>

dimarts, 21 d’octubre del 2014

Amanida d'arròs i micro mezclum de flors

Aquest any potser no hem tingut un bon mes d'agost, però no em direu que no estem tenint una tardor espectacular. Per els que, com a mi, ens agrada la calor, no ens podem pas queixar del temps que fa.

Us podeu creure que aquest cap de setmana em van agafar els 5 minuts i vaig fer el canvi d'armari? No sé jo si m'he precipitat massa i hauré de tornar-lo a fer…

En moltes ocasions us he comentat que al Bolet som uns fans incondicionals de les amanides, gairebé cada dia en mengem. Per no caure en l'avorriment sempre intentem trobar diverses fórmules que ens garanteixin noves combinacions i ens obligui a menjar una mica de tot. Personalment m'agraden les amanides amb brots o enciams variats i no m'agraden gens les amanides que es fan amb l'enciam tipus iceberg, les trobo molt insípides. Per això, quan vaig tenir a les meves mans aquest mesclum que avui us proposo, a base de diversos petits brots i flors em vaig enamorar, i no veieu que contenta vaig anar a la feina amb un tupper ben ple.

Fins fa poc, les flors comestibles tenien uns preus bastant elevats, i només les podíem trobar a botigues molt selectes. Però ara ja són molts els comerços on les podem trobar i els preus estan a l'abast de qualsevol butxaca, si més no per poder fer una amanida com aquesta. Què us sembla, us animeu a gaudir els últims dies calurosos amb una amanida tant colorida? Us asseguro que si els vostres convidats no han tastat mai les flors es quedaran ben sorpresos de trobar-les al plat.

Molt bona setmana a tothom. Us espero la propera setmana amb una nova recepta que us avanço que si no falla res seran els panellets d'enguany, ja que el Boletet no pot esperar més per a preparar-los, sobretot els de Lacasitos que són els seus preferits.


Ingredients per a 4 persones: 

50 g d'arròs basmati 
50 g d'arròs integral
100 g de micro mesclum floral de Can Garús (ravenets, pastanagues, mostassa, espinacs, alfàbrega morada, mizuna, ruca, creixen, remolatxa i dent de lleó)
1 taronja
50 g de gerds
12 ous de guatlla
Sèsam
Vinagre de Mòdena caramel·litzat
Sal
Pebre
Oli d'oliva


Preparació:

En un bol afegim els dos tipus d'arròs que haurem bullit prèviament, segons el temps de cocció que ens indica el fabricant, afegim el micro mesclum floral, la taronja tallada a daus petits, els gerds i els ous de guatlla que també haurem bullit prèviament i pelat. Per últim afegim un bon raig d'oli, sal, una mica de pebre recent molt, un grapat de llavors de sèsam i acabem tirant una mica de vinagre caramel·litzat. Per a la presentació, si es vol, es pot presentar en petites culleres com les de la fotografia o utilitzar un bol.



14 comentaris:

  1. Hola reina! M'ha encantat la presentació així en les culleretes....!! A casa les hem reduït una mica les amanides pel tema de la retenció de líquids...però tot i així en mengem!
    Ens veiem el dia 1 amb els panellets..oi?
    Un petó i bona setmana!!
    Gemma

    ResponElimina
  2. Molt colorida i boníssima Judith! I perfecte per aprofitar els dies de tardor-estiu que estem tenint! hehehe La combinació d'ingredients m'agrada molt i a mi que les amanides m'encanten, ja la provaré ;)

    Una abraçada bonica!

    ResponElimina
  3. Quina explosió de color i sabor!! M'encanta aquesta amanida!!!

    ResponElimina
  4. M'encanta l'amanida i aquest mesclum fa molt bona pinta! m'agradaria trobar-lo per aquí!

    ResponElimina
  5. Oh una presentació de 10, una amanida de 11 una proposta de 12. jajajaja Ptons

    ResponElimina
  6. quina amanida tan xula i bonissima! m'encanta la presentació!

    ResponElimina
  7. Aix, i jo que soc d'hivern, unes ganes de tenir fred increibles, jeje!

    Quina passada de presentació, em sembla preciosa, i com no, segur que boníssima!

    Petons!

    ResponElimina
  8. Un aperitivo con todo el glamur¡¡, muy buena idea Judith¡¡
    peto

    ResponElimina
  9. Que bonica que queda aquesta amanida amb les flors!!!
    Petons

    ResponElimina
  10. Quina passada d'amanida! Quants colors, quina pinta! Sembla deliciosa! Jo no he trobat flors comestibles :( hauré de buscar amb més gabes, està clar...
    Marta

    ResponElimina
  11. Molt cromàtica aquesta amanida.
    Als que no els hi agrada l'amanida, no es poden resistir.
    Petons

    ResponElimina
  12. Molt interessant aquesta amanida i una presentació genial!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. Quina amanida més original i colorida! i amb aquesta presentació queda preciosa, ideal per aprofitar aquests dies de caloreta. Un petonàs!

    ResponElimina