>

divendres, 13 de novembre del 2020

Cinnamon rolls

Des de fa molt temps, que tenia ganes de fer els famosos Cinnamon rolls, no només perquè els veig a totes hores a les xarxes, sinó perquè és un dolç que m’agrada molt i sempre que en tinc l’oportunitat en prenc.

Havia buscat la recepta perfecta, però no m’acabava de convèncer cap fins que vaig veure el vídeo que l’Ingrid, de My lovely food, va fer a Instagram. Aleshores em vaig acabar de decidir.

Les masses i jo no som molt amigues, no perquè em costin, sinó perquè requereixen molt temps i, els que em coneixeu, sabeu de sobres que no m’agrada massa esperar per obtenir alguna cosa, així que una recepta que requereixi un temps de 3 hores de fermentació no està entre les meves prioritats. Val a dir que, en aquest cas, m’agraden tant els Cinnamon rolls que no em va importar intentar ser una mica més pacient. El resultat és fantàstic! Sobretot si els menges acabats de fer, simplement són deliciosos.

La recepta que l’Ingrid va fer, eren farcits de poma, però vaig voler fer la recepta original amb un farcit de mantega i canyella acompanyat d’un cremós frosting de formatge. Us haig de dir que ens va encantar! I sí, heu llegit bé, parlo en plural, perquè vaig tenir uns quants catadors, i tots van coincidir que estaven boníssims, encara que el Boletet em va dir que, el pròxim dia que els faci, als seus no els hi posi frosting.

Ara que ens han obligat a estar els caps de setmana confinats i fa fred, és un bon moment per intentar fer-los. Espero que us animeu i ja veureu que és una recepta que mereix la pena. És una bona opció per passar, de la millor manera possible, els caps de setmana tancats a casa.


Ingredients massa:
1 ou
400 g de farina de força
50 g mantega
50 g sucre
100 ml de llet
50 ml d’aigua mineral
25 g de llevat fresc
1 polsim de sal
1 c/p d’essència de vainilla


Ingredients farcit:

100 g mantega
2 c/p de canyella en pols
100 g sucre panela


Ingredients glacejat:

100 g sucre glacé
100 g formatge tipus Philadelphia
30 ml d’aigua calenta



Preparació:


En un bol posem el sucre, l’aigua, la llet i el llevat esmicolat, ho barregem i reservem. Al bol de la batedora elèctrica, posem la farina, un polsim de sal, una mica d’essència de vainilla, l’ou i la barreja que hem reservat dels líquids i el llevat i ho batem a velocitat baixa durant uns 5 min. fins aconseguir una bola. Sense apagar la màquina, afegim, a poc a poc, la mantega a temperatura ambient tallada a daus petits. Ho amassem a la batedora elèctrica durant 10 minuts fins obtenir una massa homogènia. Transcorregut aquest temps, posem la massa en un bol, ho tapem amb un drap de cotó i ho deixem reposar 2h per fer el 1r ferment. Deesprés, traiem la massa, l’estenem en una superfície plana i neta i amb l’ajuda d’un rodet obtenim un rectangle. En aquest moment preparem el farcit. Afegim la mantega, a temperatura ambient, el sucre panela i les dues cullerades de postres de canyella en pols i ho incorporem fins obtenir una barreja homogènia, l’estenem a la massa i enrotllem la massa. Amb l’ajuda d’un ganivet ben afilat, tallem els rotllets i els posem en una safata per al forn, coberta amb paper de forn. Heu de tenir en compte, que els rotllets doblaran el seu volum, així que deixeu espai entre ells. Els deixem reposar durant 1 h, per poder fermentar, i ho tapem amb un drap de cotó. Un cop ha passat aquest temps, els posem al forn, prèviament escalfat a 200º durant 15 minuts. Els traiem del forn i els deixem refredar a temperatura ambient. Mentrestant podem fer el glacejat. En un bol afegim el sucre glacé, el formatge tipus Philadelphia i l’aigua calenta i ho remenen amb unes barnilles metàl·liques. Per últim afegim el glacejat sobre els Cinnamon rolls i ja els podem servir. 


1 comentari:

  1. TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN - Tioga
    TINN TINN ford fusion hybrid titanium TINN TINN TINN TINN titanium mountain bikes TINN TINN titanium scooter bars TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN titanium flash mica TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN titanium trim hair cutter reviews TINN TINN. TINN TINN TINN TINN TINN TINN TINN

    ResponElimina