>

dijous, 20 d’octubre del 2011

Bombons d'arròs amb llet

Si hagués d’escollir unes postres que em recordessin a la meva iaia, sens dubte escolliria l’arròs amb llet. La reina de la truita de patata i ceba, l’arròs xinés i les carxofes era una artista fent perolades d’aquest dolç. Quan ens convidava a berenar, la Moni i jo teníem clar què li demanaríem i, tot i les grans produccions que ens feia, no en quedava ni una miqueta per repetir. Era cremós, amb el gust de la canyella i la llimona en la proporció perfecte i no quedava ni massa líquid, ni espès. Com ho feia? Doncs suposo que amb la pràctica va aconseguir tenir la recepta perfecte, estic convençuda que si li pogués demanar la recepta no me la podria donar amb exactitud, i és que moltes cuineres estem acostumades a fer-ho a ull –i jo em prenc la llicència d’incloure'm-, no sabeu el que em costa guardar les mides per poder-les posar al bloc.
 
Aquest mes a Memòries d’una cuinera us proposem cuinar aquestes postres d’origen àrab. Normalment per Memòries no acostumo a experimentar amb les receptes, sinó que m’agrada fer el plat tradicional. Xerrant amb l’Yves, ell em va dir que faria l’arròs amb llet de la Loles -al final, aquest bloc tindrà tantes receptes seves que li haurem de fer un apartat especial-, i com el de la meva iaia i el d’ella són pràcticament iguals, he decidit fer una recepta una mica diferent, sobretot per la presentació. Els ingredients bàsics són els mateixos, però amb la gelatina i la cobertura de xocolata blanca, obtenim uns bombons que faran les delícies de qualsevol sobretaula, així de pas, podem passar-nos hores explicant batalletes –al menys al Bolet és el que més ens agrada- Espero que us agradi la recepta.
 
Per acabar, us recordo que teniu de temps fins el dia 28 per presentar les vostres propostes, i si algú de vosaltres ja té una recepta d’arròs amb llet publicada també podeu deixar l’enllaç amb un comentari a Memòries d’una cuinera. A veure amb què ens sorpreneu! Cada mes tenim cares noves a més dels incondicionals que no us perdeu cap proposta!!! Moltíssimes gràcies per participar.
 
 

Ingredients:

800 ml de llet
100 g d’arròs
50 g de sucre
1 branca de canyella
La pell d’una llimona
250 g de xocolata blanca per cobertura
Canyella en pols
3 fulles de gelatina
 

Preparació:


En un cassó posem la llet, el sucre, la branca de canyella i la pell de llimona. Quan comenci a arrencar el bull, posem l’arrós i ho deixem a foc mig fins que estigui cuit i cremós -més o menys uns 40 minuts-. Traiem la pell de llimona, la branca de canyella i triturem l’arròs amb llet amb l’ajuda d’un minipimer, en aquest moment afegim la gelatina, que haurem hidratat amb aigua freda, i remenem fins que s'hagi incorporat. Aboquem la crema a un recipient de vidre i la deixem refredar a la nevera un mínim de 3 hores -és aconsellable fer-ho d’un dia per l’altre-. Un cop quallat, fem porcions rodones, les arrebossem amb canyella en pols i les posem a la nevera durant 10 minuts. A continuació, banyem les boles en la cobertura de xocolata -prèviament desfeta al microones o al bany Maria-, i les deixem a la nevera fins que solidifiqui la xocolata. Repetim aquest últim pas un cop més.



71 comentaris:

  1. Una mica diferent???????? T'he dit que és preciosa la foto, m'encanta! T'en queden????? Suposo que no!:((
    Recordo el marbre de la cuina ple de plats d'arròs amb llet, ai, quins temps!;)
    Molts petonets solet!

    ResponElimina
  2. Crec que per primer cop a la meva vida m'he quedat sense paraules... quina P-A-S-S-A-D-A!!!
    Quan en recuperi de la panxolina me'n faràs uns quants?! Han de ser la bomba, ets la millor!!
    Per mi l'arròs amb llet de la meva iaia també era el millor, el feia insuperable... i sóc com ella (i la teva, i tu...) en això de apuntar les mesures! jijijiji

    Petonets artista!
    Sandra

    ResponElimina
  3. ACHEI ESSES BOMBONS SUPER INTERESSANTES POR SEREM FEITOS COM ARROZ.
    O ASPECTO É BEM TENTADOR...E JÁ ME SERVIA POIS FIQUEI CURIOSA.
    BJS

    ResponElimina
  4. Que bons!!!! Una bona proposta i amb xoco blanca que a casa els xifla. M'emporto la recepta...
    Jo tinc preparada la meva jejeje....només et dic que vav volar...jejeje...
    Petonets guapa

    ResponElimina
  5. Buuuufff...quina bona pinta que fan!! I això de cubrir-les amb doble ració de xocolata ha de ser boníssim!!!

    ResponElimina
  6. Com és això de la llicència? Si tu segueixes les receptes i mides al peu de la lletra!
    Quins bombonets més originals! Quina foto!!! Quina innovació!! Visca la Judith Ruscalleda! Ja saps que et toca quan la Lupita torni al continent, no??
    Petons!

    ResponElimina
  7. Em semblen magnífiques.

    AraPerò memòries no és pel 28???

    ResponElimina
  8. Núria: el dia 28 és l'últim dia per publicar, però abans pots publicar quan vulguis!!! ;P

    ResponElimina
  9. Q pasada!!!... Quina bona idea i quina foto mes genials!!!... M'encanten!!!

    ResponElimina
  10. Que ricas!!!

    Me llevo la caja entera que además esta divina :D

    Besotes linda.

    ResponElimina
  11. esto tiene que estar muy bueno,irresistible no probarlo me lo llevo
    petons

    ResponElimina
  12. Juju,
    Que ricos se quedaran los bombons... Una receta bien original, y por certo muy buena. Me gusta mucho lo chocolate blanco : )

    Besitos

    ResponElimina
  13. Juju! quan he vist el què has fet....m'encanta la idea!!!!! han de ser boníssims a més m'agrada moltíssim la xocolata blanca :)))

    Petonets

    ResponElimina
  14. Ayyy que rico!!! y que foto tan bonita, si me deja el canijo hoy subo la mía. Yo tambien cocino a ojo y me custa mucho, muchisimo apuntar las cantidades para el blog, lo positivo de obligarnos a hacerlo es que la proxima vez que lo preparemos saldrá igual jajaja si que hay proxima vez porque me parece que en esto tambien coincidimos ¿para que repetir si podemos seguir experimentando? ;D
    Un besote!!!

    ResponElimina
  15. M'he quedat impressionada amb aquests bombons!!!!! Son perfectes, una alatra manera de menjar el tradicional arròs amb llet. Cada dia et superes més!!!

    Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  16. Mare meva Judith, t'has sortit amb aquests bombons. Tinc moltes ganes de provar-los! no me'n podries enviar un parell? jo si vols et faig arribar un colom sense problemes ;D
    Petons guapa!

    ResponElimina
  17. Ay qué cosa!! con lo que me gusta hacer bombones y hace mil años que no me pongo... me llevo esta receta!

    ResponElimina
  18. Ole mi niña!!! mira que originals aquest bombons!!! i quina foto mes xuli!!!Muaks i bon cds

    ResponElimina
  19. Ohhh que macos i que bons!!!!!!!!!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  20. Quina foto més elegant... increïble... Quin nivell.
    A mi l'arròs amb llet ni fu ni fa... ni fumfumfa -per Nadal-.
    Però després de sopar bé avui, amb un bon vinet, farem sobretaula xerrant i menjant aquest plat, no?

    ResponElimina
  21. Que original!!! M'encanta!!!
    Amb aquesta proposat em posaré les botes, m'encanta l'arros amb llet!!
    Petons

    ResponElimina
  22. Niña, últimamente parece que algo extraño nos une. Cuando le dije a mi chico que plato tenía que preparar, me dijo que podía añadir gelatina y hacer una especie de bombones. Yo ya tenía mi receta pensada y le dije que "tururú", pero que lo tendría en cuenta para otro día. tu has rematado la idea de una forma perfecta y con una foto preciosa, eres muuucho.
    Besos reina mora

    ResponElimina
  23. A mi l'arròs amb llet no m'agrada gaire, però t'asseguro que fet així menjaria uns quants bombons :)
    Per cert, la gelatina la poses abans no es refredi l'arròs, oi?

    ResponElimina
  24. ¡Qué delicia de bombones!, también era el postre estrella de mi abuela, su secreto sin duda era hacerlo en una cocina de leña y carbón de las que había antes en todas las casas de aldea de Asturias. Has tenido una idea genial.
    Un besazo

    ResponElimina
  25. Judith, fas tremolar en Ferràn Adrià !!

    ResponElimina
  26. Que originals judith!! Segur que son deliciosos.

    LLastima que a casa l'arròs amb llet...... deixerem el repte de memories pel mes vinent!!!

    Petonets
    MAR, El queno mata engreixa

    ResponElimina
  27. Judith tienen que estar impresionantes, además de bonitos de verdad como los presentas.
    Besos mi niña

    ResponElimina
  28. Ostres.... bocabadada.... Em sembla una proposta impressionant!!! Jo tinc problemes per trobar la cobertura de xocolata blanca en els comerços propers, però ja m'espavilaré amb alguna botiga online. Haig de tastar-los!! :)

    ResponElimina
  29. L'arròs amb llet no em diu massa res, i això que si l'he tastat alguna vegada al punt just d'espessor l'he trobat bó. Però presentat així és un petit four deliciós per prendre amb una infusió o un bon cafè!! Ets la pera! Petonets i molt bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  30. Les receptes de les àvies són les millors. A mi em passa el mateix amb el receptari de la meva àvia: no hi ha quantitats per enlloc...
    L'arròs amb llet mai ha estat entre les meves postres preferides, potser perquè mai n'he tastat un de bo de veritat... Però aquestes boletes amb xocolata blanca tenen una pinta excepcional! Ideals per a després de dinar o per prendre a mitja tarda!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  31. La que ens sorpre'ns sempre ets tu!!! Ets genial! Quines postres més originals, i han de ser super bones! Espera que ara li ensenyo les fotos a en Marc... ;-)
    Una abraçada!

    ResponElimina
  32. Nena, em trec el barret, aquests bombons t'han queda't xulísims, tot i que sentin-t'ho molt aquest més no participaré al Memòries, més que res pq no em fa el pes l'arrós amb llet. Ens veurem el proper més. La foto m'ha encantat.

    Un petonet i bon cap de setmana

    ResponElimina
  33. Oh que bombonets més bons. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  34. Judith, qué ricos.
    Yo también pensé en hacer bombones pero no terminan de salirme bien, así que he cambiado de idea. Dentro de unos días te la enseño, a ver si os gusta.
    Besos

    ResponElimina
  35. Como no podía ser de otra manera...has hecho otro bocado maravilloso!
    Un besito!

    ResponElimina
  36. Ostras!, por no decir Hostias! con los bombocitos, pero que cosa tan rica, obligada estoy a probarlos, preparame una buena fuente que voy a por ella donde sea. Ayns como me tientas.... Y LA FOTO!!!!!!

    ResponElimina
  37. quina delicia noia!! no se m'hauria ocurregut mai!! tenen una pinta.....m'ho apunto ara mateix per sorprendre algu!! petonets guapa

    ResponElimina
  38. Pero esto es un bocadito de alta pasteleria,es espectacular!!
    Me encanta la foto,todavia hace los bomboncitos mas elegantes ,pero sin duda ,tu si que eres un bombon de cocinera!!!
    Besos

    ResponElimina
  39. A veure si aquesta vegada puc publicar un comentari. es el tercer que escric avui. Et deia que el Memóries d'aquest mes perilla perque no ens agrada gens l'arroç amb llet, a casa.
    Si no ho repenso molt, aquest mes us farénel salt....(no us enfadeu,eh! )
    Petonets.

    ResponElimina
  40. Sin comentarios!!!!!!!!!!!!!!!! todo un lujo, sin palabras , no tengo más que decir, porque la foto lo dice todo, eres una máquina, besitos.

    ResponElimina
  41. Doncs la veig superoriginal i segurament sorprenent a qualsevol paladar.

    Un petó

    ResponElimina
  42. Pero que bombones tan lindos y sugerentes! Te han quedado preciosos... Y la foto no te digo ná! Me encanta!
    Mi madre lo hace delicioso,lo deja así caldosito y meloso y me encanta (pero es que ella es cocinera,jeje...).
    BEsos

    ResponElimina
  43. Esto ya es para nota alta... el arroz con leche ya es riquísimo pero 'embombonado' debe ser la monda! Besos

    ResponElimina
  44. De sabor deben de estar exquisitos, Judith, pero esa foto supera la receta, es una auténtica preciosidad, te felicito, me ha rechiflado.

    un besazo, preciosa

    ResponElimina
  45. Guau!! Estic d aocrd amb els 48 comentaris anteriors. Això és impressionant. La idea i la fotografia. T' haig de dir que jo tenia pensada una de semblant però al final he fet una altra cosa. Nena, uns bombons exquisits!! Muak.

    ResponElimina
  46. Preciosos!!! m'encanta la teva proposta. Cada cop et superes a tu mateixa.
    Petons

    ResponElimina
  47. Quina passada de bombons. També li estava donant voltes per fer-nen , però ara ja els has fet tu, grrrrrr
    T'han quedat molt macos
    Bona cuina

    ResponElimina
  48. Que idea más original! Nunca se me hubiera ocurrido hacer bombones con arroz. Están fantásticos.
    Cariños

    ResponElimina
  49. Quins bombons més originals!!! segur que sorprenen a cada mossegada, la cobertura perfecta amb la xocolata blanca. Una foto de catàleg... Gaudeix-los. Petons,

    ResponElimina
  50. Apa Judit, aquesta vegada t'has lluït, eh. Han d'estar boníssims,
    Nani

    ResponElimina
  51. He incluido tu publicación en Mis Favoritas de esta semana, si quieres verlo está en
    http://blocderecetas.blogspot.com/2011/10/mis-favoritas-halloween.html
    Espero que te guste!

    ResponElimina
  52. uauuuu! Quina pinta tenen aquests bombons! És una proposta súper original;)

    Petons!

    ResponElimina
  53. En casa no nos gusta el arroz con leche, pero me encanta leerte y sobretodo ver esas fotos que pones
    Un besete

    ResponElimina
  54. Arrea! m'has deixat de pedra!..mmmm.mmm besets!

    ResponElimina
  55. Cuanto me gusta tu propuesta, que delicia de bombones de arroz y chocolate blanco, una idea sensacional y una presentación monísima! un beso

    ResponElimina
  56. Jo si hagués de dir un plat de la meva iaia també diria aquest...i l'arròs amb llet d'ella també era el més bo del món...que faríem sense aquestes iaies... :) LLàstima que la recepta se'n va anar amb ella.
    Aquests bombons m'han deixat fascinada!!! Han de ser un autèntic pecat!!! nyaaaaam!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  57. Sembla fàcil però la gelatina i jo no ens entene'm gaire. Com el arrós amb llet de les iaies no hi ha cap, mira tu la meva el feia una mica liquid, i m'encantava beure'm la llet que quedava al plat.

    Petonets

    ResponElimina
  58. Uyyyyyyyyyyyy, qué cosas más buenas, Judith. Cuántos has hecho, porque si nos ponemos en cola no se si será suficiente... jejejejej
    Un besote

    ResponElimina
  59. Quina pinta més bona tenen aquests bombonets, Judith. Són molt fàcils de fer, tenen el seu temps per a refredar-se, però facilets i boníssims. La presentació t'ha quedat de cine. Besets.

    ResponElimina
  60. Ostres Judith, m'encanten les teves receptes sempre tan originals.
    A mi em passa com a tu, faig les coses a ull i la feina és meva per posar mides!

    ResponElimina
  61. Quina recepta més original!! Fa una pinta espectacular!!! L'haurem de fer aquest cap de setmana :)

    Petons!!!

    ResponElimina
  62. Quina idea més bona per presentar el arrós amb llet, una recepte molt original.
    Petons

    ResponElimina
  63. No veo el momento de ponerme con ellos!
    Ya he pensado que me gustaría hacerlos para regalar en Navidad!
    Un 10!
    Besazos

    ResponElimina
  64. wow wow!!! que geniales!!! me encantan, obviamente tomo nota porque seguro que están riquísimos.
    BESITOs

    ResponElimina
  65. Quina presentació més llaminera per un arròs amb llet! Quina delícia! Una abraçada!

    ResponElimina