>

divendres, 4 de juliol del 2014

Amanida de nectarines, feta i mezclum de microbrots

Fa uns quants dies, un amic de la infància de l'Yves, l'Aleix, va comentar-li que li faria arribar al Bolet un lot de productes de microbrots, microverdures  i flors comestibles, perquè jo pugues experimentar a la cuina. Ell ja fa uns quants anys que ha muntat un negoci a Llers d'aquestes petites joies culinàries, Can Garús, i us haig de dir que m'ha sorprès enormement tots els productes que es poden arribar a cultivar. Al Bolet hem pogut tastar microbrots molt variats com per exemple de ruca, remolatxa, raves, a més de flors comestibles i micropastanagues, raves o cebetes.

Els seguidors d'aquest bloc sabeu de sobres que no acostumo a parlar de cap negoci alimentari, però en aquest cas em permeto fer una excepció. Us asseguro que no és pas perquè m'hagin enviat un munt de productes. Moltes empreses ho fan i no accedeixo a fer, a canvi, una entrada parlant dels seus productes, ja que considero que els productes que us recomano en aquest bloc són perquè realment hi confio plenament. Les marques que acostumo a nombrar no és a canvi de res, sinó que són les que comprem habitualment al Bolet.

Però en aquest cas és especial. I per què? Doncs perquè m'han deixat sense paraules, i us asseguro que és molt difícil amb mi. Quan vam rebre el lot el Boletet, l'Yves i jo semblàvem nens amb sabates noves, i vam començar a obrir totes les caixes i a llegir els noms dels productes que ens havien seleccionat perquè els poguéssim tastar. Vam rebre microbrots de mostassa que ens van deixar bocabadats, realment semblava que t'estiguessis menjant una cullerada d'aquesta salsa. I les microverdures? Em van fer viatjar a la meva infància on jugava amb la Moni hores i hores a fer cuinetes. Però en aquest cas les verdures, que semblaven més pròpies d'un supermercat de nines, per les petites mesures que tenien, ens van sorprendre per lo bones que estaven. 

L'Aleix ens va recomanar consumir el producte entre 8 ó 9 dies des de la data de la recol·lecció, però al Bolet ens han aguantat perfectament fins a 15 dies dins de la nevera, i tothom que els ha tastat ha coincidit amb nosaltres, que són boníssims. Us animo que entreu al seu bloc on podreu aprendre un xic més sobre aquestes petites joies culinàries i potser més d'un de vosaltres s'anima a utilitzar-los a la cuina, us adverteixo que al·lucinareu amb les múltiples combinacions que hi ha.

Aprofitant que és una amanida molt refrescant, m'animo a presentar-la a la crida que ens ha fet la Rossilet del bloc Sugg-r sota els hastag #ponunaensalada. Espero que t'agradi la nostra aportació. És una recepta senzilla, però molt refrescant i al Bolet s'ha tornat una de les nostres preferides aquest estiu. 

Bon cap de setmana a t@ts! A veure si el temps fa una treva i ens deixa prendre el sol una miqueta i remullar-nos a la platja que el Boletet ho està desitjant. La setmana vinent tornem amb una nova recepta. Us hi esperem.


Ingredients per a 2 persones: 


4 nectarines
50 g de formatge feta
Micro mezclum vermell de Can Garús (remolatxa, amaranto, alfàbrega vermella, raves de fulla púrpura i orach)
1 llima
Llavors de sèsam torrat
Oli d'oliva


Preparació:

Agafem les nectarines, les rentem, les tallem a mitges llunes i les posem en una paella, on prèviament haurem tirat un raig d'oli d'oliva, a foc alt i les saltegem. Un cop estiguin torrades de fora les col·loquem en un plat. A continuació posem el mezclum de microbrots, que prèviament haurem rentat, el formatge feta esmicolat, ratllem una mica de pell de llima, tirem un grapat de llavors de sèsam i l'acabem amanint amb un bon raig d'oli d'oliva.



11 comentaris:

  1. una ensalada bien rica y original, me gusta!! bss.

    ResponElimina
  2. fantastica! presiona i refrescant!! m'encanta judith! petons

    ResponElimina
  3. Ficou linda e bem ao meu gosto
    Bom fim de semana
    bjs

    ResponElimina
  4. una delicia, Judith! con razón se ha convertido en la favorita en el Bolet!! los microbrotes son tan sabrosos y combinados con las nectarinas y el feta, una maravilla de esas que hay que comer una vez y otra vez!!
    qué alegría que te hayas unido a ensaladear con nosotros!!, me hace mucha mucha ilusión!
    un besote y a disfrutar del finde {eso, que haya sol!!}

    ResponElimina
  5. Amb aquest mesclum ha de quedar una amanida molt gustosa i original.
    M'encanta la combinació de feta amb nectarines!

    ResponElimina
  6. M'agrada molt la teva amanida Judith! senzilla pero plena de gust!

    ResponElimina
  7. de las tres B a las tres S sano saludable y sublime!!!

    ResponElimina
  8. Quina combinació més bona per una amanida, la nectarina i el feta són dos ingredients que m'encanten i no se m'hagués acudit ficar-los junts ;). Em vaig a donar un cop d'ull a la web que ens recomanes. Un petó!

    ResponElimina
  9. Quina combinació més bona! també l'apunto!

    ResponElimina
  10. Quina amanida més original i plena de colors!! L'haurem de tastar!
    Una abraçada,

    ResponElimina