>

dimecres, 26 de novembre del 2014

Torrada amb escalivada i botifarra negra

Últimament sembla que tinc el bloc un xic abandonat, però us asseguro que no és la meva intenció ni molt menys. Sabeu que fa un temps m'havia proposat publicar un cop a la setmana, però aquestes últimes setmanes el temps ha passat volant i sense adonar-me ha passat més del que m'agradaria entre publicacions, i tot es degut a la feina. No se si us heu adonat, però sembla que a la que s'acosta Nadal el món s'hagi d'acabar i tothom ho vol tot per abans de festes o, almenys, sembla que ho haguem de deixar tot un xic més lligat.

Així doncs us haig de confessar que últimament els caps de setmana no em ve massa de gust cuinar plats molt elaborants, així doncs amb el meu súper ajudant, el Boletet, solem fer àpats lleugers, ràpids i complerts per poder gaudir un xic més del temps que tenim per passar plegats.

Crec que en algun altre post ja us havia comentat que l'escalivada és una recepta comodí que mai falta al Bolet. Tant l'Yves com jo en som molt fans, i no fa falta que us digui que el Boletet també s'ha sumat al grup, oi?. És una recepta senzilla que la podem fer al forn, al foc o fins i tot al microones si no disposem de molt de temps, i us asseguro que és ideal per improvisar un bon plat. Per això aquest mes a Memòries d'una cuinera us hem proposat fer una recepta amb escalivada, un plat típic que és molt versàtil i us permet molt joc a la cuina. Ja tenim unes quantes receptes i us animem a que ens en deixeu les vostres propostes per poder fer un bon recull, recordeu que teniu de temps fins el proper dia 28, vinga que us queda molt poquet!

Espero que us agradi aquesta torrada que avui us proposo. Si us animeu a fer-la estic convençuda que la combinació de dolç i salat us agradarà i a part és ideal per acompanyar-la d'un bona copa de vi. No us sembla que pot ser una bona manera d'obrir la gana per aquests àpats que ens esperen? Espero que us animeu a fer-la, al Bolet ens va encantar!


Ingredients (6 uts.):

1 pebrot escalivat
1 albergínia escalivada
1/2 botifarra negra amb ceba
Tomàquet de branca per sucar
Oli d'oliva verge
Formatge de cabra de rulo
Camagrocs deshidratats
Sucre


Preparació:

agafem el pa i fem llesques d'un centímetre de gruix, aproximadament. A continuació suquem el tomàquet i tirem un bon raig d'oliva. Posem una base de pebrot i albergínia escalivada. A continuació marquem a la graella uns talls de botifarra i els col·loquem a sobre de la torrada juntament amb un tall de formatge de cabra. Per últim tirem un polsim de sucre per sobre del formatge i amb l'ajuda d'un bufador el caramel·litzem. Acabem decorant amb uns quants camagrocs esmicolats. 



15 comentaris:

  1. A casa també som molt fans de l'escalivada, i sobretot jo! hehehe així que aquesta proposta que ens portes amb la botifarra negra, el formatge i els bolets, m'encanta!!

    Una abraçada guapa!!

    ResponElimina
  2. Ha de ser molt bona, aquesta torrada!! En faria un bon mos! Aquest mes no sé si arribaré a temps pel repte... aix....! Ho intentaré!

    ResponElimina
  3. Doncs t'haig de reconèixer que quan has dit combinació dolç i salat, amb escalivada i botifarra negra, m'he quedat una mica pensatiu, però veient el resultat, i la pinta que fa, només puc dir que olé!
    I tens raó, pels vols de Nadal tot s'accelera, així que paciència i ànims!

    Petons!

    ResponElimina
  4. Muy buena combinacion esta tostada, ademas el dulce-salado que lleva mola¡
    Peto

    ResponElimina
  5. Unes torradetes ben apanyades i ben bones a més!
    Nosaltres també sembla que tothom vulgui que tot el que està esperant desde fa mesos alguns cops estigui acabat pel 20/12!!!
    Una abraçada
    Palmira

    ResponElimina
  6. Comi botifarra quando estive de férias em Tarragona na casa do meu irmão e adorei
    Ficou uma maravilha apetece mesmo comer
    bjs

    ResponElimina
  7. Què original aquesta combinació dolç-salat! m'agrada força, tot i que jo no menjo botifarra negra... però fins i tot sense ha de ser una torrada de luxe!! un petó!

    ResponElimina
  8. Una bruscchetta boníssima per un sopar informal de cap de semana. Petons1

    Ana

    ResponElimina
  9. Molt bona!!! aquesta dolçor m´agrada trobar-la amb moltes torrades amb la ceba, mermelada i ara el polzim de sucre al formatge genial. Petonets

    ResponElimina
  10. Molt bona combinació de sabors, el toc del sucre mmmm... Una copeta de vi i a gaudir!!
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  11. No faré comentaris d'abandonament de blocs...
    El secret de la teva cuina és l'ajudant!;)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  12. mmm... ideal per un sopar de divendres davant una bona peli... una combinació ben bona!

    ResponElimina
  13. He fet una ullada a la recepta de xarrup d'escaliva i m'ha encantat la presentació! Ideal per les properes festes, per donar al dinar un toc "d'alta cuina". Una abraçada ! Anna de retallsdecuina.cat

    ResponElimina
  14. No he menjat mai l'escalivada amb butifarra negra, i ben bona que ha de ser, ha tastar-la ben aviat! Un petó!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina