>

dimarts, 30 d’abril del 2013

Pastissets de Lacasitos

Últimament, quan arriba l'hora de cuinar al Bolet, tinc un ajudant de luxe: el Boletet. Fa temps que us vaig comentant a les entrades que el Boletet és un nen a qui li agrada molt ajudar, sobretot a la cuina, i és que la seva passió per la cuina no té fronteres. Tant se val si el que estem fent és un guisat de carn, un arròs caldós o un pastís, ell ve corrents quan sent que estic a la cuina i diu "mama, vull ajudar". 

Us haig de confessar que quan cuino no m'agrada gens que hi hagi ningú al voltant, necessito el meu espai i controlar tot el que estic fent. Suposo que la culpa la té la improvisació. Al no seguir una recepta concreta és difícil saber què ha de fer un ajudant. Però amb el Boletet sempre faig una excepció. Cuinar amb ell és molt divertit, sobretot si hi ha xocolata pel mig. A més, un altre punt a favor seu és que tot el que cuinem ha estat tastat per l'Àitor, així que si mai veniu al Bolet, podeu estar tranquils.

Fa uns dies li vaig voler donar una sorpresa i vaig decidir que intentaria preparar-li el seu berenar ideal. Evidentment havia de portar xocolata, més concretament, Lacasitos. Així que ho vaig tenir clar, havia de fer uns pastissets que ell pogués controlar i, sobretot, que se li il·luminessin els ulls quan els veiés. Així va ser. Si teniu nens, o xocoaddictes, a casa no dubteu fer aquesta recepta! Són boníssims i ideals per esmorzar o berenar.

Avui és un dia molt especial. És l'aniversari de la Sandra d'Els fogons de la Bordeta, així que aquests pastissets van dedicats a ella, moltíssimes felicitats! 

No us perdeu les receptes que també han preparat la Laura (Coure Coulants), la Moni (Coses de Llàbiro) i la Paula (Bon tiberi) per endolcir el dia.


Ingredients: 

300 g de farina per rebosteria
250 g de sucre
75 g de mantega
3 ous
150 ml de llet
100 g de Lacasitos
El suc de 2 llimones
1 sobre de llevat Royal
Nutella
Sucre glacé


Preparació:

Escalfem el forn a 180º. Posem els ous i el sucre i batem fins obtenir una barreja escumosa. A continuació, afegim la mantega desfeta i seguim barrejant fins obtenir una crema homogènia. Incorporem a poc a poc la farina i el llevat tamisats. Quan tinguem una barreja cremosa, afegim la llet i el suc de les llimones i ho incorporem. i finalment afegim els Lacasitos. Posem la massa en motllos individuals, prèviament untats amb oli, i ho posem al forn durant 25 minuts. Un cop hagi transcorregut aquest temps, els deixem refredar, a temperatura ambient. Un cop refredats tirem una mica de sucre glacé tamisat i acabem decorant amb uns Lacasitos que els enganxarem amb una mica de Nutella o, si ho preferiu, xocolata per postres.




37 comentaris:

  1. Que content que devia estar amb aquests pastissets!! Són precisos i de bons ho deuen ser molt, perquè tot el que porta és boníssim i la fotografia ja parla per si sola!! :)

    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Me lo pido!! Uns pastissets amb Nutella i Lacasitos? No es poden deixar escapar!!

    Petons!

    ResponElimina
  3. Molt divertits! ideals per un aniversari com aquest!

    ResponElimina
  4. Que bons aquests pastissets!!! A mi em passava igual... No m'agradava tenir ningu a la cuina... Ara em passa a l'inreves, perque tambe tinc la sort de tenir 3 pinxes i ens ho passem pipa cuinant junts... Despres no m'ho passo tant be quan toca recollir, pero aixo ja es una altra historia...
    Un petonas

    ResponElimina
  5. Qué divertidos!!ideales para fiestas con niños...y no tan iños, jajaa.
    Que lleven Nutella es un plus que me termina de conquistar.
    Genial, Judith!!!
    Besos

    ResponElimina
  6. Ficaram tão lindos,o meu filho é mais crescidos mas ás vezes também gosta de ajudar.
    bjs

    ResponElimina
  7. Quins pastissetes més bons i quina presentació tan bonica!!! La il·lusió que li devia fer!!!!!!

    Petonets

    ResponElimina
  8. Me encantan estos bizcochitos y que requetebonitos te han quedado. Preciosisimos. Bss

    Virginia "sweet and sour"

    ResponElimina
  9. Esta me la llevo para prepararla, ummmmmm que delicia...............besos.

    ResponElimina
  10. Lacasitos per dins i per fora!! A l'Aina li encantaria!
    Marta

    ResponElimina
  11. Que macos!!! jo se d´un que amb els lacasitos haurà fet feina oi? ja ja. Petonets

    ResponElimina
  12. A casa també tenim una mini xef i el que troba més a faltar quan no estem a casa diu que es cuinar ! Segurament perqué veuen que ens ho passem molt bé cuinant :o)
    I aquests pastissets són perfectes per celebrar aquest gran dia, macos i divertits!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  13. mmm qué macos aquests pastissets i qué monu l'Aitor!!! Jo també sóc de cuinar sola però de tant en tant també faig excepcions.

    Petonets!!

    ResponElimina
  14. Aiii quins pastissets més monos!! ^^ m'encanten!! i el Boletet contentíssim oi? Que xulo que deu ser cuinar amb ell, a mi també em passa que necessito el meu espai per improvitzar a la cuina, però segur que amb ell d'ajudant m'ho repensaria!

    ResponElimina
  15. Aquests pastissets són temptadors! Quina delícia!! Petons

    ResponElimina
  16. Jo també he de cuinar tota sola...però també he de dir que és per raons d'espai!!!! Jajajajajaja...a la meva cuina dos als fogons no hi caben!!!
    Nens no en tenc però xocoaddicta sí!!!!!!!!!!!! M'ho apunto per quan el vulgui tenir content.
    Quina sort que té el Boletet amb tu!!! Ja em puc imaginar els ullets que va fer quan va veure els pastissets!
    Petons!!

    ResponElimina
  17. Ooooh, quins super pastissets! Ideals pel Boletet... i per mi! M'encanten!
    Moltes gràcies solet, sou les millors!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  18. Que bellos te quedaron....y de seguro deliciosos......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  19. Seguro que él esta súper contento, como Sandra, con estas ricuras y tu feliz de tenerlo cerquita de ti!!

    Un abrazo Neni.

    ResponElimina
  20. Dentro de poco, el Botelet asume los mandos de la cocina. Eso es genial. Qué bien le sabéis transmitir vuestro gusto por la cocina. Un besito. Ya he felicitado a Sandra (por cierto, que cumplimos años el mismo día: las dos tauro) Un besazo enorme

    ResponElimina
  21. Que bons!!! El Boletet s'està convertint en tot un xef!!! Petonets!

    ResponElimina
  22. Umm! m'encantaria tastar-los ara mateix!

    ResponElimina
  23. Què tenen els lacasitos que mai fallen!!

    ResponElimina
  24. que detalle tan bonito con la Sandra y estas divinos estos pastissets con lacasitos¡¡
    peto

    ResponElimina
  25. Tres lletres: WOW !!! Visca els Lacasitos i visca les mamis guais !!!

    ResponElimina
  26. Vaja, ja tens incorporada la xoco amb coloraines...Quin mos més saborós.

    ResponElimina
  27. Jo també vull que em facis l'esmorçar i el berenar :)...molt bons!! petonets

    ResponElimina
  28. Què bonics!!! Quina preciositat!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  29. Que presentación tan mona!!! y si organizamos un taller para que hagan reposteria nuestros peques, se lo pasarian bomba, eso sí tendremos que garantizarles que habrá chocolate en todas las recetas jajaja

    ResponElimina
  30. Quina monada...m'agrada molt fer pastissets en versió individual!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  31. Qué monada Judith!! había visto galletitas pero asi en minicakes no y me han encantado. Qué buenas ideas tienes guapetona!!

    ResponElimina
  32. Que bons!! i quina presentació mes xula, amb lo que m'agraden a mi els lacasitos nyaaaamm!!!

    ResponElimina
  33. Segur que la Sandra quedarà encantada amb totes aquestes receptes que li heu preparat. I aquests pastissets han de ser de vici total!

    ResponElimina
  34. A mi em pasa igual, quan estic a la cuina no vull ajudants!! Es clar que si es el petit de la casa, la cosa es diferent, oi? Aquests pastissets tenen una pinta impresionant!! Un peto

    ResponElimina
  35. Pobret meu, li feu tastar a ell abans, mals pares!:X
    Aquests pastissets a casa triomfarien segur, amb lalitos no fallen!;)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  36. JO a la cuina vull estar soleta amb el meu temps, la música i una copeta de vi. És el meu moment!
    Uns pastissets ben bons!
    Petons

    ResponElimina