el día 1 vamos al cementerio a llevar flores a mi papi con mi madre y los niños, es un día muy familiar pero no tenemos ninguna tradición repostera en concreto. Los panellets en casa se comen en navidad, cosas de la distancia geográfica ;P de todas maneras me guardo tu post entero para ir preparando todas tus propuestas, alguna de ellas las prepararé para el día que llamais de la castañada para incorporar otra tradición más.
    Un besote

    ResponElimina
  23. T'han quedat precosos!! ja sabia jo que no hi podia faltar la caipirinha...
    Doncs mira, jo volia fer la mateixa opció que tu, ensurt i panellets, pq a casa tampoc sóm de halloween snó de castanyada... però se'm va passar el da! sóc un desastre...

    ResponElimina
  24. Uns panellets, molt, però que molt atractius!!

    ResponElimina
  25. Me muero por probar los de queso de cabra y membrillo, pero que bocado más rico!, espero que me tengas preparadita una bandejita igual a la de la foto. a que si!
    Un beso guapisima y buen finde

    ResponElimina
  26. Ostras se me ha olvidado que hay que comer panellets,casi nunca los hago, los compro.
    Te han quedado fantásticos, y la cesta es preciosa.
    Besos

    ResponElimina
  27. Ohhh quina enveja Judith t'han quedat perfectes tant ben presentats!!!
    A casa també sóm de fer la castanyada i menjar boniatos amb moscatell i panellets ohhh però ens tindrem d'esperar a diumenge.
    Judith

    ResponElimina
  28. Estos bocaditos estén en mis pendientes. Yo no soy muy amante del mazapán tampoco pero después de leer tus comentarios, yo también me animo. Te quedaron muy vistosos!
    Cariños

    ResponElimina
  29. Me llevo la receta entera, Judith, me encanta lo bien que lo has explicado y el resultado salta a la vista.

    Aquí no hay costumbre de planellets, se comen huesos de santo, pero a mí tu receta me gusta para dulce de navidad, me parecen ideales.

    un besazo y buen finde

    ResponElimina
  30. Però què originals que són Ju!!! m'encanten tots però m'ha cridat molt l'atenció el de codony i formatge de cabra!! això ho he de tastar!
    El de caipirinha ha de ser molt original també. Una ofrena fantàstica. Segur que a l'Anna li encantarà!!

    Molts petonets pels bolets i boletet!! :)

    ResponElimina
  31. Nena, em quedo amb els de caipirina i margarita de gerds! però que és això??!! quina delícia no?? una caixeta de presentació fantàstica!! aixx qui pogués agafar-ne un...! petons

    ResponElimina
  32. Qué lindos Juju, gostaria de provar um de cada, estão encantadores!
    Beijinhos guapa;)

    ResponElimina
  33. Que trampada!!! T'han quedat genials. Ja me n'has fet venir ganes de fer-ne, encara que hauré d'esperar a que els nois de casa estiguin millor de la panxa. Noia, portem uns dies!
    Una forta abraçada i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  34. Hola! eres "mi trato" de F&F espero que te guste!
    http://www.comidaparallevaralaoficina.com/

    ResponElimina
  35. Que bueno!.....siempre he querido hacer panellets.....esta receta la guardo!.....gracias!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  36. Quins panellets mes originals ..la veritat es que sempre faig els mateixos .els de pinyons.ja que son els que més els hi agraden ......probare de fer-ne alguns de diferents:
    petons

    ResponElimina
  37. Ohhhh!!!! quina safateta més mona!!! Si està apunt perquè ens l'emportem... Ahh no!!! Aquest cop li toca a l'Annili, llàstima. La propera per nosaltres. T'han quedat d'aparador del Mauri!!!
    Petonets familia Bolet i bona Castanyada!!!

    ResponElimina
  38. Per mi els millors panellets són els que estan fets només amb sucre i ametlla! Quina pinta els teus! I els de caipirinha???? hips!!!
    Jo he fet avui la massa! Bona revetlla familia!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  39. T'han quedat ideals i molt originals, felicitats per el repte! Em menjo el de caipirinha!
    Feliç castanyada!

    ResponElimina
  40. Boníssima forma de fer els panellets, m'encanta la recepta! la meva mare i jo els feiem (quan jo encara prenia sucre ;-) barrejant l'ametlla, una clara i el sucre, però sense bullir. La teva proposta sóna deliciosa! (sobretot els de caipirinha!)

    Enhorabona

    ResponElimina
  41. Nunca los he probado!!! qué cosa más rica deben ser por favor...

    ResponElimina
  42. Quins ingredients mes originals!!!No se m'hagues ocurrit mai posar aquests ingredients! Que bo!
    Petons

    ResponElimina
  43. pues nada mi Juju!!, a defender lo nuestro!!...que es muy interesante por otra parte lo que tenemos por aqui!!!
    me encantan los panellets, cuando estuve por Barna una vez en estas fechas me puse morada!..nunca hice y tengo ganas!!!
    mil besitos linda Juju!!!!!!

    ResponElimina
  44. Tens tota la raó, una tradició maca que tenim l'hem deconservar.
    Jo també sóc la suministradora de panellets per tota la família.
    De totes maneres el que m'agrada són les castanyes
    Rosa Maria

    ResponElimina
  45. Quins panellets més a la moda! Nosaltres som classicotes amb això del panellet, el més enllà que fem són els de coco. Ara que veient els teus m'han agafat moltes ganes de fer-los.
    Molt bona castanyada a tothom!

    ResponElimina
  46. Judith, no conocía los panellets pero tienen que estar de lujo.
    Estos tuyos tienen una pinta genial. Me llevo un par de ellos para probarlos.
    Besos, guapa

    ResponElimina
  47. M'apunto els de codony i formatge de cabra, que juntament amb la pasta de moniato que fem cada any han de quedar espectaculars!! petonets i bona castanyada!! :)

    ResponElimina
  48. Ja veig que estàs revolucionant el món dels panellets amb les teves versions!! Faltaria més!!
    Com que ja saps que per aquí no en menjam i jo en vull, sol·licito formalment ser adoptada una temporada al Bolet. Ah, la Lupita també s'afegeix a la petició!! Hi ha tracte?? ;DD
    Petons!

    ResponElimina
  49. Quina pasada aquest sortit de panellets! a Mallorca no son gaire tipics, tmapoc la castanyada (clar, aquí castanyes poques...)però per aquesta época sempre m'en recordo dels 5 anys que vaig viure a Olot, que al cole la castanyada era un gran aconteixement i els panellets no hi faltaven mai!

    ResponElimina
  50. Me han encantado tus panellets,tu cesta y la innovacion que le has dado, me apunto el de queso y el de lima
    bona castanyada i finde
    peto

    ResponElimina
  51. que bona pinta i que originals, pot ser falten els d'arros amb llet, jeje

    Petonets

    ResponElimina
  52. M'encanten les combinacions. Han de ser deliciosos. A casa tampoc som de Halloween. Sempre celebrem la castanyada, però visualment, aquesta festa anglosaxona és molt atractiva. A mi m'agrada mirar-m'ho..., però de ben lluny.

    Una abraçada i bona castanyada!

    ResponElimina
  53. Que macos, i amb nous sabors! quina passada!
    Visca la Castanyada!
    Petons

    ResponElimina
  54. No son sólo preciosos sino que están buenísimos... menos mal que aquí no hay esa tradición y no se hacerlos o me podría morada! Besos

    ResponElimina
  55. T'han quedat preciosos! A mi tampoc m'agrada faire el massapa, amb un panellet ja en tinc prou :) Els de pinyons son els meus preferits!
    Bona castanyada!

    ResponElimina
  56. Judith son espectaculares y ya daría yo cuenta de todos uno como mínimo y es que a mí me encanta el mazapán.
    Bsos y que disfruteis, nosotros aquí no celebramos nada.

    ResponElimina
  57. Vaya planes más majos que tienes! y con panellets que se me clavan como espinas porque nunca los he comido y les tengo unas ganas tremendas:-) disfruta y a ponerte morada con la castañada!
    Besos

    ResponElimina
  58. Guau!! una panellets preciosos.
    Bona cuina

    ResponElimina
  59. Quins panellets tan macos t'han quedat. M'encanta la foto amb aquesta cistella tan castanyera.
    Petons

    ResponElimina
  60. A mi tampoc m'agrada el massapà però sòc de l'opinió de respectar la tradició i per tant els probaria...i mès si en fàs algun de coco....
    Com sempre preciosa la presentacio!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  61. FICARAM TODOS LINDOS, SE TIVESSE QUE ESCOLHER NEM SABERIA POR ONDE COMEÇAR.
    BFS
    BJS

    ResponElimina
  62. Guauuuuuuu, ¡panellets de caipirinha. Yo el año pasado hice de kikos y ya me pareció original pero de caipirinha me parecen increíbles!!!
    Saludines

    ResponElimina
  63. Son preciosos, jo ara m'hi posaré, els faig de pinyons, ametlla i coco, son els q m'agraden.

    feliç castanyada

    ResponElimina
  64. Te han quedado unos panellets fantásticos, me llevo unos cuentos ;) besos guapa

    ResponElimina
  65. he descubierto los blogs de cocina, entre los cuales te incluyo, y de verdad que voy conociendo "mundos nuevos" jajaja
    saludos!
    RAUL

    ResponElimina
  66. En la pastelería real no tendrían tan buen aspecto ni estarían tan bien presentados!
    Eres una artista de los pies a la cabeza!
    Manda una bandeja para aquí anda!
    Besotes

    ResponElimina
  67. TE HAN QUEDADO PRECIOSOS,ME ENCANTAN,ABRAZOS GRANDES.

    ResponElimina
  68. Quina varietat més original de panellets!!! Els meus són més tradicionals, que són els que sempre em demanen a casa.
    Quina foto més maca!
    Petons

    ResponElimina
  69. Quina enveja!!!!! a mi m'agraden molt els panellets i aquest any no puc menjar perque la meva mare no hi vol comprar..

    molts petons!! :)
    et segueixo

    ResponElimina
  70. Judith, qué lindos panellets!. Mi suegra los hace muy ricos. Me llevo uno de cada, vale?.
    Un besoteeeeeeee

    ResponElimina
  71. Errano buonissimi !!! Penso che io, ho mangiato quasi la meta, da sola !

    ResponElimina
  72. T'han quedat de pel·lícula, un 10 de presentació i per l'aspecte suposo que boníssims, els puc tastar?.

    ResponElimina
  73. Que buenos! Me voy a poner manos a la obra con esto, nunca los he hecho y parecen fáciles de hacer.

    Besos

    ResponElimina
  74. ¡Qué buenos Judith! No conocía la tradición de los panellets pero me encantaría estar por Catalunya para probar estas delicias. Los tuyos son de los más bonitos y apetitosos que he visto en la red.

    ¡Un besote guapa!

    ResponElimina
  75. Bien hiciste hacer estos panellets! Que pinta tienen... estoy segura que están más ricos que cualquier otros dulces... Los dulces españoles me flipan!! Deseo que llegue la navidad para comprar alfajores y polvorones de almendra muahaha me voy a hinchar!!

    Besos

    ResponElimina
  76. Juju! Insuperable! Quina pintaaa!

    Aprofite per a convidar-te a inscriure't al grup gastronòmic Mengívol per a parlar de la nostra cuina tradicional.

    Ací tens més informació: http://rossejat.blogspot.com/2011/10/mengivol-la-nostra-llista-de.html
    Gràcies!

    ResponElimina
  77. Suposo que tote heu gaudit d'una bona Castanyada!!!! al Bolet vam sopar en bona companyia dues vegades, i els panellets van ser tot un èxit! sobretot els de caipirinha! ;). Us recomano que encara que no us agradin els panellets tasteu aquesta recepta, perquè és molt suau, a més com molts de vosaltres heu dit, la podeu emprar per fer-ne per Nadal!!!!

    Molts petonets a tots i gràcies pels vostres comentaris, ah! i benvinguts tots els nous seguidors!!!! ;)

    ResponElimina
  78. Oe, oe, oe, jo he fet de tot, Castanyada i Halloween, tot lo que sigui festa m'apunto. He estat uns dies refredada, bé i encara estic, peró aquests panellets sortits m'encantan. Jo no he fet, no tenia ganes, peró he menjat de la meva sogra que els fa bonísims.

    Un petonet

    ResponElimina
  79. Que bonics t'han quedat, Judith, tot el que fas ho brodes... Jo no sóc massa d'aquest tipus de dolços, però sempre m'agrada tastar-ho tot, així que me'n menjaria alguns. Besets.

    ResponElimina
  80. Vull participar al Memòries d'aquest mes però no em ve de gust fer els clàssics panellets de pinyons. Aquest post em ve la mar de bé per agafar idees! Quina bona pinta!!
    Marta

    ResponElimina